Spaarchallenge 2020

Discussie in 'De lounge' gestart door SophieSoHappy, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Daarvoor zet ik elke maand en ander bedrag apart. Als er dan wat onverwachts komt gaat het van die rekening.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Ik heb ook onverwachte uitgaven, ik denk dat iedereen die wel heeft. Er staat 100 euro extra op de rekening. Wat er aan het eind van de maand nog op staat, gaat naar de spaarrekening. Moet er meer dan 100 euro betaald worden, dan haal ik het gewoon van de spaarrekening af. Sparen doen we middels een periodieke overboeking.
    @SophieSoHappy leuk topic! Een stukje bewustwording van je spaargedrag :)
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  3. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Klopt, maar alleen relevante reclame, met als doel mensen te helpen besparen of te sparen. Want daar gaat het over. Zoals reclame voor euroclix, quick thoughts, vergelijkers om goedkoper uit te zijn met je abonnementen etc.
     
  4. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Wij sparen trouwens ook gewoon naast de spaarchallenge die we nu hebben. Ik weet precies wat we elke maand nodig heb, reserveer wat voor onverwachte uitgaven, en alles wat we dan nog over hebben wordt verdeeld over de potjes. Met uitzondering van het challenge potje, dat probeer ik te vullen met ons 'leefgeld'. Motiveert nog wat meer om zuiniger aan te doen met de boodschappen etc :)
     
  5. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik doe alles wat ik overhoud van het boodschappengeld in een potje. Ik heb vorig jaar een mooi bedrag gespaard. Al gingen er in December nog weer wat kleine bedragen af vanwege keuring auto.

    Ik hou dat bij in mijn Bullet Jouenal met een schema. Zo kan ik precies zien hoeveel ik nog 'moet' sparen en hoeveel er in het potje zit.
     
    SophieSoHappy vindt dit leuk.
  6. Tafellamp

    Tafellamp Actief lid

    17 sep 2019
    249
    103
    43
    Vrouw
    Wij sparen ook elke maand hetzelfde bedrag. op de dag dat ons salaris gestort wordt, boek ik gelijk het spaarbedrag over op de spaarrekening. Zo’n challenge is niks voor mij
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij doen maandelijks een vast bedrag sparen.
    En na het storten van het nieuwe salaris doe ik het overige geld wat we die maand bespaard hebben ook overboeken.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier sparen we ook een vast bedrag als absolute reserve en de echt grote uitgaven zoals nieuwe auto/badkamer enz en vaak lossen we ieder jaar hiermee een stukje hypotheek af.

    Daarnaast sparen we voor onze uitvaart op een depositorekening.

    En verder hebben we een hoop spaarpotjes op onze Rabobank rekening. Een voor onderhoud auto/CV/fietsen, waar we maandelijks in storten.
    Een voor de eigen risico zorg (die hebben we namelijk beide op 885) staan, die we vullen met wat er overblijft tot 2x885.
    Een voor de vakantie , waar we maandelijks in storten.
    En dan nog vaak wat losse, tijdelijke potjes. Voor ons werkt dit super goed.
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dit klinkt heeel handig voor mij, alleen zonder het contant ik word gek van contant haha:p Ik ga eens kijken of dit me lukt!
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  10. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik maak een overzicht per 4 weken zodra salaris gestort word.
    Vaste lasten eraf en zet geld voor tanken/boodschappen en overig apart.
    Rest gaat dan naar de spaar wisselt van 1000 tot 1800 wat we sparen.
    We sparen per kind 50 op de zilvervloot rekening.
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Sparen gaat hier automatisch. Mijn man valt onder de bouw Cao.
    Daar zit het tijdspaarfonds bij. Elke week word er een bedrag van zijn loon automatisch daarnaartoe gestort.
    Elke week z'n 125 Euro.
    We zetten onszelf daarmee krap want hij werkt alleen maar zo sparen we wel :)
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Wij sparen op verschillende manieren.

    Kleingeld gaat in 1 pot (verbazend hoeveel geld dat is na 6 maand).

    Wij zetten in het begin van de maand een vast bedrag over en aan het einde van de maand nog eens, als er nog over is.

    Er zijn wel een paar uitzonderingen.
    Als we weten dat er een duurdere maand aankomt, dan zetten we geen 2de keer geld over (bijvoorbeeld in November schrijven we geen 2 de keer over, want december is vrij duur) en als we bijvoorbeeld naar landal gaan, dan schrijven we geen enkele keer over en betalen we gewoon het reisje ipv te sparen die maand.

    Verder sparen we voor de kinderen niet op maand basis maar willen we wel een bepaald bedrag ieder jaar.
     

Deel Deze Pagina