Wens in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Heb jij wensen wat je graag aan je huis wilt veranderen? Nieuwe keuken, nieuwe badkamer..?

    Ik zou heel graag de garage willen ombouwen tot bijkeuken/speelruimte. Duur grapje. :$ Het allerliefst doe ik dit zelf, lijkt me geweldig. Maar heb geen kennis genoeg helaas.. En ook geen spullen trouwens.. :roflmao:
     
  2. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Jeeee waar te beginnen! En we hebben al zoveel gedaan 2 Jr terug.

    -achtertuin met overkapping en schuurtje
    -buitenboel verven
    -nieuwe zonwering
    - goeie horren in alle deuren en ramen
    -nieuwe keuken
    - beneden stucen
    - nieuwe deuren en kozijnen
    - schuur opknappen
    - wc opknappen
    -trap naar de zolder verven

    Ik kan beter opnoemen wat ik niet wil, dan ben ik sneller klaar :$
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Jaa, onze woonkamer met donkere, bobbelige, oude, scheef gelegde pvc vloer van de vorige bewoners zou ik graag te lijf gaan en vervangen door mooi eikenkleur visgraat pvc. Schilderwerk moet daarnaast van crème naar wit en de muur mooi glad met scanbehang en dan wit of lichtgrijs geverfd ipv het flut behangetje wat er nu op zit. En verder graag witte houten jaloezieën i.p.v. de flodderige vouwgordijntjes die er nu hangen:o:
    Duur grapje dus, eerst moet de buitenboel geschilderd dus nog even geduld..

    Ik klink hier echt als een ontevreden mormel trouwens, maar we hebben bij de verhuizing bewust gekozen om per vertrek de boel op te knappen. Ik heb dus wel een heerlijke woonkeuken 100% naar mijn zin:)
     
  4. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Heb je even:D

    - nieuwe keuken
    - nieuwe badkamer
    - zonnescherm
    - nieuw toilet
    - nieuwe meubels
    - nieuwe bed/slaapkamer

    En zo kan ik nog wel even doorgaan!

    Eigenlijk willen we heel erg graag verhuizen maar is helaas financieel niet mogelijk..
     
  5. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.908
    3.941
    113
    Vrouw
    Wij hebben vandaag met iemand gekeken naar onze voor- en achtertuin! We wonen er sinds november, maar de huidige tuin heeft de sfeer van een moderne begraafplaats. Nu we een kindje verwachten zou het leuk zijn als we er in de zomer ook lekker kunnen zitten. Het punt was alleen dat de tuin zo inimini is dat we zelf niet zo goed meer wisten hoe we het groener en gezelliger konden krijgen. Nu gaat iemand voor ons schetsen zodat we (lees: mijn man) zelf aan de slag kunnen om het aan te leggen.

    Verder staat het volgende op mijn lijstje:

    - Naast de wasmachine en de droger een wasbak installeren en een mooi werkblad boven de machines zodat je daar fijn kan wassen, handwasje, vouwen, strijken etc. Het liefst met handige opbergruimte (project van start rond maart/april)
    - buitenboel laten schilderen (volgend jaar zomer)
    - Keuken + vloer beneden vervangen (7-10 jaar).
    - Óf we maken van de middelste verdieping 2 slaapkamers en vergroten de badkamer. Óf we houden daar 3 slaapkamers, maken in de badkamer een inloopdouche en we zetten een vrijstaand bad op zolder (waar we dan gaan slapen). Planning afhankelijk van of we het aandurven om hierna nog 2x zwanger te raken. Hadden 3 kinderen bedacht maar het valt zo ontzettend tegen dat ik bijna een afspraak had gemaakt voor mijn man om de boel bij hem door te laten knippen (iets met hormonen).
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.864
    13.014
    113
    Vrouw
    Mijn huis is perfect! Alleen jammer dat het niet vrijstaand is met een grotere tuin.
    Helaas zijn de vrijstaande woningen die voor ons financieel haalbaar zijn allemaal kleiner qua woonoppervlakte dan ons huis. Als we meer woonoppervlakte willen hebben en vrijstaand dan kom ik op een getal met 6 nullen erachter uit. Helaas hebben we bij de ouderejaarsloterij net iets te weinig gewonnen. :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo, Shay25 en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ja een hele waslijst, ondanks dat dit huis pas 3 jaar jong is:oops:

    -Betere installatie badkamer.
    -Dakkapel achter.
    -Plafond begane grond glad gestuct.
    -Gat naar buiten voor afzuigkap + koof(schrijf je dat zo?:oops:)
    -Keuken 100% af.
    -Trappen netjes geverfd.
    -Nieuwe(donkere) voegen tussen het keramische parket op de begane grond.
    -Tuin mooi beplanten met vaste planten en nog wat aankleding van de tuin.

    Kan vast nog heel wat dingen verzinnen....:roflmao:
     
  8. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Net verhuisd, naar een piepklein appartement.
    Wat nog moet gebeuren:
    - Buitenstopcontact (dan kan de lamp/terrasverwarmer aangesloten worden)
    - keukendeurgrepen vervangen. (Eigenlijk enkel het gat iets groter boren)
    - Plafondplaten vervangen. ( dat vind ik nu ff teveel werk)

    Door de verhuurder wordt nog gedaan:
    - nw douche en toilet
    - buitenhek

    Ja, ik was voorheen altijd bezig in het huis. Muurtje schilderen, of behangen. Andere meubels, of opknappen. Ik merk al dat enigszins de vraag opkomt: wat ga ik straks dan doen?
    Klussen was mijn ontspanning.
     
  9. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Kunstof kozijnen en dubbele beglazing. Het hele huis in 1x doen gaat ons meer als 30.000 kosten dus dat gaat het helaas niet worden. In het voorjaar gaan we de ramen boven doen,de ramen beneden en in de keuken en de dubbele tuindeur vanuit de woonkamer naar de tuin.

    Ook moeten we een nieuwe keuken, dan pakken we gelijk de bijkeuken aan in dezelfde stijl.

    Helft van het huis moeten we nog laten stucken.

    De coniferen in de achtertuin hebben het na 30 jaar wel gehad en we krijgen er nu gaten in. Hier willen we een schutting plaatsen.
    Terras willen we een stukje breder maken
    Rest van de tuin zit onder de hobbels en kuilen behalve daar waar het zwembad elk jaar staat, dat heeft mn man recht gemaakt:roflmao: dus daar moet alles eruit en recht gemaakt worden, extra terrasje aanleggen daar waar we de avondzon hebben.

    En dan te bedenken dat we echt al heel veel gedaan hebben in ons huis
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Zolder uitbouwen (zit nog een balkon van 10m2 ) en dan onze slaapkamer daar maken met een badkamer en suite. Met airco want t is daar snel bloody hot. En een frans balkon, voor t doorwaaien.

    En nieuwe keuken en vloer beneden.
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.377
    6.920
    113
    Vrouw
    We wonen in een huurappartement dus verbouwen enz zit er niet echt in. Behalve toilet en badkamer, dat wordt over 2 maanden door de woningbouw gedaan.

    Verder hebben we niet echt een wensenlijstje, behalve een vaatwasser en een nieuwe bank!
     
  12. Koon

    Koon Niet meer actief

    Hier willen we ook de garage ombouwen naar speelkamer.
    En daarvoor moeten we eerst een tuinhuis plaatsen om de fietsen etc. in te kunnen zetten.

    Daarnaast willen we:
    Airco’s boven
    2 nieuwe kozijnen
    Buitenschilderwerk

    2,5 jaar geleden is het binnen zo goed als compleet verbouwd en is de achtertuin opnieuw aangelegd, dus daar hebben we voorlopig geen omkijken naar.
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  13. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Meeste hebben we al gedaan. Dit jaar is de woonkamer aan de beurt. Drastisch doen we alles, dus echt kompleet strippen en alles nieuw. Ook bedrading ed. We hebben nu zelfs het idee om 2 grote tuinramen dicht te metselen. Dit omdat we anders met rug tegen het raam zitten na verbouwen.

    Dan is een nieuw tuinhuis eraan. En ooit nog eens een loze ruimte als badkamer.
     
  14. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Momenteel maar 1 wens.

    Opbouw boven de de bestaande uitbouw + garage.
     
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.397
    4.808
    113
    Vrouw
    Hele waslijst;
    - nieuwe bank
    - nieuwe salontafel
    - nieuwe eettafel stoelen
    - nieuwe vloer beneden
    - vloerverwarming
    - onze open trap dicht en een trapkast inmaken
    - Zolder helemaal opknappen en 2 kamers ervan maken
    - Nieuwe kozijnen achter en nieuw doucheraam
    - nieuwe voortuin

    Deze dingen worden vanaf februari allemaal aangepakt :)

    Daarna ook nog onze slaapkamer en achtertuin, maar dat moet even wachten!
     
  16. Buckcherry

    26 dec 2019
    77
    69
    18
    Vrouw
    Ik zou heel graag een nieuwe (pvc) vloer willen met vloerverwarming.

    Nieuwe apparatuur in de keuken. De afwasmachine lekt soms en tussen het dubbele glas van de oven is vocht gekomen waardoor er nu hele lelijke strepen lopen.

    Openslaande deuren naar de achtertuin.
     
  17. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Een kamer op zolder maken, laminaat boven en lietst een dakkapel, ook al is dat geen must.
    Op lange termijn: andere badkamer en achtertuin. Die laatste doe ik nu zelf, maar de tegels moeten een keer worden vervangen en dat laat ik liever doen.
     
  18. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    De haard in de woonkamer er uit. Daarna de woonkamer, gang en wc stucen. De wc volledig vernieuwen, vloer vervangen op de volledige benedenverdieping.

    Een dakbrede dakkapel op zolder en daar een 3e slaapkamer creëeren.

    Onze slaapkamer opknappen.

    Hier en daar wat schilderwerk

    We zijn dit jaar verhuisd naar deze woning en pakken het beetje bij beetje aan
     
  19. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    3 jaar geleden hier komen wonen. Ik zou nu al de badkamer willen vervangen want die hebben we gewoon verkeerd ingedeeld. En de achtertuin moet nog gebeuren, dat doen we komend voorjaar. Verder is alles naar wens.
    Over een jaar of 3 gaan we dan de kinderslaapkamers aanpakken.
     
  20. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Dit hebben wij ook, groot huis, ruime tuin alleen teveel buren en tedichtbij hahaha

    Hier komt aankomend jaar vloerverwarming erin en een nieuwe vloer, dan ook gelijk nieuwe plinten en een schuifdeur voor onze open trap (kan dat gordijn eindelijk wel..... al helpt het wel voor de tocht naar boven).
    Dan moeten we waarschijnlijk een nieuwe vaatwasser (die was na kerst doorgebrand en mijn man heeft er een nieuwe switch tussen gezet) en ik wil keramische koken ipv gas....

    Gelukkig staat er genoeg op de spaarrekening...
     

Deel Deze Pagina