Laatste keer dat ik wat van de rekening afhaalde was volgens mij voor een aflossing van de hypotheek. Daarvoor voor de verbouwing (een aantal keer geld er vanaf dus) Daarvoor voor de aankoop van ons huis. Nu aan het sparen voor een nieuwe schuur en misschien om de tuin te laten doen, maar ik denk dat we dat laatste zelf doen.
50.000 voor hypotheek en kosten koper van ons nieuwe huis. Dat deed even heel erg zeer. Het is een potje voor later, een goeie inverstering maar toch. Wij willen minimaal 15.000 op de spaarrekening hebben staan. We sparen nu voor het sparen en doelen komen vanzelf op ons pad.
De laatste grote uitgave van onze spaarrekening was 2 jaar geleden, we hebben toen een caravan gekocht. Nu sparen we "verder" voor de kosten koper voor als we een nieuwe woning kunnen gaan kopen. (Ons appartement moet eerst verkocht worden) We sparen voor de toekomst van onze dochter op een aparte rekening. Daar kunnen we pas aankomen als onze dochter 18 is. En mijn vriend die stukken beter met geld om kan gaan dan mij. (Oeps!!! ) Hij spaart vaak het salaris van zijn overuren en van het beunen. Daarvan gaan we zelf een bed/bedmeubel van steigerhout voor onze dochter van maken.
Wat een demotiverend topic zeg Ik hoop over 3 jaar weer eens te kunnen sparen. Mijn laatste uitgave van de spaar (toen ik deze nog had), was voor mn studie. De eerste twee jaar ineens betaald.
Op dit moment hebben we een leuk spaarpotje, maar die is eind maart denk ik wel behoorlijk leeg. We gaan verhuizen en moeten de kosten koper betalen en klussen. Dus dat kost wel een beetje. Gelukkig hebben we wat overwaarde op ons huidige huis en dat hebben we dan weer terug met de overdracht van ons huidige huis. Daar kunnen we dan weer de zolder van verbouwen en met een beetje geluk houden we nog wat over. We hebben meerdere spaarrekening zodat mocht bv de auto stuk gaan we die wel kunnen laten maken en ook de gemeentelijke belastingen staan op een aparte rekening. Zo werken wij met nog wat potjes voor dingen die echt moeten zodat we dat altijd kunnen betalen. Na de verhuizing gaan we sparen voor een nieuwe bank en nieuwe eetkamerstoelen en beetje bij beetje nog meer dingen aan het huis verbeteren.
We hebben vorige week een caravan gekocht, dit voorjaar gaan we nog voor een auto die die caravan kan trekken en van het najaar willen we een vaste trap naar zolder (laten) plaatsen...het lukt ons eindelijk daadwerkelijk geld opzij te zetten en er vanaf te blijven
hier een kleinere buffer dan ik zou willen, puur als buffer zou ik denk ik toch t liefst minimaal 2000 euro hebben staan (voor als wasmachine/droger/auto e.d. stuk gaan). daarnaast willen we vooral echt gaan sparen om te kunnen verhuizen (willen graag extra kamer of zolder en een tuin of groot terras), wil daar over tijdje consult bij hypotheekadviseur voor zodat we in elk geval ongeveer een beeld hebben hoeveel we gespaard moeten hebben en wat er wel/niet mogelijk is m.b.t. de restschuld waar we sowieso tegenaan staren... en dan zullen we ook nog moeten gaan sparen om t.z.t. de auto van mijn man te vervangen, maar dat zien we dan wel ff.
Hier om de schoolbijdragen etc. te betalen. Voor de rest staat er niet veel op. Eerst restschuld van oude huis weg en dan kunnen we weer gaan sparen. En dat wordt voor dakkapellen.
Er moet bij mij minstens 10.000 euro op staan, en dan 1000/2000 apart weer om van te snoepen en aanvullen. Kinderen minstens 3000 (per kind).