Spaargeld kinderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm mja 70 euro per maand is al gauw 1400 euro per jaar :)

dan heb je op je 18e een leuk bedrag.

moet je wel even zorgen dat je tot die tijd bepaalde uitkeringen ontwijkt want dan wordt je gewoon geacht dat geld te gebruiken :)
    maar goed.. dat kan je dan tegen die tijd altijd nog doen.
    geld geven wat je niet hebt is een stuk lastiger...

mijn ouders zaten helaas in die situatie toen ik 12 was.. en dan is je spaargeld als kind dus "niet veilig".
    per saldo heb ik dus mn eigen studie maar betaalt... :)

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Heb jij 20 maanden in een jaar zitten. (vertel je me dan ook even hoe je dat doet, want die extra 8 maanden kan ik ook wel gebruiken, altijd tijd te kort. :p)
    Maar idd als je 70 euro per maand spaart, dan heb je een leuk potje voor je kind als die 18 is. Met wat geluk komt dat er hier per jaar op te staan, dus helaas voor onze kinderen, maar die zullen moeten werken voor hun eigen geld. Al is het wel zo dat wanneer ik het zou kunnen missen ik het misschien wel zou doen. Alleen dan wel zo dat ze het niet weten en pas in handen krijgen als ze het nodig hebben. (uit huis gaan, rijbewijs, enz...)

3. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Even een vraag hierover. Als ik mijn kinderen elk jaar een bedrag schenk van 4000 euro. Dan wordt dit bedrag toch gewoon samen genomen bij het gezamenlijk vermogen van mijn partner en mij? En dan betaal ik er toch gewoon weer belasting over (wanneer je boven de 43.000 uitkomt) of is dit bedrag dan helemaal vrij van belasting.

4. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ts. Kun je niet een spaarrekening aan je eigen rekening vast hangen en daar het geld voor haar apart zetten?

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het zijn verschillende soorten belastingen. Als je boven de maximum vrijgestelde norm uit komt, dan betaal je vermogensbelasting. In dit voorbeeld ging het om schenken dus dat is schenkbelasting.

Als je geld spaart/geeft voor een minderjarig kind, behoort dat geld sowieso tot jouw vermogen en niet tot het vermogen van het kind, dus dan heeft het eigenlijk niks met schenken te maken. Het wordt pas schenken als het geld van jouw vermogen overgaat naar het vermogen van een ander. En dat is dus alleen in geval van meerderjarige personen. Voor zover ik uit de genoemde link tenminste kan opmaken :)

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Voor de mensen met huurtoeslag is het trouwens ook belangrijk om te weten, dat zodra je boven die 40duizendnogwat norm uit komt, en je dus vermogen hebt in Box3, je GEEN recht meer hebt op huurtoeslag.

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Het is ook veel geld om te sparen maar sommigen kunnen het missen en sommige niet en sommige zetten hun kinderbijslag ook opzij. En met rente er overheen hoef je ook niet perse 70 euro per maand te sparen natuurlijk. Ik denk dat ik toch wel een dikke 10.000 gulden had toen ik 18 werd heb mijn huis van toen ingericht en rijbewijs gehaald.

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb op mijn eigen rekening een spaarrekening voor haar en voor mij. Op die van mij staat niks op haha, voor mezelf kan ik niet sparen. Maar op dit moment ( kan veranderen hoor ) maak ik als kbs aan haar over want dat kunnen we wel missen, iedere maand voor haar sparen lukt nog niet en zo compenseren we dat. Mijn opa en oma sparen het hele jaar en met haar 1e verjaardag kreeg ze 150 euro. Dan nog eens het geld van andere opa's en oma's ze heeft er in totaal 5 van ieder dan kom je dus op een behoorlijk bedrag uit per jaar. Het is ook van de zotte eigenlijk maar omdat ze al zoveel heeft kwa kleding en speelgoed geeft iedereen wat in een envelopje, en ik wil dat geld echt niet zelf gebruiken want het is echt voor haar. Nu ga ik naar school en krijg ik sf en kan ik ook weer iets voor mezelf gaan sparen.

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hoog bedrag dan nog, wat je mag hebben aan spaargeld zonder dat je huursub eraan gaat.

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Volgens mij is het 42.000 euro wat je max met zijn 2 aan eigen vermogen mag hebben.

Deel Deze Pagina