Bij de bank.... Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het cash in huis hebben, gezien de spaarrente die zo laag is en als je er dan ook nog eens belasting over moet betalen kun je het net zo goed in huis verstoppen Hier is dat (helaas) nog lang niet aan de orde.
Onze hoeveelheid spaargeld zou ik echt niet thuis willen hebben. Ik heb wel een paar honderd euro thuis liggen, maar meer wil ik echt niet. Wij hebben ook wel eens brand in huis gehad en ik moet er niet aan denken dat er veel geld thuis ligt, dat letterlijk in rook op gaat.
Want mensen gaan je aan je foto en profielnaam herkennen? Hier op de bank. Maar kan me voorstellen dat mensen die teveel spaargeld hebben dit stiekem thuis achterhouden.
Eigenlijk beide. Altijd wel 100-200 euro cash in huis. Verder de grotere bedragen op de bank. Voelt iets veiliger. Bang voor inbraak of brand ofzo
Gezien de inflatie ben je een dief van je eigen portemonee als je je geld thuis bewaart, ook al is de spaarrente nu laag je geld devalueert in elk geval minder dan als je het cash thuis hebt dus zolang er positieve spaarrente is breng ik het naar de bank. Maar we hebben ook echt niet superveel of zo.
Inderdaad, een ander reden kan ik niet bedenken. Wij doen überhaupt niet aan contant geld. Ik kan net parkeergeld betalen van cash dat ik bij me of thuis heb. Alles dus op de bank of geïnvesteerd.
Bij ons is vorig jaar ongebroken en het hele huis is overhoop gehaald. Dat geld waren we dus ook kwijt geweest als het thuis lag. Of je moet een ingebouwde kluis hebben oid, maar dan nog verlies je jaarlijks op dat geld
Uiteraard op de bank. Mensen die het thuis hebben liggen doen dit meestal omdat het zwart geld is of omdat ze de belasting willen ontduiken. Het staat daar toch een stuk veiliger dan thuis, ook al heb je (in mijn mening veelal onterecht) geen vertrouwen in. Zeker omdat ook het beschermingsfonds van toepassing is (ik geloof 100.000 per persoon). En je bent ook verplicht geld wat je thuis hebt liggen op te geven bij de belastingdienst.
Ik heb zelf ons spaargeld op de bank . Mijn oma heeft haar spaargeld thuis. Maar dat heeft ze omdat ze overal op gekort werd. Ze kreeg geen kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen meer. En dit vind ik best erg eigelijk. Het zit namelijk zo. Mijn opa is bij mijn oma weggegaan 8 jaar geleden en heeft haar in de steek gelaten met helemaal niks , geen rooie cent. Ze krijgt alleen een AOW uitkering. Ze leeft heel zuinig en is gaan sparen. Sparen doet ze voor haar oude dag , menssie is 80 jaar nu maar ze spaart voor als ze straks hulp moet krijgen in de huishouding bijvoorbeeld aangezien dat tegenwoordig steeds meer gaat kosten , ze spaart voor een vakantie en voor spullen die stuk gaat zoals koelkast etc. Ze heeft geen super groot bedrag ofzo , we praten over misschien 5 duizend euro. Ze ging kwijtschelding bijvoorbeeld aanvragen voor de gemeentelijke belastingen & waterbelasting bij elkaar 600 euro ongeveer. Dit kreeg ze niet omdat ze rond de 3200 euro op de bank had staan ( is nu in de loop der jaren meer geworden dus ik schat max 5000). Ik vind dit best erg , ze leeft kei zuinig om te sparen AOW is maar 1000 euro per maand. Moet alles zelf betalen en houdt amper wat over. Dan is het toch erg dat ze niet mag sparen ? want als ze het op de bank laat staan moet ze die belastingen betalen ofterweil ze spaart daarvoor want ze spaart misschien 500 euro per jaar. Daarom heeft ze nu haar spaargeld thuis ( naja in de kluis bij mijn ouders) .