Spaargeld

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dank je! Voor de rest zullen we het maar niet over mijn moeder hebben, dat is een heel ander verhaal, maar dit is iets wat ze zeker weten goed heeft gedaan. ;)

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij wonen sinds juli samen dus is een beetje gokken nog elke maand.
    Ik heb een spaarrekening met een heel mooi bedrag. Mijn vriend heeft er ook 1 met wat minder ;P
    En dan hebben mijn vader nog een spaarrekening voor mij waar ik toegang tot heb als ik 25 wordt. Dat gaat waarschijnlijk rechtstreeks naar de hypotheek. :)
    Dus hier is gelukkig geld genoeg..

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben lange tijd zon'n 1000 euro per maand kunnen sparen. Nu is het wat minder. Ik werk nu full-time, we hebben een andere woonst en het is dus nu wat zoeken hoeveel we overhouden op het eind van de maand. Oja bij ons is het namelijk zo dat we ons spaargeld in het begin van de maand overzetten....dan kan je niet in de verleiding komen om het toch aan iets anders uit te geven. Het werkt hier super.

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wij proberen ook rond de 500 euro te sparen. Laten we er gewoon automatisch afgaan. Dat werkt het beste. Soms kan er wat meer bij soms moeten we even iets terug boeken, maar met 500 in de maand zie je je spaargeld snel omhoog gaan.
    Wij leven dan ook wel zuinig moet ik zeggen, hebben 1 vast (laag) inkomen en mijn stufie en paar uurtjes oproepwerk...

5. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Wij sparen ook 500 per maand. Maar na twee dikke tegenslagen met de auto zijn we 7000 armer, is de rekening nu weer leeg en kunnen we opnieuw beginnen...

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wij sparen alles wat over is aan het einde van de maand. de ene keer niets, de andere keer 500 euro. meestal zo'n 200 a 300 euro. en de kinderbijslag gaat naar de spaarrekening van mijn zoontje.
    vind het fijn om geld achter de hand te hebben, maar ik hoef ook echt geen tienduizenden euro's erop te hebben. tenzij je daarnaast nog luxe kunt leven en alles kunt kopen. maar je kunt morgen wel dood zijn en dan heb je niet veel meer aan al je spaargeld. er zijn mensen genoeg die sober leven en op de centen zijn, maar wel een enorme spaarrekening hebben. tja ieder zijn ding maar ik vind dat zonde.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ben ik het mee eens. Ik vind het ook wel lekker om iets achter de hand te hebben. Maar als ik doodga ooit, heb ik liever ruim geleefd en weinig gespaard, dan zuinig geleefd en veel gespaard, dat ik dat uiteindelijk niet eens heb op kunnen maken!

Wij hebben dus altijd geld achter de hand voor onvoorziene uitgaven, maar de rest van de maand doen we lekker leuke dingen van ons verdiende geld!

En ik moet wel zeggen, mochten we meer geld elke maand hebben waardoor je gemakkelijk, zonder probleem, 1000,- kan sparen, dan zouden we dat misschien wel doen. Maar we verdienen ook weer niet zoveel dat we dat opzij kunnen zetten! We zijn immers gewend om wat meer uit te geven elke maand

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Genoeg ;) Wat een vraag.. haha, maar altijd wel 1500, de ene maand is het 1000 en de andere maand 2000. Ligt er maar net aan hoe de wind waait hier.

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wat een bedragen gaan er naar de spaarrekening zeg......

hier sparen we 1x per jaar en dat is als vakantiegeld en belastinggeld binnen komt.
    maandelijks sparen is gewoonweg niet mogelijk.
    NEE we leven niet royaal maar verdienen gewoon niet veel....

ik vind het atlijd knap als mensen wel 1000-den euros kunnen sparen, vraag me dan altijd af waar ze werken en of er nog een vacature vrij is.... HIHI

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij sparen niets. We hebben een ruime spaarrekening waar sporadisch wat vanaf gaat. De extra onverwachte of leuke dingen betalen we van de 13e maand, vakantiegeld en spaarrente. Zodoende blijft de spaarrekening aardig intact.

Als ik straks een baan heb, zullen we denk ik wel weer wat meer gaan sparen. Ook omdat tegen die tijd we weer willen verhuizen en dat natuurlijk aardig wat gaat kosten. Bovendien zal onze auto ook geen heel leven mee gaan ;)

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij sparen voor de emigratie. Nog ca. 30.000 te gaan..

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier denk ik 3500 ofzo.. geen idee eigenlijk.. we sparen 150 euro per maand voor de kids en daarnaast 275 per maand voor onszelf en als buffer.. maar daar wordt ook wel s van getankt ofzo.. binnenkort staat er een toiletverbouwing op stapel dus dan zal ie wel weer behoorlijk slinken.. maar ach.. who 's counting.. vind t al heel wat dat we sparen.. ;)

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Waar gaat het naartoe?

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij gaan naar de VS en als we geen greencard winnen moeten we een minimuminvestering doen om daar binnen te komen, dus vandaar het spaargeld ;)

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wat sparen er hier veel zeg ! Ik verdien helaas te weinig om te kunnen sparen. Mijn maandsalaris is gewoon op. Mijn man heeft wel een flinke maandsalaris, en had een flink bedrag op zijn spaarrekening, maar we hebben net een nieuw huis gekocht met nieuwe meubels. Wij hebben aparte rekeningen en delen ons geld niet. Dus hier staat er 0,0 op de spaarrekening en op die van mijn man rond de 20.000, maar dat is niet mijn geld helaas.

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    In mijn 'vorige leven' ;), dat wil zeggen, het huwelijk met m'n ex, stond er altijd zo'n 10 tot 15 duizend euro op de spaarrekening. Tja.. we hadden beide een goede baan en konden alles doen wat we wilden. Tot de scheiding...! Er bleven een aantal schulden staan, waaronder een restschuld van ons huis dat verkocht moest worden en toen was het ineens heel snel op, en waren het alleen nog maar rode cijfers op de bankrekening.
    Toen leerde ik mijn vriend kennen en verhuisde naar Zeeland, moest dus mijn baan opzeggen en hij kwam ook uit een scheiding met schulden, dus het was gelijk andere koek qua financiën! Nu gaat het langzaam weer iets beter, we zijn er nog niet en hebben nog wat af te lossen, maar ik ben er achtergekomen dat ik iets veel belangrijker heb nu, wat ik in al die achterliggende 'rijke' jaren nooit heb gehad en dat is; Gelukkig zijn, in alle opzichten.
    Een clichè misschien, maar als je het van alle kanten hebt gezien heb je andere prioriteiten en dat maakt dat ik nu echt compleet gelukkig èn mezelf ben. En dat is me meer waard dan die 15 duizend euro. :)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb 18.000 euro op mn spaarrekening staan. Hier heb ik geen pasje van en krijg 1x per jaar een afschrift. Is ook van de rekening die mn ouders gestart waren toen ik geboren werd,dus het grootste deel hebben hun gespaard.

De spaarrekening voor Luca staat nu 3000+ op en de spaarrekening voor mn auto 2300 euro (door een gift van mn ouders..)

Deel Deze Pagina