Misschien een brutale vraag en je hoeft niet te antwoorden maar hoeveel spaargeld hebbeb jullie?? Wij zitten op 14000 euro maar wel echt een strak spaarschema en best er opletten.we gaan nu verbouwen en daar zal 2000 aan op gaan.We sparen voor een groter huis over een jaar of 6-7.Als ik hier voor altijd zou blijven wonen zou ik wel wat ruimer leven.Oja we zijn met zijn 5en.
lol ehm ongeveer 100 euro? Ik heb wel een spaarrekening maar elke keer als daar een leuk bedragje op staat gaat er iets kapot dus heb ik het weer nodig Nu stond er net 700 euro op, komt er weer zoiets Hup weg geld Voor de meiden hebben we wel spaarrekeningen, waar we/zij trouwens ook niet aan kunnen komen tot ze 18 zijn
Oh ik moet trouwens ook wel even zeggen, dat wij het financieel slecht hebben (of iig zeker niet makkelijk) Dus we sparen wel iets maar niet veel omdat we alles wat er in komt gewoon nodig hebben voor huishouden enzo Ik zou wel meer willen sparen
niks. voor de kids sparen we wel maar goed daar mogen we niet aankomen. verder hebben we een gedeelte spaarhypotheek en hopen zo toch over een paar jaar een spaarcentje te hebben en de mogelijkheid op een groter huis. moeten ze wel stoppen met haar aansterken van de regels omtrent kopen en hypotheken
Op dit moment welgeteld 4,- Zijn net verhuisd; nieuwe gordijnen, nieuwe bank, nieuwe tafel, verf, kwatsen; Dag spaargeld Kunnen we weer opnieuw beginnen...
Ongeveer 9000 euro maar daar gaat wel binnenkort 7000 of meer van af met de verbouwing. We willen altijd 2000 euro erop hebben staan voor als er iets kapot gaat.
In ieder geval meer dan TS. Het precieze bedrag hou ik voor mezelf. We sparen momenteel niets, maar dat kan dus naar mijn inziens ook omdat we redelijk wat geld op de spaarrekening hebben staan. Ik vind dat bedrag voor ons wel het minimale, vooral omdat we volgend jaar hopelijk gaan verhuizen. Het geld is er met name om de auto in de toekomst te kunnen vervangen. En om bijv. het een tijdje uit te kunnen zingen als 1 van ons werkloos raakt. Maar we gaan het ook gebruiken om straks eventueel een tijdje dubbele lasten te kunnen betalen (banken willen vanaf 1 augustus alleen overbruggen als je kunt aantonen dat je dubbele lasten kunt dragen). Dan zullen we daarna wel weer opnieuw moeten gaan sparen.
Wij sparen nu ruim 2 jaar iedere maand minimaal 500 en soms 1000 dus we hebben een leuk gevulde spaarrekening nu. Wij willen straks (als ik afgestudeerd ben) graag emigreren en daar willen we een deel voor gebruiken. Het andere deel willen we graag gebruiken voor het kopen van een huis.
Hmmm nu maar 1500 euro helaas. Op de rekening van de kinderen staat nu ongeveer 2500 per rekening en dat loopt gewoon elke maand op en daar komen wij en zij de komende 18-20 jaar niet aan. Zij zijn dus rijker dan wij . We hadden een lekker zakcentje maar dat is helemaal opgegaan aan de verhuizing van 2010. We kunnen maar een heel klein bedrag sparen elke maand, houden helaas niet veel over. We hopen over een tijdje toch echt meer te kunnen gaan sparen.
Wij hebben wel wat op de spaarrekening, maar als je daar onze studieschuld vanaf trekt staan we zwaar in de min, dus eigenlijk is dat geld niet van ons. Zo voelt het voor mij ook echt en dat is niet leuk. Maar ja, als de auto stuk gaat(14 jaar, dus hoelang gaat zo'n auto nog mee?) wil ik toch een andere kunnen kopen, dus we hebben wel een buffertje.
ehmm... een heleboel. We hebben er grote plannen mee (verbouwen, vakanties e.d.) en dan zal het nog lang niet op zijn. Is ook weleens anders geweest dus ben er erg blij mee!!
Waarom zoveel voor jullie kinderen, terwijl ze nog zo jong zijn? En tegelijkertijd bijna niets voor jezelf te hebben? Wat hebben jullie kinderen er nou aan als jullie financieel slecht komen te zitten omdat jullie te weinig gespaard hebben. Snap dat eerlijk gezegd niet zo. Onze kinderen hebben misschien ieder 400 euro op hun spaarrekening. Vind het meer dan genoeg. Hun studie betalen we zelf, voor de rest redden ze het ook prima zonder een hele grote bak met geld lijkt me.
Bijna niks. Eind vorig jaar verhuisd, een andere auto moeten kopen, in februari zijn we op vakantie gegaan, hebben we geboekt voor onze vakantie in september en mn man is begin dit jaar bijna 3 maanden werkloos geweest dus ons spaargeld is niet zoveel meer. Maar ach, we leven in het hier en nu en gaan na onze vakantie weer rustig sparen.
Vraagje voor de echte spaarders hier: hoe doen jullie dat nu met die belachelijk lage rente in combinatie met de inflatie? Wij willen over een jaar (of twee) verhuizen en hebben innmiddels een redelijk bedragje bij elkaar. Echter, ik weet maar niet wat nu slim is, aangezien we per jaar nauwelijks winst maken op het bedrag en zoals het er nu uitziet we straks geld kwijt gaan raken door de inflatie. We zijn niet echt de juiste mensen voor beleggen (lees: we hebben er geen mallemoer verstand van en vinden het doodeng ), maar iedereen in mn omgeving die van mn spaarcentjes af weet verklaard me voor gek dat ik ze braaf opde bank houd. Iemand hier een beter idee mbt sparen voor een groter huis? Het lukt oms overigens ook vaak niet om elke maand wat op zij te zetten, dit geld hebben we meer bij elkaar gesprokkeld door incidentele uitkering en meevallertjes en zijn er erg zuinig op, omdat het echt bedoeld is voor een huisje .
Wij hebben er iets meer dan 2000 op staan, en dat is ook weleens veel minder geweest dus zijn hier heel happy mee Zeker omdat er altijd wel een apparaat kan stuk gaan ofzo, zoals de wasmachine (moet er niet aan denken haha). Wij sparen niet elke maand een vast bedrag voor onszelf, voor onze zoon wel en voor de beeb die op komst is gaan we ook maandelijks sparen.
@ nana33: ja dat is inderdaad een interessant dilemma. Ik weet er eigenlijk ook niet zo snel antwoord op. Mijn vader zal het wel weten, ik zal het hem eens vragen. Hij heeft wel geld op een bepaalde manier slim vastgezet (niet belegd! daar gelooft hij niet in als financieel adviseur). En hoe je het wendt of keert: die financiele buffer heb je nou eenmaal nodig. Alleen een beetje zuur dat het geld steeds minder waard wordt.
hier hebben we zat op de spaar daar komen we eigenlijk nooit aan omdat er genoeg op de betaal staat. mocht er een andere auto gekocht moeten worden kan dat van de betaal rekening af. de spaar is er eigenlijk meer voor al we toch besluiten een huisje te gaan kopen in duitsland zodat we een lage hypotheek kunnen nemen. bij fynn staat de kinderbijslag van 2 jaar er op en iedere maand minimaal 50 euro van 2,5 jaar