Wij kunnen momenteel niet sparen tenminste niet veel, ongeveer 50 euro per maand. We leven nu van 1 inkomen van nog geen 1400 euro met de toeslagen ongeveer 1900 euro dus kunnen nu elke cent wel goed gebruiken. Sparen lukt hopelijk snel weer. Maar ben elke maand trots op onszelf hoe we het toch weer redden Je leert de kleinere dingen meer waarderen.
Wij hebben ook wel een stukje meer op de rekening staan. En wij genieten volop. Gaan twee keer per jaar op vakantie naar het buitenland. Gaan af en toe uit eten. Doen leuke dingen met de kinderen. Hebben abonnement op dierentuin. Koop leuke kleding voor de kinderen. Hebben koophuis, maar ben verder wel redelijk zuinig met boodschappen (kan altijd beter) en geef niet zomaar dingen uit aan dingen we nodig hebben. Hebben anderhalf keer een modaal salaris. Wij vinden het alleen zonde om zomaar 10.000 euro uit te geven. heb liever wat achter de hand voor het geval er iets in huis gedaan moet worden of de auto vervangen moet worden of dat er 1 van ons werkeloos wordt. Dus ja wij genieten volop, maar geven het wel tot op zekere hoogte uit.
Wij sparen samen en apart en dat bedrag samen is nu ongeveer 30000. Vl is een hele goede spaarder en geeft weinig geld aan zich zelf uit. Ik spaar redelijk wat per maand maar ben ook best wel van het uitgeven en leuke dingen doen. Vl werkt 6 dagen per week en ik 36. Straks als de kleine er is zal het wel anders worden. Vl gaat terug naar 5 dagen en ik naar 3 dagen per week.