Spaarhypotheek extra instorten.

Discussion in 'De lounge' started by anne19791980, Nov 18, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,440
    113
    Wij hebben ook vaker bijgestort bij onze vorige hypotheek. Het was gratis maar onze tussenpersoon deed altijd moeilijk. Geen idee of het voor hun veel werk is maar ik zou van een tussenpersoon verwachten dat dit gewoon bij de service hoort. Hoe vaak moeten ze nou iets doen voor een hypotheek??
    Ik zou nog een x bellen en navragen waarom dit geld kost. Ik zou het niet zomaar storten zoals gesuggereerd werd. Mijn ervaring is dat je ook wat papieren moet invullen en ondertekenen.

2. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,517
    229
    63
    Inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en Aegon gemaild.
    Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn

3. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Wij hebben dit recent ook gedaan. Het was gratis, maar viel me op dat de bank er best wat werk aan had.

de tussenpersoon is (als het via hen gaat) natuurlijk wel soort van verantwoordelijk om jou erop te wijzen als je te veel stort en buiten de bandbreedte gaat. En als dat niet zo is zullen ze je een verklaring hiervoor moeten laten tekenen dat ze je er niet over hebben geadviseerd oid, en dat is ook extra werk.

als je hypotheekverstrekker er dus voor kiest dat het via de tussenpersoon moet, dan vind ik het op zich niet gek dat die daar wat geld voor vragen, want ze zijn er tijd mee kwijt. Wel suf dat het eerst wel gratis kon.

ben het met je eens dat het handiger zou zijn als het gewoon online kan. Als dat er al niet is, dan zal het vast niet gaan komen, omdat dit natuurlijk een ‘uitstervend’ product is, want wordt niet meer verkocht.

over het algemeen is het wel vrij gunstig om bij te storten. Zeker als de rente hoog is. Wij krijgen ook 4,8% rente en betalen minder dan dat (ivm aantal kortingen). Best prima spaar rente. Wij hebben ook gekozen voor inkorten looptijd en willen voor einde rentevaste periode over 7,5 jaar dit hebben afgelost.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een hypotheek bij Delta lloyd en we kunnen zelf online extra aflossen tot 10% p jaar. Gewoon online zelf. Ideaal hoor!

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij zitten bij de munt, en dan kan het in hun app.

6. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,517
    229
    63
    Onze rente van de spaarhypotheek is 5,4% . Dus dat is een veel betere rente dan op de bank laten staan.

Share This Page