hoi meiden! over 2 maanden is de bruiloft van een nicht, waar ik ceremoniemeester + getuige bij ben (en dochter bruidsmeisje!) , maar nu wilde ik toch nog wat leuke verrassingen op de dag inplannen.. maar wat?! Duiven loslaten heeft ze zelf al eens cadeau gegeven en veel verder dan dat, kom ik niet... ze trouwen alleen voor het stadshuis overigens, daar gaan ze met een koets naartoe. Bellenblaasjes heeft ze zelf al geregeld. Ik zat te denken aan iets van een rode loper bij het huis, maar moet maar eens even kijken of ze zoiets niet hebben bij Leenbakker ofzo. Belangrijk is namelijk wél dat het betaalbaar blijft . Dus ideeen? Spui maar... groetjes Athina
Rode loper kun je huren. Verder leuke ballonnen bij het huis, rood/wit. Ingang van het huis/oprit mooi versieren, met kant of tulle. Mijn moeder had een hele mooie krans in de vorm van een hart gemaakt van oase, en hierin witte bloemen gedaan. Misschien ervoor zorgen dat er ballonnen worden opgelaten als ze het stadshuis uitkomen?
Oh ja, wat ook erg leuk is....is een boek maken waar alle gasten wat in kunnen zetten over de bruid/bruidegom. Deze boeken zijn te koop, zitten losse vellen in, en kun je ronddelen aan de gasten. Wel ervoor zorgen dat je het op tijd terug hebt.
thx alvast, even wat we al hebben: alle gasten brengen een kraslot mee, met daarin een gelukswens voor het bruidspaar - in het bijgaande briefje hadden we iets gezet van 'geluk in de liefde, geluk in de spel, gaan niet samen, of toch wel?' Verder wilde ik sowieso crepepapier slingers halen (voor binnen vooral) + ballonnen. Ik had gekeken voor helium, maar dat is toch wel erg prijzig en bij onze bruiloft, werkte het niet zo goed hoorde we achteraf... (ze konden veel minder ballonnen vullen dan was beloofd) . Van die tule/kant en huren van een loper ga ik verder voor kijken thx
Vorige week trouwde mijn vriendin en iedereen kreeg een brief van de ceremoniemeester met het verzoek een kleinigheidje te kopen tbv de huwelijksnacht met daaraan/daarbij een kaartje
Onze ceremoniemeester (mijn schoonmoeder) had iets leuks bedacht bij ons.... Bij het stadhuis mocht je niet met rijst gooien (niet dat we dit wilde:S) en bellenblaas wilde we zelf niet omdat we bang waren voor vlekken in de kleren. Daarom moesten we na de ceremonie even wachten binnen terwijl iedereen naar buiten moest. Mijn schoonmoeder gaf alle gasten een rode roos en toen we naar buiten kwamen werden die voor onze voeten gelegd. We moesten er over heen lopen...we liepen dus over het pad van rozen.Deze rozen hebben we later gebruikt bij het maken van de foto's . S6 met het bedenken van iedeeen
-balonnen oplaten -mooie lijst kopen voor een trouwfoto en daar iedereen een handtekening op laten zetten of een boodschap - op het feest van alle gasten die binnenkomen foto maken (bv in een poppenkast ) en die inplakken achteraf
Bij mijn vriendin hebben we kwartetkaarten laten maken en uiteindelijk zijn het twee-en-een-half complete kwartetspellen geworden (dus 16*4 * 2,5 dus of misschien zelfs wel meer) Iedereen kon zelf een onderwerp kiezen . Wel hebben we zelf de kaarten al "voorgemaakt" zodat het voor iedereen gelijk formaat was. De zus en broer van de bruid hebben dagen lopen "lamineren" maar het was errug geslaagd. Daarnaast hadden we aan de gasten gevraagd om hun geldelijke gift niet in een enveloppe te doen maar in een spaarvarken. De bruid liep nl de spaardag van de bank mis ivm huwelijksreis, ze werkte toentertijd bij de bank en vond het altijd errug leuk om die enthousiaste kindersnoetjes te zien als hun spaarpotje werd geleegd. Uhm.... ja verder kun je inderdaad ballonnen oplaten, maar je kunt ze ook gewoon aan linten vast laten houden. Van servetten bloemen maken en daarvan een hart oid maken (vergelijkbaar met het bloemenhart zoals eerder gezegd)
Vriendinnen zijn overdag bij ons thuis binnen geweest, hadden de slaapkamer versierd met rozen ( ook op bed) en daar lag ook lekkere champagne met 2 glazen om zo de huwelijksnacht in te luiden..
Het hele bed vol met opgeblazen ballonnen 99 stuks, er was er 1 geklapt bij het opblazen. We hebben eerst het bed leeg moeten ruimen 's avonds. Wij wilden een kalender met alle verjaardagen, op het feest hebben ze iedereen een A6 laten versieren/beschrijven, en dat is onze kalender nu
zoiets wilde ik ook wel doen ja, is toch wel erg leuk, vond ik zelf ook erg leuk bij onze bruiloft.... hoewel die ballonnen ook wel verleidelijk zijn hihi )) misschien de badkamer maar volladen daarmee...