Ik kreeg 3 maanden geleden bog een uitkering was alleenstaand en had een vriend de uitkering is dus gestopt maar we wonen niet samen omdat een woning krijgen niet zo heel soepel gaat.. Nu heb ik dus geen inkomen maar ik ontvang wel nog me kindgebonden buget en ziektekosten... Mijn casemanager van werk.nl die zei laat het. Maar zi staat want je woont niet samen enz enz... Maar ik maak.me.er wel zorgen over want heb geen inkomen dan kan ik toch niet dat geld binnen krijgen.. Maar als ze het afpakken krijg.ik niks meer want we wonen niet samen en zijn niet getrouwd.. Iemand hier ervaring mee
Huh?? Ik begrijp er niks van sorry.. Krijg je nou wel een uitkering? Of niet? Zorgtoeslag en kindgebonden budget staat los van je uitkering en komt van de Belastingdienst af..
als je niet samenwoont hoe komt het dan dat je geen uitkering meer krijgt? de gemeente moet iets gehoord hebben of iets dergelijks... maar voor de rest krijg je gewoon zorgtoeslag ed.
Het kan voor de hoogte van je zorgtoeslag en kindergebondenbudget wel van invloed zijn dat je nu helemaal geen inkomen meer ontvangt. Simpelweg, gewoon even een proefbereking maken en een wijziging indienen om de nodige problemen te voorkomen.
Waarschijnlijk heeft het feit dat je geen inkomen meer hebt niet zoveel invloed op het kindgebonden budget en de zorgtoeslag. Bij een inkomen van 0 euro heb je recht op de maximale toeslagen. Ik neem aan dat je uitkering rond het sociaal minimum lag, en dat je toen al de maximale toeslagen ontving. Dat wordt dus niet meer of minder als je daarna niets meer verdient. Ik denk dus net als je consulent, dat je het gewoon kan laten zoals het nu is. Alleen als je méér gaat verdienen dan voorheen, dan is het belangrijk om alles te wijzigen.
Heb al gebelt en het is geregeld tnks allemaal... Tja me vriend helpt me in huis en tja dat zien hun als samen wonen en wil er niet over liegen dan ven je helemaal ver van huis daarom is de uitkering gedtopt
Jullie hebben dus nu een gezinsuitkering? Dat kan niet anders. Hij krijgt nu meer. Volgens mij moet je dat opgeven.
Ik woon bij me vader in ja. .. Ik leef van geld van me vriend maar we staan.niet geregistreerd enz. .. Hwt zit een beetje ingewikkeld inelkaar ze laten je gewoon Onder gels zitten en zeggen dat me vriend me maar moet onserhouden
We hebben geen gezinsuitkwring. . Zijn loon is zijn loon we wonen noet samen enz.. Ik sta dus nu op 0 inkomen bijde belasting en dat klopt ook
Dan heb ik een deja vu, dit topic heb je een tijd geleden toch ook geplaatst? Met precies dezelfde inhoud? Wat voor uitkering had je, bijstand? Dan klopt het idd dat je dat niet krijgt als je bij je vader inwoont. Wanneer hij genoeg inkomen heeft om jou te kunnen onderhouden krijg je gewoon niets.
Maar heb de belasting gebelt en heb gewoon recht op mijn zorg en kinsgebonden buget... En dat wou ik dus weten dus dames tnks