Helaas nog een cyste, dus voor de derde maand op rij, geen IUI. Er is natuurlijk geen man overboord, maar baal behoorlijk. Wie heeft dit ook meegemaakt en ging de cyste vanzelf weg?
Ik heb geen antwoorden voor je, ja behalve dat bij mij de cyste vanzelf wegging. Maar ipv van die was er weer nieuwe. Maar er zijn natuurlijk verschillende cystes. Lees wel eventjes mee. Kunnen cystes een eventuele behandeling zo in de wegzitten dan? En kan er niet iets aan gedaan worden?
Als ik nu Menopur zou spuiten stimuleer je ook de cyste om te groeien, en dat is niet goed voor mezelf. Het heeft te maken met de grootte van de cyste.
Gloeiende krekels... Das mooi K Ze kunnen inderdaad vanzelf weggaan. Wat is er verder met je afgesproken? Reuze irritant als je in zo'n fase zit waarin je geen kans maakt. Sterkte!
Jeetje wat vervelend zeg! Hopelijk volgende mnd cyste vrij en IUI! Heb r geen ervaring mee maar kan me goed voorstellen dat je enorm baalt. Heel veel succes gewenst.
Is het nog steeds dezelfde cyste? Ze kunnen wel uit zichzelf verdwijnen, meestal na een menstruatie. Het kan soms wat langer duren. Ik had na de eerste IUI twee cystes, de ene was 8 cm en de andere 6 cm, op elke eierstok één. Na een Primolut-kuur bleven ze helaas gewoon zitten. Mijn gyn heeft me toen op de wachtlijst voor een kijkoperatie gezet, waarbij de cystes weg gehaald zouden worden. Die wachtlijst was 6 maanden. In die 6 maanden lag alles stil, mocht ik geen hormonen nemen en kregen we geen IUI's meer. Na een halfjaar kreeg ik de oproep voor de operatie. Een week van tevoren voor de zekerheid voor een echo naar de gyn. En wonder boven wonder waren beide cystes spontaan verdwenen, terwijl ik ook nog eens PCOS heb en niet uit mezelf ongesteld word. En er groeiden ook nog twee follikels uit zichzelf, die bijna op springen stonden. De operatie kon worden omgezet in een IUI-behandeling! Hier zijn twee hele grote cystes dus uit zichzelf verdwenen, maar dat duurde wel wat langer dan 1-2 maanden. Ik ben in de tussentijd wel fanatiek bezig gegaan met afvallen, ik denk dat mijn hormonen daardoor een zetje in de goede richting kregen en dat dat effect heeft gehad op de cystes. Als de cyste blijft, dan zou een kijkoperatie misschien wel een mogelijkheid kunnen zijn. Anders blijft 'ie je dwarsbomen. Succes!