ja hoor, zo doen wij het al vanaf het begin. Voor ieder kind staat er in huis een spaarpot en hier doen ze het geld in dat ze van opa's en oma's krijgen en hiervan kunnen ze sparen voor iets wat ze graag willen hebben. En ja natuurlijk in het begin snappen ze dat nog niet zo maar zo rond de 3 jaar begon dat echt wel. Nu sparen ze van vakantie naar vakantie en in de vakantie mogen ze het uitgeven. Zo heeft onze zoon vorig jaar een jaar lang van dit geld gespaard en er een telescoop van gekocht. Vaak halen ze iets duurders van de playmobil.
Ik zou het niet doen, zit het spaarpotje vol dan wordt het op de bankrekening gestort. Maar vraag het me alsjeblieft nog eens als ik over een jaar weet wat een kindje nu echt kost maandelijks
Ik heb misschien makkelijk praten, want wij hebben genoeg geld om speelgoed dat we aan onze zoon willen geven zelf te betalen. Ik zou het dus niet doen. Alleen als we echt geld van iemand krijgen cA bedoeld is voor een cadeautje. Mijn grootouders kopen meestal niet zelf iets, maar geven geld aan mij en vragen mij daar iets van te kopen. Tot nu toe heb ik dan meestal zelf iets uitgezocht voor hem, maar laatst heeft hij voor het eerst zelf iets mogen kiezen. Dat was ook wel erg leuk! Het wisselgeld gaat gewoon weer in de spaarpot. Het geld in het spaarpotje gaat op een spaarrekening en dat bewaren we liever voor later, als hijzelf er meer aan heeft. En dan nog denk ik dat we tegen die tijd dat hij dat zelf een beetje kan beslissen, altijd de helft van de 'donatie' in een potje doen voor de spaarrekening en de helft als 'zakgeld' wat hij zelf mag uitgeven.
Ja hier doen wij dat ook. Hele jaar sparen en eind van het jaar mag die wat uitzoeken spaarrekening stort ik maandelijks op en kinderbijslag wordt ook gespaard. Het is ook wel leuk hoor hem zelf te laten uitzoeken al moet ik r hiet wel een dag deel vier uittrekken.
Wij gaan het geld uit zijn spaarpotje storten op zn spaar rekening, maar als je apart zelf ook nog spaart voor je kindje dan is het toch prima om iets leuks voor dat geld tr halen? Kan je meteen samen tellen, meenemen naar de winkel, iets uitzoeken en betalen. Leert hij er meteen van!
Als hij het zelf mag uitgeven koopt hij speelgoed en als jij nu iets voor hem koopt is het speelgoed, wat is het verschil? Als je het laat inpakken en als cadeau geeft wordt het wel een sigaar uit eigen doos .
mijn zoons spaarpot zat helemaal vol en vandaag naar de bank gegaan om het op mijn rekening te zetten want ik kan moeilijk naar de winkel gaan 200 euro aan muntgeld gaan uit geven... intotaal 240 euro kwam er uit met papier geld. Hij wilde een nintendo 2ds dus die gekocht en rest geven we uit aan speelgoed die hij wilt hebben...
ik vind wel dat je geld uit spaarpotje mag nemen om iets te kopen voor het kind in kwestie wij sparen voor Menno op twee manieren: - op korte termijn, op zichtrekening --> hier halen we ook geld vanaf voor kledij, school, cadeautjes... - op lange termijn; op spaarrekening --> aan dit geld kunnen we in principe aan maar doen we niet, blijven we mooi af tot hij 18 wordt ofzo
Hier mogen ze van hun spaarpotjes zelf speelgoed kopen. Aan hun rekening komen ze dus niet dat is wat we sparen voor later!
Ja, zo doen wij het ook.. Onze zoon heeft bijvoorbeeld ook een volle spaarpot gespaard en mag daar zelf iets voor uitkiezen in de speelgoedwinkel wat hij wil, ik maak die keus niet voor hem. 2 jaar is te jong, dus ik zou wachten tot hij wat ouder is en het besef ervan heeft. Mijn zoon is 4 en heeft dat besef wel en weet al heel goed wat hij wil kopen voor zijn geld. Wij leren hem dat ook spelenderwijs.
Hebben de dierentuin besteld (hij heeft meer met diertjes). Morgen halen we een nieuw blikje voor zijn centjes en wat er over is mag er ook weer in. Dat gaat voor het volgende speelgoed mee.
Ik had het persoonlijk niet gedaan. T is maar speelgoed terwijl hij dat geld later voor iets veel belangrijkers had kunnen gebruiken. En sinterklaas en kerst staan ook weer voor de deur... Maar nu is dit voor mij een heel pijnlijk onderwerp aangezien mijn ex al de spaarcenten van mn dochter heeft gejat om wiet van te halen Dus ik ben extra geneigd naar wat van haar is is van haar en ik beslis daar niet over!
Mijn moeder heeft een jaar lang gespaard voor mijn dochter, maakte geld over naar haar spaarrekening. En ze vertelde mij dat ik daar dan een keertje iets groters (nuttigs?) voor mocht kopen wat ik anders niet zo snel zou kopen. Ik heb uiteindelijk de Nijntje lamp voor mijn dochter gekocht, ze is inmiddels bijna 4 en vind de lamp nog steeds geweldig. Waarschijnlijk hebben de mensen steeds een paar euro in het potje gedaan met de boodschap (of gedachte) koop er maar iets leuks voor... dan moet je dat zeker doen Mijn schoonouders hebben zelf een spaarrekening voor de kinderen geopend waar ze iedere maand op storten. Zij willen sparen voor later/studie... dus dat geld laten we dan ook daar voor op de rekening staan!
Daar heeft hij zijn echte spaarrekening voor. Daar maken we per maand een X bedrag naar over. Dus die is voorzien. Maar ja, ik snap wel waarom je daar naar neigt ja. Maar ik zou nooit (tenzij we ineens helemaal niks meer moeten hebben en we geld nodig hebben voor zoals eten ofzo) ZIJN geld gebruiken voor onszelf. Zijn spaarrek. is overigens ook voor als hij een nieuwe fiets wil of een playstation als hij ouder is.
Dochter heeft twee spaarpotjes. Een is een envelop waar de grote bedragen inzitten die ze krijgt met kerst, verjaardag etc. De andere is een gewone spaarpot. Daar word kleingeld in gedaan, maar ook bijv statiegeld etc. Daar haal ik wel eens een tientje uit voor het een of ander voor haar te kopen. De inhoud van het envelopje storten we op het spaarrekening. Als ze straks groter is mag ze zelf kiezen als ze wat wil kopen als ze geld van opa/oma krijgt.
Hier zijn we weleens met spaarpot en al naar de winkel geweest. Zodat ze kunnen zien wat ermee gebeurt. Spaarpot, korte termijn sparen. Spaarrekening, lange termijn sparen.