spaarpotje zoon openmaken

Discussion in 'De lounge' started by Partyrocker, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hier krijgen beide meiden ook regelmatig centjes voor in de spaarpot en ze mogen zelf weten wat ze er voor kopen

zomer hebben ze een waterbaan gekocht
    nu willen ze poppenspullen prima uit de spaarpot

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Ja hoor gewoon doen! Zijn spaarpotje komt wel weer vol! En de kleine leeft nu en het zijn centjes die hij nu gekregen heeft. Daarnaast zullen de oma's etc het leuk vinden om te zien waar ze aan bijgedragen hebben..
    Hier heeft onze zoon de spaarrekening die wij beheren en waar we voor later op sparen. Zijn spaarpotje thuis is voor het toegestopte geld en verkoop van zijn kleertjes via mp etc. Die centjes zijn dus voor leuke dingen..

3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,287
    11,896
    113
    Ik zou het bewaren tot hij zelf kan beslissen wat hij er (van een deel) van het geld van wil kopen.
    Je kan toch zelf die duplotrein doen. En dan mooi voor 5-12, zou ik zeggen.

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Vind de duplodinges een beetje te duur voor zomaar op 5-12 eigenlijk. Voor dat budget koop ik er liever dingetjes bij. Dan heeft hij ook nog wat uit te pakken namelijk. :p

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113

Is ook.
    En weet je duplo is praktisch waarde vast. Is hij straks toe aan Lego en komen er geen broertjes bij dan kan het zo op marktplaats en gaat de opbrengst weer in zijn spaarpot.. Is het cirkeltje weer rond toch :D

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    nee de spaarpotten zijn voor de kinderen en dat gaan eens per 3 maanden gewoon naar de bank op de spaar rekening. als ik iets voor mijn kleine wil kopen dan betaal ik dat zelf het ik niet dat ik mijn kind zijn geld gebruik ervoor.

straks kan hij van zijn zak geld sparen en de extra's gaan in de bank pot.

7. Partyrocker

Nu komt het over alsof ik een heel slecht persoon ben dat ik het wel doe :p

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    nee hoor ik vind je geen slecht persoon.

Hier staat de spaarrekening vast dus als we een spaarpotje op hun rekening storten kunnen we er niets meer van kopen!

Een spaarrekening is voor later en een spaarpot voor nu! Dus lekker gebruiken je koopt er niets voor jezelf voor maar voor je zoon! Hij kan moeilijk met zijn spaarpot alleen naar de winkel gaan

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Waarom ? omdat je op deze manier je kind aan het leren bent dat het soms voor iets moet sparen en dat je niet altijd zomaar alles kunt kopen ?

Als ze hier iets groots willen moeten ze er ook voor sparen. Als wij er zin in hebben geven wij onze kinderen een cadeau. En van de spaarrekening blijven we af want die is voor later voor een eventuele studie/auto/interieur van het eerste huisje etc.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik vind het juist een verkeerd voorbeeld als kindjes altijd maar alles krijgen als ze het willen. O van ja hoef het maar te vragen en papa en mama kopen het wel weer

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

neee joh hahaha.

zo is het hoe ik het doe. maar dat heeft er meer mee te maken dat ik zelf enorm slecht het huis uit ben gegaan (stiefvader die mij met een enorme schuld opgezadeld heeft) bij ons kon nooit iets al mijn gespaarde geld werd door mijn ouders uit gegeven en ik heb er puntje bij paaltje nooit iets van gezien. ik heb erg van het sparen voor later.
    dus het geld wat hij nu spaart gaat op zijn rekening.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Op het moment als je het besteedt voor je eigen kind zou ik het wel doen, dus ja, ik stem voor:D

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Ik zou dit alleen doen als mijn zoon oud genoeg is om te begrijpen dat ie zijn gespaarde centjes gebruikt voor een cadeautje.

Ik zou het nu (mijn zoon is ruim 9 maanden) vreemd vinden om zijn spaargeld daarvoor te gebruiken. Dat geld gaat op een rekening zodat hij later een startbedragje heeft.

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Nee hoor

Wij verschillen hier onderling al over van mening, ik zeg idd voor duurdere dingen mag er et iets uit haar sparpotje, l zegt nee alles op de bank voor later, maar waar gaat het dan aan op? Als ze18 is mag ze erbij misschien wel aan iets nuttelos als roken of uitgaan... Blijft lastig...

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen.
    Toevallig afgelopen maandag het geld uit de spaarpot van mijn dochtertje naar de bank gebracht. Netjes op haar spaarrekening bij laten storten. Zat al een flink bedrag in de spaarpot, en ik vind het onzin om daar nu speelgoed voor te kopen voor haar. Wij hebben zo iets : als het kind speelgoed wil, dan kopen wij dat voor haar, uit onze eigen knip.
    Het geld op haar bankrekening is een mooi startbedrag voor later. Iedere maand storten wij er een x bedrag op, en de spaarcentjes gaan daar dus ook naar toe.
    Ze heeft nu een fiks bedrag op haar rekening, omdat ik wil dat ze later een mooi en goed startbedrag heeft.

16. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Gewoon halen! Als je er nu iets voor je eigen voor zou kopen zou ik zeggen nee maar het is voor je zoontje! :)

17. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Samen iets van kopen, zeg ik doen.
    We hebben hier voor beiden een spaarrekening en een spaarpot waar van de oudste zakgeld en voor beiden paar losse muntjes per week in gaan. Met de oudste toen hij bijna 3 was een keer de pot omgekeerd en samen een houten treinbaan van Thomas gekocht. Hij heeft met een beetje sturing (wijzen wat hij wel of niet kon betalen) het helemaal zelf uitgezocht en zijn zakje met geld op de toonbank gezet. Trots dat ie was dat hij die baan van 'zijn eigen centjes' kocht.

18. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Op dit moment zou ik Het op de spaarrekening zetten. Maar misschien als ons kindje straks een ook eigen potje heeft dat ik er dan anders over denk..

19. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik zou het niet doen maar ja het is jullie beslissing en nee maakt je geen slechte ouder hoor. Mijn schoonmoeder heeft toen mijn man nog jong was zijn hele spaarrekening geblunderd om te gokken tja dat vind ik wel helemaal slecht.

20. Partyrocker

Dierentuin is eergisteren al besteld.
    Ik dacht heeeel even dat hij vanavond binnenkwam, maar dat waren wat bestelde sintcadeautjes (aanvullingen voor de dierentuin voor Sinterklaas).

Wil zijn koppie wel zien als hij het open maakt.

Share This Page