hier gaan de centjes op de bank, maar aan de andere kant het is een spaarpot om iets van te kunnen kopen, iets groots.
de spaarpot is hier om dingen van te kopen, zo bedoelen de oma's het ook als ze het geven. Ik hou er namelijk niet van als ze kleine flutcadeautjes kopen. Onze dochter heeft speelgoed genoeg en ik vind het zonde van het geld als er toch niet mee gespeeld wordt of meteen kapot is. De oma's vinden dat ook dus dan krijgt ze bijv met vakanties 5 euro om uit te geven. Ik spaar dat dan liever op om iets groters te kopen. Afgelopen voorjaar een duploziekenhuis gekocht. Dus ik zeg ja, lekker doen! Opa en oma hebben een spaarrekening voor haar geopend en daar sparen ze elk jaar een mooi bedrag op en dat is voor later. Wij zelf sparen ook voor haar op haar spaarrekening en dat is om later de studie te bekostigen of rijbewijs of vul maar in.
Voor een stuk speelgoed zou ik het echt niet doen. Als ie later oud genoeg is en het zelf beseft en ervoor kiest bijvoorbeeld wel eventueel voor een nieuwe fiets ofzo. Zelf zou ik het spaargeld dus gewoon op een (spaar)rekening parkeren tot ie oud genoeg is of voor later. Als de oma's en opa's speelgoed willen kopen voor hem en ze willen wat groters kopen, moeten ze maar samenleggen met iedereen.
Ik zelf zou nooit aan de spaarpot van mijn zoontje komen, wat hij wilt krijgt hij van mij. Ik zie het spaarpotje meer als een soort spaarrekening.
De kids hebben hier een spaarpot voor de spaarrekening en een portemonnee voor geld dat uitgegeven mag worden. Geld voor zoiets uit zn spaarpot halen moet kunnen vind ik. Ik zou het dan alleen op een ander moment in het jaar doen omdat nu de feestdagen eraan komen. Misschien nu in een actie kopen en later geven.