Niet aan beginnen, nu is het deze lening die afgelost moet worden en straks heeft ie weer een andere reden om de rekening van je kind leeg te halen. En inderdaad, je bent een stel en krijg samen een kind. Is er dan nog sprake van jouw geld en mijn geld?!
Dit vind ik zo raar.. Je zou eerder een LENING aangaan bij een bank, dan geld, wat je gewoon zelf gestort hebt naar de rekening van je kind, gebruiken..? Ik stort maandelijks geld naar de rekening van mijn zoon, maar dat blijft wel míjn geld,waar ik mee bepaal wat we gaan doen. Natuurlijk is het bedoeld voor studie etc. maar als ik ooit in geldnood zou komen, dan zou ik dat toch echt gebruiken hoor..
als hij je wel aanbied het van hem te lenen dan doe je dat toch? dan kom je niet aan het geld van je dochtertje en kan je gewoon verder met je afbetaling aan je man... klinkt wel erg raar moet ik zeggen... als ik ergens zo'n schuld had en kon het zelf niet betalen dan zou mijn man zeggen asjeblieft maak maar even over dan ben je ervan af...... waarom doet jouw man dat niet? je draagd zijn kindje? is dat hem dan het geld niet waard dat jij van die stress af bent? snap best dat als jij de schuld veroorzaakt hebt dat je er dan ook zelf verantwoordelijk voor bent maarja in dit geval gaat het wel om de gezondheid van jou en je babytje.... ik zou het hem gewoon eens vragen hoor...
Idd, je gaat trouwen en jullie zijn een gezinnetje samen jou geld is zijn geld en andersom? Als ik een schuld zou hebben hoef ik dat echt niet te "lenen" bij mijn man, maar geeft het me zo, daarvoor ben je toch een stel en niet "ieder voor zich"
Dat vind ik ook maar er zijn genoeg stellen in mijn omgeving waar het echt ieder voor zich is.. Kan het me ook niet voorstellen, zou me hoogst ongemakkelijk voelen als mijn man voor zou stellen om van hem te lenen haha.
Ik weet het maar ik kan er moeilijk boos om worden, ik kan niet tegen hem zeggen: "hallo jou geld is mijn geld, hier met dat geld." Dat lukt me niet want het is mijn schuld dat het er is gekomen. Dan vind ik niet dat hij ervoor moet opdraaien. en lenen van mijn vent ipv mn dochter dan heb ik liever mn dochter. Wil geen ruzie om geld in een relatie, dat is wel het laatste wat ik wil.
Ik vind de argumenten van je vriend heel redelijk en ik snap niet waarom je het niet zou doen? Hier is alles van ons samen. We hebben 1 spaarrekening voor ons allen, geen aparte voor de kids. We sparen gewoon op onze rekening voor de studie ed later. Ik snap het probleem echt niet. Het geld is toch niet van je dochter? Jij hebt het alvast gespaard voor haar studie en rijbewijs, dat kun je toch opnieuw doen. Het is niet alsof ze nu al gaat studeren of afrijden...
Idd Hij wil het geld van jou dochters spaarrekening gebruiken om de schuld af te lossen, terwijl hij dat ook makkelijk zelf kan betalen? Dat vind ik gewoon raar. Waarom aan een kind haar spaarrekening zitten als je toekomstige man het ook makkelijk kan betalen?
Ja weet je, we hebben beide een fulltime baan en een fulltime inkomen dus geen reden om een gezamelijke rekening te hebben voor iets anders dan de vaste lasten. Ik betaal mn eigen telefoonrekening e.d. en hij die van hem. Ook de auto en zorgverzekering noem maar op. We hebben alleen de gezamelijke rekening voor de gezamelijke kosten. Daar valt deze lening niet onder, verder hebben we beide ons eigen geld. En qua uitjes doen we vaak om en om of 50/50 eigenlijk nooit een regeling geweest. als de een de toegang o.i.d. betaald dan betaald de ander de dingen in het park. Nooit mot om geweest eigenlijk. Ook nooit bij nagedacht... Maar kan me best voorstellen dat het anders kan. Mijn beste vriendin werkt maar 15 uurtjes dus het hoofdinkomen si van haar partner, daarom doen ze samen met al het geld. wij niet echt...
nee ik zou het niet doen, tenzij de nood heel erg hoog is natuurlijk en je zelf niet meer kunt leven, maar ik denk dat dat in jouw situatie niet het geval is.
Ik zou het geld gebruiken. Dan ben je maar van het gezanik af en kan je een nieuwe start maken en weer voor je dochtertje gaan sparen. Ik denk niet dat ze er een trauma aan overhoudt. Je gaat toch geen lening inclusief rente en ellende afsluiten als het niet nodig is?
zouden mensen zo lief willen zijn om te stemmen op de poll?? Dan heb ik een houvast haha, vind het nog steeds erg moeilijk al nijg ik nu wel naar dat overschrijf formuliertje...
ik zou het 'lenen' bij m'n dochter... zoals anderen ook al voorstelde. Ik stem dus 'ja' ik zou het geld van haar rekening halen. Maar het is dus iets genuanceerder, want ik zou het tot de laatste cent terugbetalen + het geld wat er normaal gesproken ook bij zou komen. Gewoon omdat dat voor je gevoel beter is
Ik zou het wel doen en het geld per maand dan maar op haar rekening extra storten zodat het wel weer terug komt op haar rekening. Ik heb dit zelf ook voor handen gehad omdat we ineens zelf de eerste maand van de kinderopvang moesten betalen voordat we het terug kregen van de belastingdienst. Ook viel dit net na onze vakantie....handig. Dus hebben we het even van de spaarrekening van onze zoon gehaald en dat weer terug gestort toen we het geld weer terug hadden van de belastingdienst..... Ik vond het een goeie oplossing anders hadden we op een andere manier aan geld moeten komen en ja ik hoest niet zo 1,2,3 1400 euro op... Dus ik zie het probleem niet zo.
ik zou het wel doen. jij zegt dat je die 2500 goed kunt missen alleen niet in 1x... waarom betaal je je dochter dan niet in termijnen terug?? dan stort je dus alles wat je per maand aan je stiefvader zou aflossen extra op de rekening van je dochter!! stress is slecht, dus je stiefvader betalen is de beste optie... wat is het dan erg om van je dochter te lenen?? hier betaal je geen rente over en als je van de bank gaat lenen wel!
ja daar nijg ik nu naar idd. Dat ik het doe maar dat ik het gewoon terug betaal weer aan haar bankrekening, dan voel ik me er een stuk prettiger mee want het komende half jaar gebruikt ze de rekening zowiezo niet dus ze zal er niets van merken.