spaarrekening dochter vs. lening

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je in deze situatie spaargeld van haar rekening halen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja weet het.

Mijn zusje heeft drie kinderen waar van de oudste twee 17 en 14 zijn!

En die van 14 heeft ook adhd en zo iets vertelde mij zusje me ook over haar adhd zoon.

Die van 17 woont niet meer thuis( een echte puber);) zo als zusje lief ook was haha.:) Ik lach nu wel maar straks krijg ik er ook twee in de pubertijd en zal ik wel anders lachen;) i hope not maar ja kinderen haha.

Maar daar buiten. Ik voel me totaal niet verplicht na 18 om overal voor op te draaien als het mogelijk is zal ik er onderuit proberen te komen mochten ze schulden maken en anders zou ik via mijn kinderen zorgen dat de rekening betaald werd want ben wel goed maar niet goed gek.

;)
    p.s ze is me zusje ze is 14 maanden jonger dan ik ze is 34 en heeft een dochter van 17. Dus tel maar uit.

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij moesten het ongeboren babytje wel appart verzekeren.( is later omgezet naar zijn huidige overlijdensverzekering.) dat is heel vaak zo, maar wordt meestal vergeten. ik denk dat veel mensen er te gemakkelijk van uitgaan dat het bij hun eigen verzekering zit.ik zou dat zeker altijd even navragen. kost je 1 telefoontje.

tegen jou zus hadden ze dus ook hetzelfde gezegd primal, ik ben ook nog niet overtuigd hoor dat ik niet meer aansprakelijk ben. misschien moet ik er maar eens een topic over openen in de hoop dat iemand er echt het fijne van weet.

3. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Wat een reacties zeg! Ik heb ze niet echt allemaal gelezen maar even globaal vielen me een paar reacties op.

Over de onder-verhuur van mijn chalet: Dit deed ik omdat we samenwoonde maar ik nog niet mijn huisje op durfte te zeggen. dit was van korte duur omdat de mensen mn chalet onbewaakt lieten terwijl hun hond en kat erin liepen en die dus alles kapot gekrabt, gebeten en gepoept hebben.

Verder is mn vent prima te vertrouwen het is echt een schat en hij heeft alles voor S. over maar vind ook dat het geld van mij is en S. er nog niets aan heeft. Niet omdat het zijn biologische dochter niet is, dat heeft er echt totaal niets mee te maken. anders zou hij haar ook niet erkennen natuurlijk. Hij zei dat als ik dat niet wilde doen dat ik dan wel wat geld van hem kon lenen.

En de financien zijn verder prima verdeeld hebben we echt nog nooit mot om gehad eigenlijk! Ook niet over S. of over de boodschappen. Diegene die de boodschappen doet, betaald ze. En diegene die S. meeneemt om wat kleertjes te kopen betaald ze. Daar is nooit enig geschil in geweest, altijd prima verlopen en hij heeft nooit iets gelaten omdat het toevallig zn biologische dochter niet is, dus vertrouw hem meer dan 100%!!

Toevallig heeft hij nooit gespaard omdat het allemaal formulieren gedoe is. Ze heeft een groeirekening bij de ING dus dat kan niet "zomaar" even met online bankieren gedaan worden, dit gaat met formulieren. We roepen al ruim een jaar dat we die formulieren eens moeten halen maar het komt er gewoon niet van. In September word de 2e geboren en dan moeten we toch bij de ING zijn om de spaarrekening van hem te openen, dan vullen we gelijk in dat hij mee spaart voor S. totaal geen haast bij.

Enneh wat het probleem betreft, het is al verholpen! Ik kreeg een hoop terug van de belasting vandaag waarmee ik inclusief vakantiegeld de complete lening in 1 keer kan afbetalen. Op vakantie kan ik toch niet dit jaar vanwege de zwangerschap. Dus helemaal opgelost!

bedankt voor het meedenken!!!

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

oh enne ps. ik ga nu zeker voor mijzelf sparen ;) dat gebeurd me geen 2e keer haha

5. tricia82

tricia82 Niet meer actief

gelukkig dat je nu dan veel geld in 1 keer krijg.
    kan je weer met een gerust hart verder gaan.
    xxx

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou het niet doen

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

nee niet waar hoor, als ze op zichzelf wonen komt er niks bij je ouders terechtt

8. Bri

Bri Niet meer actief

@TS: fijn dat het is opgelost!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goed zo. ;) Fijn dat het zo is opgelost! :) Toch fijn dat vakantiegeld en belastinggeld. ;)

10. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik zou het wel doen. Want in feite is het mijn geld. En wat heeft mijn dochter aan een moeder die in de stress zit. Je hebt nog tijd zat om weer verder te sparen.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.014
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn ouders hebben ook wel eens van onze spaarrekening geleend toen wij nog kind waren. Keurig terug betaald tegen de rente van de spaarrekening. Ik zie het robleem niet zo: dat geld wordt op dat moment toch niet gebruikt. En waarom zou je dan geld lenen buien je eigen gezin of bij een bank tegen een hogere rente?

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Fijn dat het opgelost is!! En nu lekker zelf ook sparen ;)

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    TS; ik vind de reactie van je vriend eerlijk gezegd nogal brutaal. Hij houd zelf zn financien gescheiden van de jouwe en beslist nu over het geld van je dochter. Ik vind dat je het niet moet doen en als hij er een probleem mee heeft dan schiet hij het geld zelf maar aan je voor.

Verder vraag ik me af waarom hij pas wil beginnen met sparen als jouw dochter 3 wordt, is dat omdat z'n bloed eigen kind dan ook geboren is en dat hij het dan wel goed vind dat zijn kind een gevulde spaarrekening krijgt???

Krijg zo'n vaag gevoel dat (stief)papa straks met 2 maten de opvoeding gaat regelen:cool:

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    simpel, noway dus. je zegt dat je een inkomen heb en je t best kan afbetalen alleen in termijnen. prima toch? niet alles kan je nu meteen krijgen zoals je t zou willen. en je zei op 1ste pagina dat je niet durft te vragen aan je vriend om het dan te betalen/voor te schieten. maar je woont nu toch samen? mijn man heeft een dikke studieschuld nog van voordat we elkaar kenden, en die betalen we nu samen af. wat van hem is is van mij, wat van mij is is van hem. wij hebben ook een tijd flink in de schulden gezeten en heb geen cent van de rekening gehaald van mn zoon. dat is gewoon zijn geld en dat blijft van hem.

edit: lees nu dat het opgelost is. toppie!

15. Skye

Skye Niet meer actief

Dit even los van het feit dat het al geregeld is!!

Ik vind persoonlijk dat een moeder of vader best geld van een spaarrekening van zoon of dochter mag halen! Ik denk dat kinderen in deze dure tijd al heel blij mogen zijn met ouders die uberhaupt voor hen sparen, want ik denk dat een hoop ouders dat niet eens kunnen!! En als daar dan tijdelijk iets van af gehaald moet worden omdat er een financieel probleem is, dan is dat maar zo! Zeker als je weet dat het geld er dubbel en dwars weer op komt te staan, zodat het kind helemaal niks te kort gaat komen als hij/zij ouder is!
    Mensen doen net alsof je van je kind steelt, als je aan het spaargeld zit.
    Toen ik het huis uit ging kreeg ik van mijn ouders €500,- dat ze ooit eens hadden gespaard en dat had van mij niet eens gehoeven, maar het was wel leuk! Wij sparen voor onze kleine meid €100,- per maand, maar als er nood aan de man is, kan ik het er gewoon afhalen om het vervolgens weer terug te storten als het geld er weer is!! En mijn dochter wordt er echt niet slechter van hoor. Die merkt niet eens dat er geld vanaf is gehaald.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

In dit geval zou ik dat dus wel doen, of er iig zoveel vanaf halen dat je 100 euro per maand plus evt rente op haar rekening overhoud voor haar huidige leeftijd...
    Want ik vind het best bizar dat je elke cent die je overhebt naar de spaarrekening van je kind doet. Heel mooi dat je zoveel van haar houd dat ze op nr 1 komt, maar ik denk -met alle liefde en respect- dat je het wel een klein beetje overdreven hebt en je nu dus rustig wat van dat geld kunt gebruiken om die persoonlijke lening af te lossen.... :)

Deel Deze Pagina