Spaarrekening door opa/oma??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klarinet, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik vind het een mooi gebaar en als zij dat voor de kleine willen doen. Mijn ouders willen dat ook doen ik heb daar totaal geen moeite meer. Ik vraag toch niet of ze geld willen geven het is toch een vrijwillig iets. Wij hebben het niet nodig er wordt door onszelf al riant voor haar gespaard, maar dan nog als zij dat graag willen doen.

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wij hebben zelf de spaarrekening geopend. Dat idee hadden we al voor haar geboorte. En voor het kraamfeest hebben we veel centjes gevraagd om op haar rekening te storten als openingsbedrag. En mijn schoonouders storten daar iedere maand op. Daar ben ik blij mee, want wij kunnen niet echt heel veel voor haar sparen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je zelf al bezig was met het openen van een rekening en dat ze altijd iets op de rekening mogen storten. Op die manier heb je zelf de controle over de rekening, als dat is wat je graag wilt.

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik vind dat sommigen wel wat overdreven reageren hoor. Ze heeft toch niet gezegd dat ze het geld sowieso niet wil, maar haar kindje heeft al een spaarrekening. Ben het met de anderen eens, als je dat liever hebt, laat je hen daar toch het geld op storten. Geen probleem lijkt mij.

4. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Misschien is het 'beter' om niet te gevoelig te zijn in dit soort dingen. Zou ook een lastig punt voor mij kunnen zijn overigens hoor!! Maar het kan geen kwaad toch? Een extraatje voor later?! ;)

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou ook gewoon zeggen dat jullie kindje al een spaarrekening heeft en ze het geld daarop kunnen storten. Als je dat op een vriendelijke manier brengt is er niks aan de hand lijkt me.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zou idd ook zeggen, dat als ze wat willen sparen, ze het gewoon op de bestaande spaarrekenkng kunnen storten.

7. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Mijn ouders zijn ook altijd heel gul, hebben eerst overlegd met ons, ook op welke manier.
    Uiteindelijk hebben we een spaarrekening geopend en hun maken daar elke maand geld naar over, net als wij. We hebben de rekening overigens op onze naam laten zetten niet op die van Anne, dan kan ze het ook niet verbrassen als ze 20 is. :D
    Maarre.. zeg dus gewoon dat je al een spaarrekening voor haar hebt, dat kun je toch wel gewoon zeggen?

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Hier hebben we ook een potje van opa maar dat is uitsluitend voor haar studie. Als ze niet gaat studeren dan gaat er dus niets uit maar als zij over de hele wereld wil gaan studeren kan dit ook. Ik vind dat echt een heerlijk idee! Dat is echt een zorg minder voor later. Je kunt dus ook bv die rekening voor 1 doel maken. Dat maakt het misschien wat overzichtelijker voor jezelf.

9. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hoi,

Ook bij ons hebben opa en oma een soort van groeirekening geopend. Wel heeft mijn man, in overleg, het bij een andere bank ondergebracht omdat die rekening veel gunstiger was. Ik vind het erg aardig van ze. Maar als je er liever niet een rekening bij hebt, zou ik vragen of ze het op zijn bestaande rekening willen storten.
    Moet zeggen dat ik me ook wel geïrriteerd heb aan mijn schoonouders hoor, die met merkkleding en alles aan kwamen zetten. Maar ze willen het graag en bedoelen het goed. Ik laat ze maar..

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben wij een spaar rekening voor fynn daar sparen wij ongeveer een 150 euro per maand op.opa's en oma's kunne op deze rekening storten als ze dat willen. een eigen opa en oma rekening begin ik niet aan.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zie het probleem ook niet hoor. Hier hebben alle opa's en oma's een spaarrekening geopend. Zal Vigo vast heel blij mee zijn als hij later groot is. En wij vast ook!

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Mijn ouders hebben ook een spaarrekening voor Demi, net als wij die hebben. Misschien voelen je schoonouders zich ongemakkelijk als jullie telkens kunnen zien welk bedrag ze hebben gestort en willen ze daarom een eigen rekening? Of misschien zijn ze bang dat jullie je ongemakkelijk voelen als jullie telkens zien wat ze storten?

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    mijn ouders vinden het mijn eigen verantwoording dat ik spaar en hoeveel ik spaar voor onze kleine. Als die voor elk kleinkind een spaarrekening zouden openene, dan kunnen ze nog wel ff, is toch geen doen, hoe rijk moet je dan zijn?
    Elk kleinkind krijgt begin van het jaar bij de jaarwisseling ik geloof een 5 euro voor de spaarpot. Nou dat is toch al prachtig!?

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Klarinet, vind je het lastig om geld van ze aan te nemen voor je kind, of wil je liever niet dat er een rekening op zijn eigen naam komt? In dat laatste geval kun je toch gewoon zeggen dat jullie al een rekening hebben geopend en dat ze van harte welkom zijn om daar ook op te storten.

Ik zou het heel gul vinden en erg waarderen als mijn (schoon)ouders geld voor onze dochter zouden willen sparen, maar een rekening openen we liever zelf.

Als je liever helemaal geen (grote) bedragen van ze krijgt voor je zoontje, dan moet je dat proberen eerlijk te zeggen. Liefst met een positieve insteek, bv dat het net zo leuk is als ze hem af en toe iets kleins toestoppen.

En als ze echt per se grote bedragen willen sparen voor later, dan kunnen ze dat beter op hun eigen rekening doen en dat tzt aan hem geven. Dan hoeven ze zich ook niet bezwaard te voelen over de bedragen die ze storten, zoals iemand net zei.

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mijn schoonouders kwamen laatst bij ons dat ze voor onze kleine ook een rekening wilden openen bij de bank, maar dat dat niet zomaar mocht???

Vond ik niet zo erg op dat moment, leek mij makkelijker om maar 1 spaarrekening te hebben. En als ze geld willen geven dan kunnen ze dat daarop storten. Maar na deze verhalen gelezen te hebben, als ze willen sparen dan hebben wij daar idd eigenlijk niets mee te maken...

We hebben het geld nu contant gekregen en dat hebben we gestort op zijn rekening (en ook nog in zijn spaarpot gestort, dus het is al verdubbeld;))

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik snap de ts wel, ik heb vantevoren aan mijn ouders, schoonouders, opa's en oma's gezegd dat ik liever niet had dat ze allemaal een rekening voor Ties zouden openen...

dan zouden we namelijk met 5-6 rekeningen komen te zitten, dat vind ik onoverzichtelijk en overdreven. we openen er zelf eentje en als iemand geld wil storten kan dat natuurlijk.

17. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hallo,

Wij hebben voor onze dochter zelf een spaarrekening geopend,
    en mijn ouders sparen daar ook op voor haar!
    Zo zou je het ook op kunnen lossen!

Groetjes Sunnyangel

18. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Weten ze dat jullie al een spaarrekening voor de kleine hebben? Ik vind het een lief gebaar en zie ik het probleem niet zo.
    Mijn schoonouders hebben toen onze zoon geboren was, ook een spaarrekening voor hem geopend. Vond het een leuk kado. Maar als je het echt niet wil omdat jullie zelf al een rekening hebben, moet je dat gewoon eerlijk zeggen.

19. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Wij hebben zelf een spaarrekening geopend. Als opa's of oma's ook zouden willen sparen dan zou ik dat wel moeilijk vinden. Ik zou me bezwaard voelen bij die grote bedragen en vindt dat het onze taak als ouders is om daarvoor te zorgen. Dan heb ik het trouwens wel over structureel (iedere maand of zo) sparen. Ik begrijp trouwens ook best de argumenten van anderen dat het ook heel fijn kan zijn hoor! Als de opa's en oma's wel zouden willen sparen dan zou ik heel goed moeten nadenken: het spaarpotje is voor je kind fijn, maar ik vind het ook niet 'nodig' of zo. Hier speelt het niet, maar als ze willen sparen dan zou ik liever afspreken dat ze af en toe iets extras toestoppen, dat wij dan op de rekening zetten. Bijvoorbeeld met feestdagen of vakanties of zo. Dus niet structureel en ook geen aparte opa en omarekening . Bedenk dat opa en oma die dan ook beheren. Waarmee ik maar wil zeggen: een spaarrekening kan dan ook aangewend worden voor zaken waar je het niet mee eens bent.

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn vader vertelde laatst ook plompverloren dat hij een spaarrekening had geopend voor mijn zoontje. Ik wist dus van niks. Elk jaar met de verjaardag wil hij iets meer geven en per maand spaart hij 25 (!!) euro. Dat wil hij doen totdat hij 18 is, en ook voor alle andere kleinkinderen. Ik vind het eigenlijk belachelijk, maar ja, ik sla het niet af. Wie weet wat studeren tegen die tijd kost.

Deel Deze Pagina