Winterjasje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flapuit27, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flapuit27

flapuit27 Lid

23 feb 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Kan iemand mij advies geven?
    heb een leuke winterjas voor ons mannetje gezien, maar twijfel erg over de maat?!
    Hij is 28 juli geboren, dus met kerst 6 maandjes oud. Bij de geboorte woog hij 4317 gram en was hij 54 centimeter!
    Nu weet ik dus niet welke maat jas ik moet halen? 74 ?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Welke maat heeft hij nu?
    Mijn dochter is ook flink, 11 weken en ongeveer 6700 gram en 62 cm. Dus ik heb een jasje maat 74 gehaald, aangezien er ook nog kleertjes onder moeten en je een winterjas vaak wel aan hebt tot maart!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Volg zijn groeicurve, kijk naar 6 maanden en voila !

Denk dat 74 érg groot is met 6mnd, denk meer aan een 68!

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ligt eraan hoe flink je kind is. Ik heb er een van nog geen 3 maanden die momenteel tussen 62 en 68 in zit :$

5. LovelyDK

Hier hetzelfde hoor.. maar hou er rekening mee dat dat harde groeien op een gegeven moment ook een keer stopt! Mijn zoontje had met 2mnd ook al 62 aan en met 3 á 4 mnd 68 maar hij zit nu nog in 74/80 (ruim 9 mnd)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje was iets lichter met zijn geboorte, en hij had met 6 maanden een zomerjas aan in maat 74. Dus het kan wel degelijk ;)

7. LovelyDK

Ik zeg ook niet dat het niet KAN pff.. ik zeg dat ze het best de groeicurve aan kan houden aangezien een baby met 6mnd niet meer zo hard groeit als met 2mnd!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waar is het voor nodig om zo gepikeerd te doen? Tot gemiddeld zo'n 7 maanden oud groeien baby's wel degelijk hard overigens. Pas daarna vlakt het af. Jij vertelt jouw ervaring en ik vertel de mijne.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook voor 74 gaan. Zeker omdat je vaak toch wel tot maart/april een winterjasje gebruikt. In het begin is het misschien wat ruim, maar daar groeit hij in de winter dan wel in.

10. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Maat 74 winterjas e.v.t. een trui er onder ... voilla! ;)

Ik snap wel de moeilijkheid hoor.
    Zelf ook zitten kneuzen.
    Moet ik nu dit of dat. Gevraagd in de winkel.
    Later heb ik een jas gekocht, maar ik ga nu toch twijfelen of hij er niet NET is uitgegroeid.
    Dat zien we dan dus wel weer. Het is ook afhankelijk van merk, want bij VEEL kleding kan ik de maten niet pijlen. De één zegt dit de ander zegt dat.
    Heel vervelend. Zeker omdat je seizoen gebonden bent. In de zomer moet je de winterjas al bestellen, anders hebbie nix.
    Tis waardeloos.

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind het heel moeilijk, want dat kan zo verschillen! Dean zit nu op maat 80, maar hij is ook groter dan gemiddeld. Ik zou ook gokken op maat 68/74. Succes!

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn zit nu nog in maat 68 maar gaat wel bijna over naar maat 74. We hebben een winterjas in maat 80 gekocht. Als het goed is moet ze die straks passen, en anders gaat hij maar op marktplaats en moeten we ergens een nieuwe vandaan halen.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ga denk ik ook voor 74...

Finn is nu nog geen 3 maanden is past sommige dingen van 62 al niet meer...

14. Kejay

Kejay Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een 68, Keana zit nu net in de 62. Daarbij ook een dunner jasje 74 gekocht, vestje eronder en klaar.

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb maat 86 gekocht, ik vind het zo moelijk.
    ze heeft nu kwa jasmaat 74, ik gok in nov maat 80, maarja vaak is het inn april ook nog wel heel koud, en maat 80 en 86 scheelden maar 5 cm per mauw lengte dus dat sla ik dan wel om

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk ook dat je 74 wel mag hebben. Moet ook nog een trui onder en beter iets groter en mauwen oprollen dan te strak

17. flapuit27

flapuit27 Lid

23 feb 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    Denk dat ik idd 74 ga kopen.
    Wacht morgen het CB wel ff af hoeveel hij gegroeid is en wat ze verwachten (neem aan dat ze hier ook naar kijken?)

18. LovelyDK

;)

TS, het ligt overigens ook heeeeeel erg aan het merk... zo heb ik een winterjasje voor mijn zoon gekocht afgelopen week van Dior, maat 24 maanden!! *hij is 9 mnd* en heb er nog 1tje van Cavalli en dat is gewoon maat 80...

Succes in ieder geval!

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou ook voor maat 74 gaan!

Mijn dochter had toen ook maat 74, met 6 maanden en zoals al gezegd werd tot (en met) maart moet de winterjas toch wel aan!

Mijn dochter heeft nu maat 74/80 en ik heb een winterjas maat 86 besteld. Kan er tenminste nog wat onder!

20. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    :D Mijn zoontje is precies even oud, zit ook in 74/80 nu en heb ook een jasje in huis, maat ........86 :D

Je moet inderdaad rekening houden dat ze een winterjas een maand of 5 a 6 wel aan hebben. En er moet ook nog iets onder kunnen. Ik koop liever te groot dan te klein.

Gr. Marieke

Deel Deze Pagina