Hoi dames. Ik ben nu al ff weg bij mn ex. Ben parttime aan het werk (5 dagen tussen half 10 & 15:00, hotelkamers schoonmaken) en ik blijf reageren op woningen (ookal zit daar nog geen schot in) Nu is mijn meisje bijna jarig en ik wilde naast een cadeautje ook een spaarrekening openen. Misschien dat in de toekomst opa's en oma's ook wel wat willen geven enzo. Maar... kan dit in de toekomst tegen mij werken? Als ik bijvoorbeeld wel een huisje kan vinden en een aanvullende uitkering zou willen...? Ik hoor wel is dat alle financieen van iedereen in het huishouden (nu ook ik en mn ouders) bij elkaar gerekend worden en je geen spaarrekening mag hebben enzo... Maja ik wil ook niet HAAR centjes op gaan maken natuurlijk!!!! Iemand ervaring? Alvast bedankt!
ja, dat geld wat je voor je kind spaart tellen ze ook mee. helaas! wij hebben al flink gespaart voor onze kinderen, en het is gelukkig echt nog net onder de grens van wat ik mocht hebben. en dat terwijl dat geld natuurlijk gespaart is voor studie, rijbewijs ed.
Pff... das ook vet oneerlijk!!!! Ik ben nu ook aan het sparen, maja hoe ga ik anders ooit een eigen huisje krijgen!!! Wat is het soms toch krom allemaal!!! Maar geen haar op mn hoofd die geld gaat gebruiken wat niet van mij is! Dan leg ik het nog liever in een envelopje in de kast!
Je mag wel een bepaald bedrag aan spaargeld hebben hoor ivm de Bijstand. Maar niet een "vermogen" En ja, je kunt het krom vinden.... maar anders zouden er mogelijk heeeeeeeel rijke kinderen zijn met ouders in de Bijstand
idd zolang het onder die grens blijft (die volgens mij wel flink lager is dan een aantal jaar terug als ik me herinner van wat mijn moeder vertelde) is het niet erg, dus mocht het meer worden spaar je het tot je alles op orde hebt toch gewoon in een potje in huis.. en wanneer je situatie er weer naar is zet je het op de bank.. ik snap je gevoel en gedachten.. maar er is echt een grens daarin.. dus zoek dat uit en hou er rekening mee.. ik heb geaccepteerd dat ik momenteel gweoon niks kan sparen voor dochter.. hoe klote ik het ook vind ik denk maar zo over een paar jaar ga ik gewoon dubbelop sparen en het inhalen.. zit niks anders op..
Okeey das me duidelijk. En idd als je niks kan sparen das een ander verhaal. Ik op dit moment ook niet echt maar het kan wel zo zijn dat ze van andere geld zou kunnen krijgen (zoals opa en oma enzo) en @ Hopmarjan. Ja maar als zei nou geld krijgt van een oma, dan is dat toch van HAAR ongeacht hoeveel het is, ik heb daar dan niks mee te maken al zou ze meer hebben als ik!
Joh, open gewoon een rekening voor je kindje! Daar heeft ze haar hele leven wat aan! Jij zult echt niet je hele leven in de bijstand blijven toch? Je werkt nu parttime, en als ik zo je andere postings lees ben je iemand met een sterke persoonlijkheid, jullie komen er wel. Als gezin mag je in de bijstand 11100,00 euro aan spaargeld hebben, nou, ik herinner me toen wij nog op een houtje moesten bijten...het duurt heeeeeeeel lang voor je zo'n bedrag gespaard hebt...tegen die tijd heb jij allang een leuk huisje en een baan hoor!
Nu hoorde ik dat de opa van mn dochter (vader van mn ex) een spaarrekening voor haar gaat openen. Hoe zit het dan? Wordt dit bij elkaar opgeteld?
Ligt er aan hoe opa de tenaamstelling doet. Hij kan ook bijv de rekening op zijn eigen naam openen, met een "inzake" vermelding. Dan is het ten allen tijde zijn geld, maar kan hij het later aan Yara schenken. Opent hij het echt op haar naam, dan zou dat betekenen dat jij ook zeggenschap hebt over die rekening.... en hem dus in een uiterste geval zou kunnen plunderen Omdat jij nl als enige het gezag hebt over Yara....
Voor zover ik weet wil die het op Haar naam doen en mijn ex hem laten beheren... kan dat dan wel? Bij de ing kan jij als ouder een groei rekening openen voor je kind (dit heb ik dus ook voor Yara gedaan) en ik geloof dat hij dat op die mannier ook wil doen via de rekening van mn ex. Dus via zijn rekening maar wel op Yara's naam.
Niet toestaan op haar naam. Het is absoluut een lief initiatief maar wees allert dat hij je op deze manier financieel flink kan dwarsbomen. Omdat het bij elkaar opgeteld wordt kun jij bepaalde dingen mislopen waar je anders wel recht op hebt/had.
Grootouders en anderen kunnen alleen een rekening openen opp naam van het kind als de ouders daar toestemming voor geven. Als ik het goed heb begrepen ben je de enige die gezag heeft? Dan kan hij dus geen rekening voor haar openen als jij niet tekent. Ik weet niet hoe het zit als je ex ook gezag heeft, of jullie dn beide moeten tekenen of dat alleen zijn handtek Ening genoeg is.
Als het echt specifiek op naam van Yara Huppelepup komt te staan, dan zou hij ook haar BSN moeten opgeven (wordt tegenwoordig vaak/bijna altijd gevraagd) IN dat geval, wordt het idd meegerekend bij jou. Zou hij dus de rekening op M. Huppelepup zetten, "Inzake Yara", dan heb jij er geen last van, want dan hoeven ze nl haar BSN niet op te geven en wordt het meegerekend bij je ex. Dus even goed navragen hoe ze het gaan doen, anders zou jij wel eens problemen kunnen krijgen met je bijstand!
Okeey thanx Maar ik heb er nu een voor dr aangevraagd maar nergens een handtekening ofzo moeten zetten... ik heb gewoon haar BSN ingevuld en het vakkie aangeklikt dat ik haar ouder/voogd ben en klaar... Dan kan hij dat zo toch ook?
Er staat wel op de site dat de rekening beheert moet worden door de wettelijke vertegenwoordiger (dit ben ik dan toch aangezien ex geen gezag heeft?) En dat de ING ook de rekening daar naar mag overschrijven als de persoon die de rekening heeft geen wettelijk vertegenwoordiger (meer) is naar de persoon die dat wel is...
Als hij een rekening opent op haar naam terwijl hij dat niet mag, lijkt het mij dat jij de bank daarop moet aanspreken. Zij mogen namelijk zonder handtekening van de ouder / voogd helemaal geen rekening openen voor een minderjarige. Vraag dus even goed na hoe het nu zit: staat de rekening straks op haar naam of op naam van een ander? Staat hij op haar naam, zeg dan gelijk dat je dit niet wilt en kaart het ook aan bij de bank. Wacht daarmee niet of tot je bij een volgende belastingaangifte in de problemen komt. Als je dan nog moet gaan bewijzen dat die rekening eigenlijk niet geopend had mogen worden, heb je er een hoop gedoe van vrees ik!
Thanx! Ik ga daalijk gelijk ff langs het ING kantoor (kom er toppen doen) Kijk, heel lief hoor dat ze een rekening krijgt (kregen de andere kleinkinderen ook) maja het werkt een beetje averechts als WIJ (want dat gaat haar ook aan) straks in de problemen komen... Maja ex-s fam zal het allemaal buiten mij om willen doen, maja dat gaat dus niet, dan moet het ook maar op hun naam en niet op die van haar of ex Zowiezo vrees ik dan voor wat er over blijft aangezien mn ex dr spaarpotje al leeg gerooft had voor sigaretten en altijd heeft geroepen dat het onzin is dat ze een spaarrekening zou krijgen...
Nou het is dus zo dat je idd geen handtekening hoeft te zetten enzo. Gewoon het BSN van het kind invullen is genoeg. Maar je moet wel aanvinken dat jij de wettelijke vertegewoordiger bent. Nu kun je dit dus doen ookal ben je het niet dan wordt niet ook niet gecontroleerd... lekker dom! Verder konden ze me niet helpen... Dus ik kan hem waarschuwen dat hij dit niet mag, doet hij dit toch kan ik naar de bank gaan om protest te maken. Wat ze dan kunnen doen is het misschien op mijn naam gaan zetten... Naja