Hoe vaak krijgt jouw kind snoep en/of koek?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Poppy4, 30 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Nav van een vraag over koekjes, vraag ik me af hoe vaak je je kind wat lekkers als koek of snoep of andere lekkernijen geeft?

Hier krijgen ze bijna dagelijks een koek of een snoepje. De oudste houdt er niet zo van, die pakt meestal fruit, maar de rest snoept graag. Op is wel op.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Ze nemen een ( gezond) koekje mee naar school en s middags na schooltijd mogen ze een snoepje.
    In het weekend of op woensdagmiddag krijgen ze weleens een extra snoepje of wat chips.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Dagelijks. Ochtendtussendoortje en toetje fruit, middagtussendoortje een koekje. Ik heb een grote snoeptrommel met kleine snoepjes (denk aan dropjes, kikkertjes, schuimbanaantjes) en daar mogen ze af en toe iets van pakken.
    Woensdagmiddag en weekend een klein bakje chips.

Ik geloof niet zo in snoep/koek verbieden, mijn moeder was daar heel streng in en als puber zijnde ben ik dat enorm gaan inhalen en nog steeds snoep ik te veel. Ik wil voor mijn kinderen dus een balans, zolang ze hun fruit goed eten mogen ze ook koek/snoep.

Mamaa6, Nescio, Jute en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

In het weekend hebben we vaak bezoekjes if verjaardagen dan sowieso. Anders niet perse. Bij oma en opa op maandag ook bij de koffie. De overige dagen niet standaard. Soms niet, soms wel, soms komt het zo uit, soms alleen fruit en rauwkost. Of bananenbrood ofzo.

Wij snoepen zelf eigenlijk niet dus ik vergeet het vaak

5. Rozijntjes

Rozijntjes Niet meer actief

Heb ik ook. Mijn ouders hadden bijna nooit snoep. Later wel chips. Maar ik heb het flink ingehaald allemaal. Ze krijgen niet elke dag snoep. Ze vraagt er ook niet elke dag om. Als ze er naar vragen krijgen ze een snoepje. Maar er gaan ook dagen voorbij dat ze er niet om vragen.

Jute vindt dit leuk.
  6. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Hier krijgen ze geen snoep.
    Wij hebben alleen af en toe koekjes in huis.
    Liga, sultana of speculaasjes.

En alleen met een verjaardag of dagje weg een klein zakje chips. (Dit eten ze dan met zijn drieën op).

Ze vragen er niet om dus waarom zou ik het in huis halen.
    Ze willen liever druiven, aardbeien, frambozen.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ze krijgen elke dag wel een koekje eigenlijk, meestal smiddags met de thee. Vaak gewoon een speculaasje, lange vinger of ander simpel koekje.

In het weekend hebben we vaak bezoek of zijn we niet thuis en dan krijgen ze vaker wat lekkers. Vaak chipjes, een snoepje en toastjes met tapenades en kaasjes etc.

Hopsatee vindt dit leuk.
  8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Iedere dag mogen ze een koekje. Ik heb iets van 5 verschillende soorten in de kast liggen en daar kunnen ze vrij uit kiezen. Op zaterdagavond krijgen ze chips.

9. Elfya

Elfya Niet meer actief

Van mij krijgen ze iedere dag wel een koekje en snoepje hoor. Ben daar niet zo moeilijk in...

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dagelijks, snoepjes, koekjes.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.283
    25.752
    113
    Iedere dag wel. Meestal als ze uit school komen. En als ze echt trek hebben pakken ze fruit of smeren ze een cracker. De twee oudste zijn regelmatig pas om 16.30 thuis uit school, dan hebben ze meer trek en is een snoepje niet vullend genoeg.

En op vrijdag of zaterdagavond krijgen ze chips en op zondag kijken we nu Heel Holland Bakt en dan zorg ik voor een lekkere koek oid bij de thee.

De enige reden waarom ik weleens geen snoep in huis heb, is als ze het opmaken en niet tijdig op het boodschappenbriefje schrijven ;)

lies276 vindt dit leuk.
  12. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Soms een koekje maar echt niet elke dag en helemaal geen snoep

Op een verjaardag mogen ze kaas of worst pakken en een beetje chips

Voor de rest vind ik het echt niet nodig

Genoeg lekkere gezonde dingen

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Snoepjes geven we niet zo vaak maar dat komt puur omdat ze er niet zo'n fan van zijn. Ja ze eten het wel maar ze kiezen hier liever voor een appel. Ik zeg wel eens tegen ze dat ze vandaag of morgen nog veranderen in een appel zo vaak word dat hier gegeten :roflmao:

Maar goed, naar school krijgen ze elke dag gewoon een koekje mee voor het tien uurtje. Dus een granen koekje, een liga, sultana, de oudste heeft nu tegenwoordig van die Was Cracker dingen met van dat tomaten spul er tussen. Op woensdag sowieso altijd fruit maar dat is verplicht vanuit school :rolleyes:

Maar wij zijn er niet zo moeilijk in hoor, na schooltijd een lekker een klein bakje kruidnootjes of koekje moet gewoon kunnen, en alleen als ze er om vragen hoor, dat gebeurd hier dus niet dagelijks. Het zou een ander verhaal zijn als ze het hele pak koekjes op zouden eten of de zak met kruidnoten ;)

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik bedenk me dat we bijna nooit snoep in huis hebben! Alleen als ze wat gekregen heeft ofzo. Altijd rozijntjes en knijpfruit enzo in huis. Overigens krijgt ze wel elke dag wat lekkers, maar dan vaak een stukje koek van ons of een klein stukje chocolade.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier mogen ze dagelijks een snoepje of koekje, ben daar ook niet zo moeilijk in. Alleen word er niet dagelijks om gevraagd dus prima.

16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.782
    3.910
    113
    Op het moment komen we nog weg met knijpfruitjes maar dat zal wel veranderen. Hij heeft het steeds vaker over loekies (snoepjes) en pikkies (chipjes) :roflmao::roflmao:.

Mijn man is gek op snoep dus het is altijd wel in huis maar zoon krijgt nog niet zo vaak. Ik ben juist gek op chips, maar sowieso hebben we dat alleen in het weekend.

Ik geloof ook niet in verbieden van suiker, het leeft gewoon nog niet echt bij hem. Daarentegen is hij wel gek op boterhammen met chocoladepasta...

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ben daar totaal niet moeilijk in. Elke dag en soms wel meerdere keren op een dag!

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dagelijks wel iets van snoep, koek of chips.
    Niet alles tegelijk of alles op 1 dag, maar iets van 1 van de 3.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Elke dag wel hoor. Maar ook fruit, groente, brood, water. Gewoon lekker in balans en niet te moeilijk.

Jute en lies276 vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

We hebben een trommel met koekjes en snoepjes, daar mogen ze na school iets uit kiezen. In de ochtend is het altijd fruit of groenten, ik ben niet anders gewend en zij ook niet. Vragen daar dus ook niet om.
    In de trommel zitten zowel snoepjes als koekjes: liga, zuurtje, sultana, haribo, verpakte eierkoekjes of ontbijtkoekjes.
    Voor mij is dat allemaal hetzelfde en mag dus elke dag na school (en op wo,vr en in het weekend in de middag;))In het weekend of op een vrije middag krijgen ze ook wel eens de keuze voor een bakje chipjes of popcorn, ipv iets uit de trommel dus.

Deel Deze Pagina