officieel kunnen je kinderen dan een rechtzaak beginnen om dat geld omdat het op hun naam staat en jij het ineens weghaald. Maar in praktijk zal dit niet snel gebeuren denk ik.
Klopt, maar volgens die man vergeten veel ouders dat op tijd te doen dus ik heb me laten overhalen in deze. Nu gewoon afwachten hoe het gaat, want de oudsten hebben er dus wel een op hun naam.
ahaaaa. Nou als ik op mn rekening kom dan staan die van hun onder mijn eigen spaarrekening.. dus ik zie ze altijd kan me niet voorstellen dat ik het vergeet... maar he wie weet haha.
Wij hebben 1 rekening waar we op sparen voor beide kinderen. We sparen daar 20 euro per maand per kind op. Wat we met dat geld gaan doen zien we tzt wel, maar de bedoeling is dingen zoals studie/rijbewijs/inrichting huis. Ze hebben allebei nog een een rekening op hun naam waar mijn ouders elke maand 5 euro op sparen.
Wij hebben een spaarrekening voor Dl op naam van Dl (logisch toch?). Daarnaast hebben we een spaarrekening voor onszelf (om dingen van te financieren die wij betalen, zoals studiekosten voor Dl). Ik moet er wel bij zeggen dat wij geen enorme bedragen sparen voor haar, omdat we eea altijd wel kunnen finanzieren (en anders gaat ze er maar voor werken, heb ik ook moeten doen).
Ik heb een spaarrekening op mijn eigen naam waarop ik 100 per maand spaar voor studie. Wanneer ze oud genoeg zijn voor een betaalrekening krijgen ze daar ook een spaarrekening op hun naam aan gekoppeld.
Wij hebben een spaarrekening voor Dafne op onze eigen naam. Vooral omdat ikzelf toen ik 18 werd er in no time een hoooop geld doorheen heb gejaagd wat mijn ouders hadden gespaard. Zo ontzettend veel spijt van. Als ik er aan denk, kan ik me weer zo schamen tegenover mn vader. Dat wil dus voorkomen. We sparen op dit moment alleen de kbs en dat is echt voor studie/huis/rijbewijs oid.
Wij hebben een spaarrekening op naam van onze zoon. Als hij 18 is kan hij bij het geld maar in principe is het bedoeld voor zijn studie. Dat geld is onze bijdrage aan zijn opleiding. Als hij besluit het over de balk te gooien kan hij fijn een lening afsluiten om te studeren en later op de blaren gaan zitten. Van ons krijgt hij dan niks meer. Hopelijk wordt hij zo verstandig dat hij het geld ook echt voor zijn opleiding gebruikt en daardoor dus geen studieschuld opbouwt. Maar als ik al eerder merk dat hij een flierefluiter blijkt te zijn zou ik het kunnen overwegen om het geld op onze naam te laten zetten voordat hij achttien wordt, of in een soort fonds. Dat zou ik dan nog uit moeten zoeken.
Wij hebben een spaarrekening op onze naam voor de kinderen. Hieruit kunnen we eventuele studies betalen of andere doelen die ons nuttig lijken. Onze kinderen gaan niet zomaar een zak geld krijgen, niet als ze 18 zijn, niet als ze 25 zijn. Als er genoeg is en wij besluiten dat we ze bijvoorbeeld gaan helpen met de inrichting van hun eerste huis of zo, dan nemen we ze gewoon mee naar IKEA en betalen dan daar aan de kassa. Zo omzeil je ook heel makkelijk de schenkingsbelasting, niemand die controleert waar je de meubels neerzet die je gekocht hebt.
https://www.rtlnieuws.nl/columns/column/bart-van-den-berg/stelen-van-je-kinderen Hier hebben de kinderen een spaarrekening op hun naam, bedoelt voor uitzet enzo, maar als ze er een wereldreis mee willen maken is dat ook prima. Studie hoop ik straks gewoon met ons spaargeld te kunnen betalen.
Wij hebben verschillende spaarrekeningen.. 1tje voor onszelf, hoe worden grote uitgave van Betaald (nieuwe auto, wasmachine), hier sparen we op wat we elke maand over houden 1tje voor de kids, hier wordt iedere maand 50 euro op gestort, deze staat vast en komt als de oudste 16 is vrij, dit is voor studie en rijbewijs En de kids hebben er allebei 1tje, hier sparen we ieder jaar 100 euro op, zo hebben de kids een kleine buffer als ze 18 worden. Ik hoop alleen dat ze daar net zo verstandig mee omgaan als mijn vriend en ik. Maar dat hoop ik ze mee te geven in onze opvoeding.. Let er wel op dat als het op naam van het kind staat en ze zijn 18, jij als ouder er niks meer over te zeggen hebt. En kids zijn echt wel slim genoeg dat ze voor hun 18 weten dat ze een spaarrekening hebben!!
Dit heb ik helaas ook gedaan. Alles erdoorheen gejast in korte tijd. Om te voorkomen dat dochters hetzelfde kunnen doen, hebben wij twee extra spaarrekeningen geopend waar we voor hen op sparen. Zodra ze oud genoeg zijn, krijgen ze een eigen rekening waaraan ook een spaarrekening gekoppeld zit. De bedoeling is dat ze wekelijks een klein deel van hun zakgeld gaan sparen.
De kinderen hebben allebei een eigen spaarrekening waar geld van opa's en oma's etc. op komt en wij hebben een spaarrekening op onze naam voor studie, rijbewijs etc.
Wij sparen op een eigen spaarrekening voor studie rijbewijs etc. Zodat we dat later relatief makkelijk kunnen missen. Hij heeft ook een eigen rekening, daar wil ik een kleiner bedrag op storten per maand. Gewoon omdat het fijn is hem iets mee te geven. Redenen waarom we het grote bedrag niet op zijn rekening sparen zijn al voldoende gegeven.
Precies dit. Eigen spaarrekening kunnen ze ook (via ons) zelf bij als ze iets willen kopen. En studiepotje gaat via een lijfrenteconstructie die rond 18e van oudste vrij komt. Die gaat dan op dat moment naar een spaarrekening van ons en we kijken op dat moment wat de besteding moet worden. Hopelijk idd studie... Maar ja, dat weet je nooit natuurlijk.
Wij hebben een en/of spaarrekening met onze kinderen. Nog geen doel voor. We bepalen in ieder geval samen. Het wordt met 18 absoluut niet vrij besteedbaar.
Op onze naam. Mijn nicht heeft het geld dat haar ouders voor haar gespaard hadden uitgegeven aan een welverdiende vakantie naar Spanje na haar eindexamen, dat is dus bij ons beslist niet de bedoeling. Ik ben sowieso niet van plan het geld aan de kinderen over te maken, maar er voor hun rekeningen van te betalen van bijvoorbeeld de studie of het rijbewijs.
Wij sparen in een online potje op onze rekening voor de kinderen. Belastingvrij schenken is in 2018 tot een bedrag van 5363 . Ik denk dat we wel boven dat bedrag uit gaan komen - maar dan krijgen ze het maar in 2 etappes... oktober en januari ofzo . Net wanneer ze het de 1e keer nodig hebben en het 2e deel dan in het nieuwe jaar. In principe is het voor de woninginrichting - maar mochten we het zelf niet breed genoeg hebben en hun studie niet op dat moment kunnen betalen - dan wordt de studie er (deels) van betaald. Maar ook ik wil zelf baas blijven over het geld.
Mijn dochter heeft een betaalrekening en een spaarrekening op haar eigen naam. Deze rekeningen "hangen" onder mijn rekening omdat ze nog geen 12 is. Zodra ze 12 is, mag ze, in het redelijke l, haar betaalrekening gebruiken en beheren. Haar spaarrekening blijft onder mijn bewind tot ze 18 of 21 is.
Wij hebben een rekening op naam van de kinderen. Dit is een rekening onder bewind tot ze 25 worden. Hier is onder andere ook in opgenomen dat het geld bij scheiding niet onder de partners verdeeld wordt. Schoonouders storten hier jaarlijks 500 euro op en wij 50 euro per kind, per maand. Dit is echt bedoelt voor een huis of een andere investering.