Wij hebben besloten geen rekening te openen voor onze zoon maar sparen op een aparte rekening die op onze naam staat. Toevallig hadden we die rekening nog dus niks hoeven veranderen. Later als hij groot is krijgt hij een eigen rekening en daar storten we dan een x bedrag op wat hij op mag maken. De rest blijft op onze rekening staan en is voor school enz. Al onze kinderen zullen dan allemaal hetzelfde bedrag krijgen zodat daar geen gedoe over ontstaat. Hoeveel sparen, Net wat uitkomt en wat ik verkocht heb via mp. Gaat allemaal op zijn (onze rek)
oh en wij sparen 25 euro pm per kind... en daarbij nog extraatjes zoals de spaarpotten en andere geldbedragen die voor hun bestemd zijn....
Wij sparen niet echt voor de kids, we sparen gewoon voor onvoorziene uitgaven. En daar hopen we straks dan ook een rijbewijs, studie etc voor te kunnen betalen. Voorlopig staan we nog goed in de min
wij hadden indertijd voor onze oudste 2 een spaarplan. die kwamen toen net in opmars toen en dat was heeeeelemaal! je was bijna een slechte ouder als je niet zo'n spaarplan nam. je krijgt ik weet niet hoeveel extra bla bla bla. we hebben ons om laten praten en de rekening zou voor hun studie vrijkomen. wij dachten dus ergens rond de 16/18. nu blijft dit in de praktijk dus pas met 26 te zijn, dus we hebben er niks aan als de oudste volgend jaar gaat studerenen ook in dat hoge extra bedrag geloof ik eigenlijk niet zo meer. we zullen zien als we nog eens 10 jaar verder zijn. voor onze jongste doen we het anders. we zitten te dubben over welke kinderspaarrekening maar ik denk dat het een gewone doodnormale rekening gaat worden. dan krijg je niet veel maar je weet wat je hebt op elk moment dat jij het wil.
Hier ook een groeirekening bij de ING, die voor haar is als ze 18 is en dan mag ze zelf weten wat ze er mee doet. Daarnaast nog een apparte rentekwartaalrekening bij ABN, die is meer voor de kleertjes en pampers en dat soort dingetjes.
ik heb een ing rekening. het gaat mij niet echt om de rente meer dat ik het niet vast wil zetten dan mocht je het nodig hebben om wat voor reden dan ook ! dat je er gewoon bij kan
Wij zetten nu de kinderbijslag elke kapeer apart op een aparte spaarrekening van onszelf. Waarschijnlijk gaan we nog wel een rekening voor hem zelf openen.
Wij hebben ook voor beide meiden een groeirekening bij de ING. En inderdaad op 3 momenten die rente over de opgebouwde rente. Wij sparen zelf 25 p.k. en mijn ouders ook 25 p.k. per maand. We willen sparen tot ze eens een huis gaan kopen, gaan trouwen of als er een kindje op komst is o.i.d. Tegen die tijd hebben ze best een lekker spaarcentje opgebouwd. En we gaan maar van het goede uit van onze kinderen, dat ze er niet aankomen als ze 18 zijn. Heb ik ook nooit gedaan