Spaarrekening (klein) kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Livia75, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Let wel op.... als je niet wilt dat je kind met zijn 18e over het geld kan beschikken/beheren, dan moet je het niet op de naam van het kind zetten.

Wij doen dat dus niet. Wij willen zelf kijken wanneer we het geld willen geven. Met 18 jaar kunnen ze gekken sprongen doen en het geld over de balk smijten. Dus willen wij het waarschijnlijk geven als ze haar eerste huis gaat kopen, of uit huis gaat. We weten het nog niet precies, maar dat zien we dan wel. En onze kinderen horen ook niet dat we voor ze sparen.

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    ik denk dat het een stuntactie was van de makelaar die mini regiobank erbij heeft geopend. heb er even mijn vader over gebeld. ze krijgt elk jaar 10 procent rente en de bank verdubbeld al het ingelegde geld van de eerste 16 jaar maar dan wel max 600 per jaar mogen storten. dus het is wel degelijk waar wat ik schreef. die verdubbelaar was juist de reden dat mijn vader die rekening ging openen... verder heeft hij niks lopen daar. Bij de abn hebben ze nu ook een verdubbelaar dat zag ik voorbij komen toen ik internetbankueren aan het doen was, maar weet daar niet de looptijd en max van

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Mensen die gelijk een groot bedrag op een rekening zetten en dan dus alleen rente eroverheen krijgen. Wat is dan een normaal bedrag om op een rekening te zetten?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Bij de zilvervloot:

- maximaal 600 per jaar storten
    - een variabele rente per jaar (nu 1.65%, maar kan dus omhoog en omlaag)
    - 1% EXTRA rente per jaar over het in dat jaar gespaarde bedrag met een maximum van 10%

Zulke kinderrekeningen kun je niet op naam van de ouders openen, natuurlijk kun je een eigen rekening openen en dat reserveren voor je kind :)

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier een Abn Amro kinderspaarekening. Krijg je extra rente op bepaalde verjaardag. Toen hij geboren is was dat op dat moment de meest gunstige. Dan heeft hij nog een zilvervlootrekening. Ook vanwege de gunstige rente. En een ING spaarrekening van Opa en Oma.

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Geloof dat wij idd het zelfde hebben. Geopend door oma, die stort er maandelijks geld op.

7. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Deze hebben wij ook. Als ze 18 is krijgt ze dit geld mits zij in staat is hier op dat moment juist mee om te gaan. Zo niet verlengen wij dit tot 21 jaar. Tussentijds zullen wij niet aan deze rekening zitten dit zijn haar spaarcentjes.
    ( hier sparen wij zelf voor haar, maar ook de centjes die ze krijgt van opa's en oma's en de centjes uit haar spaarpotje worden op deze rekening gestort)

Daarnaast hebben wij een spaarpotje onder onze spaarrekening gemaakt (ING) waar wij in sparen om haar school/rijbewijs/kleding /hobby e.d. van te kunnen betalen. Hier mogen wij dus op storten en weer van terugstorten om bovenstaande te betalen.

Deel Deze Pagina