Spaarrekening voor beebje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Queen1986, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Hallo dames,

Wij willen graag een spaarrekening openen voor onze beeb waar we iedere maand een vast bedrag op storten. Nu zag ik dat de meeste spaarrekeningen op zijn 18e verjaardag automatisch op zijn naam worden gezet, waardoor hij er vanaf dan dus ook zelf over kan beschikken.

Heeft iemand een spaarrekening geopend waarbij dat niet het geval is? Ik zit er namelijk niet echt op te wachten dat beeb (vanaf zijn 18e) de beschikking heeft over zo'n 15.000 euro en er zomaar vanalles mee kan doen i.p.v. het geld te gebruiken voor studie/huisje.

Ik hoor het heel graag! Alvast bedankt! :)

2. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    hier een spaar rekening voor zoonlief bij de ing, kan hij vanaf zijn 18e aanzitten, maar dat gaat niet gebeuren, ik wil dat hij dat voor zijn studie/huisje/rijbewijs gaat gebruiken en niet voor onnozele dingen. dus ik hou hem gewoon in beheer tot ik de reden weet waar hij het voor gebruiken wil. klinkt misschien krom en gemeen, maar vind het zonde om het te laten gebruiken voor klote dingetjes zeg maar...

3. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Kun je dan tijdens de zwangerschap al een rekening voor je kind openen? Wij hebben nu nog een spaarpotje staan :).

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan -om zulke problemen te omzeilen- gewoon een aparte spaarrekening op onze eigen naam openen. Dan kunnen we zelf besluiten, op welk moment spruitje oud en wijs genoeg is, om het geld te krijgen.

5. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier via ABN AMRO! In theorie kan hij daarbij met 18 jaar, maar dan alleen met mijn handtekening! Dus komt goed denk ik!

6. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hier hebben wij er ook 1 van de Rabobank. :) Wij beschikken erover, en bepalen wat er mee gaat gebeuren op zn 18e. We gaan er ook gewoon 1 openen voor onze 2e. Mn man en ik hebben ook al besproken dat als onze oudste gaat werken, dat hij ook een klein bedrag er op zet. Het is maar net wat je met elkaar afspreekt.

7. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    wij hebben ook een rekening voor beide kids, op het moment dat ze 18 worden kunnen ze het geld niet aan zonder handtekening van beide ouders.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier de rekeningen op onze naam dit betekend een betere rente dan met een kinderrekening.. let ook op hoeveel je wil gaan sparen en hoeveel je in het jaar MAG sparen op een kinderrekering

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Wij hebben ook een rekening geopend voor onze dochter, en officieel zouden ze er bij mogen als ze 18 zijn.
    Echter is dat bij ons niet het geval, zij krijgt die rekening niet eerder dan als zij kan laten zien dat ze 1 kan sparen, 2 niet aan van alles uit gaat geven etcetera etcetera

10. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Wij hebben hebben Rabo doelsparen gedaan.... Staat 16 jaar vast met veel rente...kun je tegen die tijd kijken wat je ermee doet voor je kinderen..je mag er 16 jaar niet bijkomen!! Je kunt ook verhogen als er meer kids komen...verder hebben onze kids een Rabobank regenboog rekening waar opa en oma af en toe geld op zetten hier kunnen wij zelf wel bij.

Hoeveel sparen jullie per maand per kind?

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    nee niet al op naam van je kindje. De banken moeten tegenwoordig het BSN van je kindje hebben om de rekening te kunnen openenen. Dus een echte rekening op naam van je kleintje kan pas ná de geboorte.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon op je eigen naam een tweede rekening nemen. Voor de belasting maakt het toch niet uit op wiens naam het geld staat. Spaargeld van het kind valt onder het eigen vermogen van de ouders.

13. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Wanneer je een rekening opent op naam van je kindje, heeft je kindje altijd het recht om op zijn/haar 18e hierover te beschikken. Dit is wettelijk gezien zo geregeld. Daarvoor moet je kind dan wel op zijn/haar 18e naar de desbetreffende bank. Hij/zij heeft hier géén handtekening voor nodig! Voor die tijd wel!

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Plus 1! Net met echtgenoot overlegd. Hij krijgt gewoon geen pasje zodat hij er niet mee raak kan pinnen. Mocht hij een bijbaantje hebben dan gaat dat geld maar op een gewone betaalrekening van hem zelf.. We gaan niet 18 jaar geld inleggen om het te verbrassen..

15. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben ook zo'n doelspaarrekening op naam van zoon, wij hebben het vast laten zetten totdat hij 17 is, dan hebben wij nog een jaar de tijd om te beslissen wat we ermee doen...

daarnaast hebben we ook een regenboogrekening voor hem.

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een regenboog spaarrekening. Elke maand gaat er 25 euro op. Is over 18 jaar een aardig bedrag.
    Mijn ouders hebben een maand voor mijn 18e het geld eraf gehaald. En heb ik met me trouwen gekregen. Dan heb je het probleem met dat je kind erbij kan ook niet. En kun je dus wel sparen op naam van je kind.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij willen als onze kleine geboren is ook een rekening openen en voor hem gaan sparen.
    Nu was ik in de veronderstelling dat een kind vanaf zijn 18e geen handtekening of toestemming meer nodig heeft van zijn ouders?

Mijn ouders hebben voor mij ook een groeirekening gehad en hier wist ik niets van.
    Met de kerst kreeg ik een "persoonlijk" bericht dat ik met een bepaald rekeningnummer naar de bank moest gaan en de rekening op moest zeggen. Bleek er dus een leuk bedrag gespaard te zijn voor mij :).

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Zo doen wij het dus ook..
    Ook houden we natuurlijk de rentes een beetje in de gaten. Stel dat economie straks aantrekt en het loont weer om voor langere periode vast te zetten dan kunnen we dat altijd nog doen.

Hier sparen we vast 15,- per maand, daarnaast nog losgeld in z'n echte spaarpot thuis en er gaat minimaal 100,- vd kinderbijslag naar zijn rekening. Verder is het zo dat als wij een meevaller hebben hij die ook heeft.

19. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Hier ook een rekening die van zoonlief wordt als hij 18 is. Wij kijken het aan, hebben we het gevoel dat hij het nog niet aan kan, haal ik het eraf voordat hij 18 is. Gaan we voor nr.2 ook doen.
    Waar wij wonen krijg we ruim 100 euro kinderbijslag per maand. (Hoeveel is dat eigenlijk in Nederland?) daar krijgt hij nu de helft van op zijn spaarrekening van ons. Plus al het kerst- en verjaardagsgeld gaat daar vooralsnog op.

20. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Is op de genoemde rekeningen dan ook de mogelijkheid dat anderen daarop storten? Mijn ouders hebben daar bijvoorbeeld om gevraagd, zodat ze ook af en toe daar wat op kunnen storten. Wij waren al naar de zilvervloot van ??? aan het kijken (ik weet de bank even niet...).

Deel Deze Pagina