Spaarrekening voor de kleine

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuela79, 21 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Wij gaan, als de kleine is geboren, een rekening openen bij de Rabobank. Gewoon omdat wij hier zelf ook bankieren; alles bijelkaar is wel zo gemakkelijk!

We hebben nu in het hoofd om elke maand 30 euro ofzo te sparen. We moeten maar even zien hoe het straks lukt met de financien.
    We laten het alleen niet tot zijn/haar 18e vastzetten. Misschien per 5 jaar ofzo.. zodat het op zijn/haar 15e vrij komt... ik weet zelf uit ervaring, dat je rond die tijd wel wat extra geld kan gebruiken.
    We sparen zelf voor de studie e.d.

Liefs Elma

2. Niet meer actief

wij sparen een pardoes rekening elk jaar het maximale
    das voor de extra's
    en voor de studie zetten we op een bank rekening
    en verder wat klein geld eeen keer in haar spaarpot enzo
    je moet gewoon doen wat je kunt missen ;)

3. Wij hebben een spaarrekening van Delta Lloyd waar maandelijks geld op wordt gestort. Dit is zo'n belasting vrij spaarregeling t/m 18 jaar. Dat hebben we toen afgesloten na zijn geboorte. Ja je wordt straks gek gebeld.

En opa en oma sparen elke maand € 5,00 op Pardoes en dat wordt toch ook al een leuk bedrag. Daar hebben ze bonusrente's bij bepaalde leeftijden.

Maar ik ben ook benieuwd waar je de hoogste rente krijgt voor ons 2e kindje

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel erg bedankt voor al jullie antwoorden meiden! Het bedrag dat we gaan sparen zal idd afhankelijk zijn van de financien. Het maakt ook niet uit of je nou 5 euro of 500 euro per maand spaart.

Waar ik nou juist heel erg benieuwd naar was is hoeveel procent rente jullie krijgen op de verschillende rekeneningen.

5. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi Manuela,
    Wij hebben toevallig vandaag een spaarrekening voor Yuri geopend, een gewone, waar je iedere maand wat op kan starten en wat niet vaststaat.

Let ook op de verschillen in rente tussen gewone spaarrekeningen en kinderrekeningen. Op de regenboogrekening stond de rente op 2,5%, op de internetbonusspaarrekening was dat 3,10%. Over 18 jaar gezien scheelt dat volgens mij toch al gauw een paar 100 euro aan rente.

Natuurlijk krijg je bij de regenboog een leuke knuffel (kregen wij ook) en het boek van Ikke (hadden we bij het laatste bezoek aan de bank toen ik hoogzwanger was al gekregen), maar dat zal je baby uiteindelijk worst zijn. Knuffels heeft ie waarschijnlijk al zat en een babyboek is ook wel bij de Prenatal te koop.

EDIT: Ik heb het ef nagerekend... als mijn berekening in Excel klopt (ben geen rekenwonder!) scheelt het bij een inleg van 20 euro per maand over 18 jaar gezien bijna 340 aan rente. Over 18 jaar gezien is dat natuurlijk geen bedrag waarvan je stijl achterover slaat, maar toch.

Ik zeg het maar, ik had daar zelf niet bij stil gestaan, maar de vriendelijke medewerkster van de Rabobank wees ons daarop (en gaf ons ook de knuffel).

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    weet je wat het verschil is, vroeger was 10.000 een hele hoop geld en tegenwoordig lijkt het niks meer....

wij sparen van de geboorte af aan nlg 25,-en dat is met de komst van de euro omgezet naar 11,34 en daar mogen ze pas aankomen als ze 18 zijn en het eindresultaat zou tegen die tijd zo tegen de 6000 euro zijn, nou ja misschien niet het allermeeste maar toch een leuk bedrag om een auto of rijbewijs van te bekostigen....

verder hebben we een apart spaarplan via de rvs wat tegen de tijd dat ze "kunnen" gaan studeren bekostigd kan worden en zo niet, dan is het eeen mooi bedrag wat ze beide kunnen gebruiken als eigen inleg voor een eigen huis o.i.d.....moet tegen die tijd zo rond de 120000 euro zijn maar kan alleen maar meer worden...wordt in ieder geval geen geld wat ze zo ver de balk kunnen smijten, dus of ze gaan er van studeren of gebruiken voor een eigen huis, anders hebben paps en mams een "appeltje voor de dorst" bij wijze van spreken....

maar 11,35 omgerekend een " geeltje " zie daar niks mis aan hoor.....ze mogen het vrij besteden, ik had het tegen de tijd dat ik er eigenlijk echt aan mocht zitten (18) al verbruikt door de " valse" handtekeningen van mijn moeder...... ;)

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Wij hebben voor Eva-loraina 2 spaarrekeningen beiden gekregen van familie de regenboogrekening van Rabobank en een sneltreinspaarrekening van de ING die van de ING levert der meeste rente op dit is namelijk door mijn schoonouders uitgezocht en die willen echt alles zoveel mogelijk :rolleyes: je kunt op deze rekening storten wanneer je wil en staat tot 18 jaar vast.

Deel Deze Pagina