Wie kent het niet, kindjes die bepaalde groentes niet lusten, mannen die een zuur gezicht trekken bij prakkies en ga zo maar door. Nou kwam ik er een hele tijd geleden achter dat als je een ander naampje voor het avond eten verzon dat de kids het dan ineens wel lusten en lekker oppeuzelde Hebben jullie ook andere benamingen voor gerechten zodat de kids het wel eten? Hier mag ik nooit Witlof kopen want dat is zoooooooo vies maar als ik dan Kniflof koop dan worden de vingers na het eten er bij afgelikt Zo ook met Hutspot/Peen en Uien, dat moeten ze hier niet en ze gaan al kokhalzen bij het idee maar als ik zeg dat we Pnuien eten, die speciaal geteelde groenten van de boeren hier in het dorp dan is het bord binnen een paar tellen leeg Macaroni eten ze hier ook niet, maar als ik het Hunzebumpies noem dan vinden ze het goddelijk Vraag mij niet hoe ik aan die namen kom want ik heb werkelijk geen idee Barst los, wat zijn jullie leuke benamingen.
Nou, ik ken dit fenomeen niet. Alleen van mezelf als kind. Ik denk eigenlijk niet dat je dit probleem oplost door het een andere naam te geven, maar dat je beter kan kijken naar waarom je kind het niet lust en of je het op een andere manier kunt klaarmaken. 'Verstoppen' doen ook veel mensen.
Ze lusten het wel, ze eten het namelijk wel op sinds het Kniflof heet, ik bereid het niet anders dan anders, de naam is alleen anders. Dus ik verstop de groenten niet, ik verstel ze al vanaf kleins af aan dat ze Kniflof eten en geen Witlof. Het zit 'm dus niet in de smaak maar puur in de naam En nee ik verstop geen groentes, ik geef er gewoon een grappige draai aan, als op deze manier de kids het toch eten is het probleem toch juist wel opgelost? Vaak trekken kinderen hun neus al op bij het woordje groenten, waarom er dan niet op een leuke manier toch groentes in krijgen?
Hahahah heerlijk! Doet mij ineens denken dat de jongste hier echt geen kaas op zijn Pizza lust maar als ik zeg dat het de speciale italiaanse kaas is dan lust hij het wel
Rijst is hier 'kleine pasta', anders eet ze het niet. En 'roze kip' vindt ze héérlijk, maar als het zalm is staat ze te kokhalzen. Kinderen * zucht*
Broccoli heet hier mini boompjes Pompoensoep is heksenbrei. En snijworst heet spikkelvlees maar ze ert het ook wel als ik de gewone naam zeg. Dus die truc werkt hier niet.
Hier zijn sperziebonen minikomkommers en doperwten miniappels. M'n zoontje heeft het zelf verzonnen en sindsdien is het geen probleem meer. Werkt perfect dus
Nu niet zo zeer maar mijn moeder had er echt een handje van... Bietjes lustte ik niet maar krootjes dan weer wel In de Rode koolstamppot zat geen appeltjes, wel dus Spruitjes zijn kleine kooltjes dus geen spruitjes... Bij mijn kinderen laat ik soms niet weten wat ze eten, bv prei of ui in een gerecht. Dan vinden ze het lekker en dan pas vertel ik wat er doorheen zat. Soms mag dat....
Jep. Hier ook. Sperziebonen lusten ze niet, wel gewone boontjes met baby’s erin. Stamppot spruitjes is heksenstampoot Kipfilet is geen gewone kipfilet maar Surinaamse kip met een kindersausje (gewoon marinade) Groentesoep lust de middelste niet. Maar als ik zeg dat ik een pannetje speciaal voor haar heb gemaakt, naast de grote pan soep dan lust ze het wel. Ik haal dus gewoon op het laatst wat soep eruit en doe dat in een klein pannetje. Mijn oom lustte vroeger geen snert. Wel erwtensoep
Ik heb een ander type kind denk ik, ze lust een paar dingen niet, maar dan ook nooit. En ze heeft haarfijn door wat er in het eten zit.
Haha wat grappig! Witlof is vies maar kniflof is heerlijk. Gelukkig wordt hier de meeste groente zonder problemen gegeten. Ik heb bij de oudste wel een tijdje andijvie ook spinazie genoemd. Andijvie vond ze niet lekker en spinazie vond ze heerlijk. Zo at ze dus wel andijvie