Spaarrekening voor je kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Cryptonism, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat je daar wel heel erg gelijk in hebt inderdaad.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hierboven in de quote mijn antwoord.
    Zo willen we t gaan doen, aangezien de kleine er nog niet is....;)

3. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    1) Hebben jullie een spaarrekening voor je kind? En zo ja, waar? En waarom daar?
    Bij de Rabobank, daar hebben we zelf ook alles lopen.

2) Is dat een rekening waar je tot een bepaalde leeftijd niet aan mag komen of is het vrij?
    1 vaste voor studie en 1 vrij opneembaar.

3) Wij willen uiteraard zelf ook graag wat opzij gaan zetten voor ons mini-Griekje maar ik weet niet zo goed hoe of wat. Zelf hebben we ABN-AMRO maar is dat bv. wel een goede bank.
    Geen idee, maar denk 't wel hoor.

4) En is spaargeld nog wel veilig tegenwoordig? Met de huidige crisis weet je het natuurlijk maar nooit.
    Ik denk dat 't zo'n vaart niet loopt hier in Nederland.

5) Hebben jullie ook naar rentes gekeken?
    Eigenlijk niet, maar op de vaste rekening is die zeker hoger.

6) Hebben jullie deze rekening met een specifiek doel of mag hij of zij straks vrij doen wat ze er mee wil.
    Ik wil het liefst de rekening openen met als doel studie. Dat is gewoon heel belangrijk vind ik.
    Wij hebben een vaste spaarrekening voor de studie/opleiding en een vrij opneembare voor rijbewijs / woning, zolang het maar niet verbrast wordt.

Eventueel zou ik een tweede kunnen openen waar dan betrekkelijk minder op gestort zou worden bv, een 10tje tot haar 18e waar ze dan vrij iets mee kan doen.

7) laatste vraag en misschien wat brutaal, hoeveel storten jullie per maand op die rekening?
    € 75,- voor studie en € 25,- op de andere.

O ja, en hebben jullie de rekening pas geopend na geboorte of al voor geboorte. Ik heb zelf de neiging om maar vast te openen. Hoe meer gespaard hoe beter. Zeker met het oog op de toekomst en studies enzo.
    De vaste spaarrekening hebben we gelijk geopend na de geboorte (kregen we info van van de bank zelf) en begin van dit jaar hebben we de andere geopend.

5. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Een paar vragen:

1) Hebben jullie een spaarrekening voor je kind? En zo ja, waar? En waarom daar?
    Ja, wij hebben eerst rondgekeken en toen een afspraak gemaakt bij de ABN-bank en toen alles geregeld.

2) Is dat een rekening waar je tot een bepaalde leeftijd niet aan mag komen of is het vrij? Zo uit mijn hoofd is hij vanaf zijn 18e jaar gemachtigd om aan zijn rekening te komen.

3) Wij willen uiteraard zelf ook graag wat opzij gaan zetten voor ons mini-Griekje maar ik weet niet zo goed hoe of wat. Zelf hebben we ABN-AMRO maar is dat bv. wel een goede bank.Wij vinden het een prettige bank! Krijgen ook iedere maand netjes een bankafschrift van de spaarrekeningen en houden dit in een boekje bij voor hun.

4) En is spaargeld nog wel veilig tegenwoordig? Met de huidige crisis weet je het natuurlijk maar nooit. In de toekomst kijken kan ik niet, maar ik ga er vanuit dat het veiliger is dan het hier in huis te bewaren ;)

5) Hebben jullie ook naar rentes gekeken? Ja!

6) Hebben jullie deze rekening met een specifiek doel of mag hij of zij straks vrij doen wat ze er mee wil.
    Wij hebben niet een exact doel, maar in ieder geval voor de studie/rijbewijs enz. Het is veel geld na 18 of 20 jaar, dus voor meerdere doelen besteedbaar

7) laatste vraag en misschien wat brutaal, hoeveel storten jullie per maand op die rekening? 55 euro per kind per maand. En op hun verjaardag 100 euro per kind. En hier zijn we mee begonnen bij de geboorte.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb een spaarrekening bij ABN Amro voor mijn zoon. We sparen voor zijn studie. Als hij niet gaat studeren, kan hij zijn rijbewijs halen of huisje ervan inrichten. Hij gaat in ieder geval NIET op zijn 18e in een audi rijden van het geld zeg maar.
    We willen 1000 euro per jaar sparen op zijn rekening.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hoop dat je er wat aan heb :)

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij wilden bv ook wel 50 sparen pm, maar ook bedacht: hoe doe je dat dan als je 3 of 4 kinderen krijgt? dan kun je lijkt mij geen 150 pm missen......

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vandaar dat wij maar 20,- per maand doen. is nog te overzien. hier maar 1 inkomen dus hebben ook niet veel keuze. maar beter iets dan niets. kan ze ook niks geven als ze 18 zijn :p Ze moeten t er maar mee doen

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lijkt me logisch dat je dan minder spaar toch?
    Volgens mij ben je zelf bij die keuze om 4 kinderen te krijgen, of niet, die komen niet uit de lucht vallen he? :) ;)

En anders kan je 1 algemene rekening openen voor je kindjes.
    Zodat je zelf t geld kan verdelen.
    Stel je spaart 10.000,dan kan je dit verdelen over je aantal kindjes.
    Zijn ze met zn 2en hebben ze ieder 5000, en zijn ze met zn vieren dan krijgen ze per kind 2500.
    Dat is de reden dat we een apparte rekening gaan openen voor de kids, maar WEL op onze naam......

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    1) Hebben jullie een spaarrekening voor je kind? En zo ja, waar? En waarom daar? bij de Rabobank, daar hebben wij onze betaalrekeningen ook lopen

2) Is dat een rekening waar je tot een bepaalde leeftijd niet aan mag komen of is het vrij? geen idee eigenlijk, het is de regenboogrekening

3) Wij willen uiteraard zelf ook graag wat opzij gaan zetten voor ons mini-Griekje maar ik weet niet zo goed hoe of wat. Zelf hebben we ABN-AMRO maar is dat bv. wel een goede bank. Ben er zelf weggegaan ivm minder goede ervaringen

4) En is spaargeld nog wel veilig tegenwoordig? Met de huidige crisis weet je het natuurlijk maar nooit. De meeste Nederlandse banken vallen onder een depositogarantiestelsel. Dit houdt in dat bedragen tot €100.000 vergoed worden.

5) Hebben jullie ook naar rentes gekeken? Zeker, daarom sparen wij zelf voor dochterlief op onze eigen spaarrekening bij de NIBC. Daar zijn de rentes veel hoger.

Ik wil het liefst de rekening openen met als doel studie. Dat is gewoon heel belangrijk vind ik. Het zal waarschijnlijk voor de studie gebruikt gaan worden.

Eventueel zou ik een tweede kunnen openen waar dan betrekkelijk minder op gestort zou worden bv, een 10tje tot haar 18e waar ze dan vrij iets mee kan doen.

7) laatste vraag en misschien wat brutaal, hoeveel storten jullie per maand op die rekening? wij storten zelf 50 euro extra per maand op onze eigen spaarrekening. Opa's en oma's storten op de rabobankrekening.

Ben heel benieuwd.

O ja, en hebben jullie de rekening pas geopend na geboorte of al voor geboorte. Ik heb zelf de neiging om maar vast te openen. Hoe meer gespaard hoe beter. Zeker met het oog op de toekomst en studies enzo. Volgens mij kan je de rekening op naam van je kind pas openen zodra je een BSN nummer van je kind hebt.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Zo :D

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ing, hij is gekoppeld aan mn eigen rekening en Ing bevalt wel.

2) Is dat een rekening waar je tot een bepaalde leeftijd niet aan mag komen of is het vrij? Ze kan er pas bij als ze 18 is

3) Wij willen uiteraard zelf ook graag wat opzij gaan zetten voor ons mini-Griekje maar ik weet niet zo goed hoe of wat. Zelf hebben we ABN-AMRO maar is dat bv. wel een goede bank.
    Ik zou rustig rond kijken, zelf vind ik het makkelijk dat het aan mijn eigen rekening gekoppeld is.

4) En is spaargeld nog wel veilig tegenwoordig? Met de huidige crisis weet je het natuurlijk maar nooit.
    Ik ga er maar van uit van wel. Anders kan je niks meer doen...

Niet zo zeer, komt veelal wel overheen bij de verschillende banken

Ik wil het liefst de rekening openen met als doel studie. Dat is gewoon heel belangrijk vind ik.

Vrij te besteden. Je kan er wel een onderwerp aanhangen maar als het kind de rekening heeft heb je er toch niks meer over te zeggen! Dus steek ik die energie liever in het leren goed met geld om te gaan.

7) laatste vraag en misschien wat brutaal, hoeveel storten jullie per maand op die rekening?
    Ik stort niet per maand, zit zelf in een hele vervelende situatie (alleen staand, geen woning, geen inkomen enz enz) alles wat ze van iemand krijgt (zoals verjaardag, opa's en oma's enzo) kan ik hier op zetten en mocht ik een beetje over hebben voor haar krijgt ze dat wanneer ik kan.

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke spaarrekening is dit? Ik zie hem op de site van ABN niet voorbijkomen. Ik wil toch liever vast. Je weet gewoon nooit en dan is dat geld in ieder geval veilig.

15. Maia

Maia Niet meer actief

ja. Rabobank, omdat wij zelf ook onze rekeningen daar hebben

2) Is dat een rekening waar je tot een bepaalde leeftijd niet aan mag komen of is het vrij?
    Hij zit gekoppeld aan mijn rekening, dus zij kan er voorlopig niet bij. Volgens mij pas als ze 18 is.

denk dat sparen nog het veiligst is

nee

wat mij betreft is het vrij, maar dat zien we tzt wel

op dit moment 7,50 per maand

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    1) Hebben jullie een spaarrekening voor je kind? En zo ja, waar? En waarom daar? ja bij de ing. omdat we daar ook onze andere rekeningen hebben

2) Is dat een rekening waar je tot een bepaalde leeftijd niet aan mag komen of is het vrij? gewoon een vrije rekening. Stel dat we het toch ooit nodig hebben dan kunnen we erbij

3) Wij willen uiteraard zelf ook graag wat opzij gaan zetten voor ons mini-Griekje maar ik weet niet zo goed hoe of wat. Zelf hebben we ABN-AMRO maar is dat bv. wel een goede bank. wij hebben voor onze eigen bank gekozen. maar je kan bij elke bank een rekening openen

4) En is spaargeld nog wel veilig tegenwoordig? Met de huidige crisis weet je het natuurlijk maar nooit. tot een bepaald bedrag is het risico vrij. (ik zou willen dat ik zoveel geld had dat ik eroverheen kwam hihi dan zou ik een giga spaarrekening hebben) dus dat zit wel goed

5) Hebben jullie ook naar rentes gekeken? in eerste instantie wel, maar hebben uiteindelijk voor makkelijk gekozen

6) Hebben jullie deze rekening met een specifiek doel of mag hij of zij straks vrij doen wat ze er mee wil. als ze willen studeren is het daarvoor. en als ze niet gaan studeren krijgen ze het als ze het huis uit gaan. Of als ze bijvoorbeeld een wereldreis willen maken

7) laatste vraag en misschien wat brutaal, hoeveel storten jullie per maand op die rekening? 25 euro per kind

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij zijn direct na de geboorte begonnen met sparen.

18. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wij wensen een 3e kindje en kunnen die 55 euro per maand extra aan sparen wel makkelijk missen. Konden we dit niet, dan hadden we het verlaagd per kind.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik denk het ook. toch sparen wij een heel klein bedrag per maand. Al is het alleen al om later boekengeld oid te betalen. Maar dat is maar 15 euro wat we sparen. Er zal later wel een bedragje opstaan, maar niet duizenden euro's. Wij hebben dat ook niet gehad vroeger. Leeftijdsgenootjes wel (sommige), en die joegen het er in razendtempo doorheen!

Kinderbijslag op de rekening storten, nee, ze krijgt gewoon alles wat ze nodig heeft en wanneer ze het nodig heeft. En later is later, ze moet ook zelf een baantje gaan zoeken tegen die tijd:)

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het ook gaat om het idee. Het is net wat iemand missen kan. Wij kunnen ook geen 50 euro missen. Misschien met de eerste maar met een tweede zal het toch ook snel richting de 20 euro gaan. Maar alle beetjes helpen en net wat je zegt, al is het maar boekengeld of iets dergelijks later.

Deel Deze Pagina