babyborn schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maartt, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hoe maak ik mijn kleinzoon schoon? :D
    Onze dochter speelt alleen met deze pop in bad, en dat is zeker 3 keer per week.

Ik spoel hem regelmatig met heet water door, soms met wat azijn erbij. Probeer hem goed leeg te laten lopen (wat dus niet lukt).
    Maar nu valt het me op dat de pop schimmelvorming krijgt bij de naden en dus ben ik bang dat dat ding vol schimmel zit.

Hoe maak ik hem schoon? En iemand tips hoe ik hem beter leeg kan laten lopen?
    Ze kunnen toch tegen water? Of is zo vaak een beetje teveel van het goede.
    Ze geeft hem geen hapjes etc. dus daar kan de schimmel niet van zijn.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Niemand?

3. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vroeg het mij precies hetzelfde af.. Mijn dochter is met baby born aantal weken geleden t zwembad in geweest.. Het zit nu nog in de voeten van de pop :).. Alle mogelijke manieren geprobeerd maar niks ;)

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Toch wel gek eigenlijk.. Die dingen zijn daar toch voor gemaakt. Alleen dat water gaat er dus niet (helemaal) uit ;)

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Herkenbaar probleem. Hier is de pop ook gaan schimmelen van water. Mijn dochter had nog niet ontdekt dat ze de babyborn eten kon geven en dat hebben we mooi zo gelaten. Daar lag het dus niet aan. De babyborn ging wel af en toe mee in bad.

Wij hebben de babyborn gewoon weggedaan toen er schimmel in kwam. Erg zonde natuurlijk. Maar schimmel in een pop vond ik wel erg vies. Dochter heeft toen een nieuwe pop gekregen (geen babyborn meer).

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Het is inderdaad een hel om al het water er weer uit krijgen. Hier heeft ie dagen zitten drogen op een handdoek. Gelukkig geen schimmel! Maar wij hebben afgesproken dat baby born niet meer in bad gaat... Geen schoonmaak tips...

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Hier geen shimmer gelukkig. Hij gaat hier wel mee in bad etc, maar niet zo vaak als jij schetst. Puur omdat het drogen weer effe duurt. Vaak op en meer schuin houden, beetje schudden helpt.
    Ik weet niet welke variant je hebt.
    Maar bij sommige kun je op de navel drukken om te laten plassen.
    En in rechterhandje ( voor de kijker links) knijpen om te laten huilen. Heel pedagogisch trouwens. Eerst je baby knijpen en dan merken dat ze gaat huilen. 😂

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113

Hahahaha! Wij hebben inderdaad die waar je bij moet knijpen en drukken :D. Maar ook dit is onvoldoende om het water eruit te krijgen..

Zou je dat ding niet uit elkaar kunnen halen, schoonmaken en dan maar gewoon niet meer in het water?

Deel Deze Pagina