Ervaringen wonen in Utrecht Leidsche Rijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Ing1982, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ing1982

Ing1982 Lid

3 aug 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij zijn ons aan het bezinnen of we willen verhuizen naar Utrecht Leidsche Rijn, een fijn huis dichtbij het Maximapark. Wij kennen de wijk zelf helemaal niet (wonen nu in Hilversum en werken allebei in Amsterdam). Wie kent de buurt wat betreft scholen en KDV, maar ook reistijd naar Amsterdam en de veiligheid van de buurt? Dat laatste m.n. vanwege negatieve beichten in de pers waar we niet vrolijk van worden. (Bij het googlen van Utrecht Terwijde krijg je beschietingen, autobranden en verscherpt cameratoezicht als zoekresultaten).

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Pb!

3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik woon er niet maar denk dat je je goed moet oriënteren op welk stukje je naartoe wilt. Je moet het ook niet als een grote wijk zien. Denk dat rondom Maximapark heel goed wonen is, prachtig park!

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik woon ook in LR, dichtbij het Maximapark. Je mag me een pb sturen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #5 Uuz, 5 feb 2018
    Laatst bewerkt: 5 feb 2018
    Er staat meer file van Utrecht naar Amsterdam (bedrijven magneet) dan vanaf de andere kant (zeg Zaandam) geloof ik. Ik ken mensen uit Utrecht die met de trein reizen. Maar daar zijn ook wel eens vertragingen, en dan komen ze in de problemen met kinderen ophalen van kdv enzo. Ik zou geen trek hebben in dat gedoe. Het lijkt me heel onhandig om zo ver van school te wonen, en van je werk. Heb je een netwerk in Utrecht? Dl was pas ziek geworden op school, was blij dat ik haar snel kon ophalen en ze niet nog een uur moest wachten.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje woont daar al vanaf de start van de wijk en die woont daar prima. Ik werk er vlakbij. de problemen zijn vooral in Terwijde. daar woont veel utrechts volk wat vanuit de stad daar is gaan wonen. daar zit inderdaad behoorlijk wat tuig tussen.
    Maar gebied leidsche rijn is natuurlijk niet alleen Terwijde. er vallen nog meer wijken onder waaronder t'Zand en parkwijk. zover ik hoor is dat prima wonen. vooral t'zand zijn veel gezinnen.
    vlakbij het zand zit het station en ben je in no-time met de trein in Amsterdam. ook met de auto ben je er zo, vlakbij de A2 maar wel veel files.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Een optie voor Amsterdam is met de auto naar Breukelen en het laatste stuk met de trein. Scheelt weer een overstap op Utrecht CS.

8. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ons huis gaat volgende maand de verkoop in in Leidsche Rijn, heerlijk ruim huis, 5 slaapkamers, grote tuin, grote woonkamer en alles helemaal opgeknapt van beneden tot boven haha.. ;)
    Wij wonen nu sinds 2009 hier en gaan hier weg vanwege de kinderen. De oudste heeft ADHD en we merken aan haar dat ze echt rustiger is in een rustigere omgeving dus we gaan verhuizen naar een dorp. Vanwege de buurt/ buren, omgeving verder hebben we het heel goed getroffen en vlakbij Maxima Park en binnenkort het nieuwe Leidsche Rijn Centrum.

Anders eens rond gaan rijden hoe jullie het vinden?

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Ik stuur je een pb

10. Ing1982

Ing1982 Lid

3 aug 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties. We gaan inderdaad maar eens een rondje rijden door de buurt. Iemand nog suggesties voor scholen of dagverblijven?

11. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik woon nu bijna 11 jr in LR en vind het er heerlijk. Ik denk dat het ook ligt aan welk deel van LR je woont. Het maximapark is groot...
    In ons deel staan alleen koopwoningen. Je merkt wel dat daardoor de buurt erg fijn is. Iedereen onderhoud zijn huis ook goed en eigenlijk nooit problemen.
    Scholen en Kdv zijn er genoeg. Het ligt denk ik echt aan welk deel je wil gaan wonen om gericht advies/tips hierin te krijgen.

Mijn man werkt ook in A’dam. Het reizen doet hij gewoon per auto en gaat meestal zonder problemen. Soms zit het in de avond wat tegen, vooral met slecht weer.
    Het ligt een beetje aan je werktijden. Als hij vroege dienst heeft vertrekt hij om 7.00 uur en terug om 16.30 en bij een late dienst vertrekt hij om 9.00 en gaat hij om 18.30 terug.

Maar moet wel zeggen dat ik niet in alle delen van lr zou willen wonen..,

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Leidsche Rijn is echt groot. Ik woon in het Zand en dat is fijn wonen. Veel groen en veel speeltuinen. School op loopafstand. Terwijde zou ik ook niet zo snel willen wonen. Parkwijk ligt aan welke plek. Vlakbij het winkelcentrum parkwijk zou ik niet willen wonen.

Deel Deze Pagina