extreem keelpijn

Discussion in 'De lounge' started by brownielover, Sep 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    #1 brownielover, Sep 27, 2017
    Last edited: Sep 27, 2017
    He meiden,

Afgelopen zondag werd ik wakker met ontzettend erge keelpijn. Mijn klieren in mijn nel zijn opgezet en de pijn straalt vanuit mijn keel door naar mijn oren.

Ik heb de huisarts gister gebeld hoelang ik het moet aankijken, aangezien ik echt verga van de pijn en het niet kan onderdrukken met 3 x 400 mg Ibuprofen en 6 x 500 mg paracetamol. De assistente vond het erg veel wat ik qua pijnstilling innam en wou dat ik langs zou komen.
    Ik heb 40!! minuten in de wachtkamer gezeten voor ik aan de beurt was. eenmaal binnen (ik heb geen vaste arts meer maar elke x invallers) zei ze dat keelpijn vanzelf over gaat en ik maar gewoon door moest gaan met pijnstilling slikken. binnen een minuut stond ik weer buiten. ik voelde me nogal dom dat ik daar geweest ben... alsof ik me aanstelde.

inmiddels de 4e dag met keelpijn en ik trek het niet meer. klinkt heel stom misschien, maar ik beval nog liever dan dat ik nog een dag met keelpijn rondloop. Ik zag net ook dat er inmiddels wat bultjes op mijn amandel (?) zitten. edit: ik zie ook bulten achter op mijn tong..:confused:

Het doet me zoveel pijn dat ik niet meer normaal kan praten of eten en drinken, en ik heb net huilend van de pijn de assistent opgebeld. die was nogal sacherijnig en wou met pijn en moeite een afspraak voor me maken (had ik het idee)voor morgen. het voelde een beetje alsof ik me aanstelde toen ik zei dat ik sterkere pijnstilling of ab wou:confused:

Is het nou zo gek dat ik morgen nog
    een keer er heen wil gaan? ik voel me bijna bezwaard en neig ernaar het morgenvroeg af te bellen.

anderzijds wil ik gewoon sterkere pijnstilling als dat kan. ik ben niet heel kleinzerig aangelegd maar om nog een paar dagen zo rond te lopen en te werken dat trek ik niet..:(

2. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ik heb het gehad in mijn kraamweek met een keizersnede. Ik had nog meer pijn aan mijn keel dan van de wond. Ik heb er 2 weken mee gelopen en toen een drankje gekregen. Daarmee is het weggegaan. Zal straks eens kijken hoe het heet want ik had t niet op recept maar van de verpleging gekregen. Mag dus ook met borstvoeding.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Owkeeej,...
    Ik ben net van de keelontsteking af en moet zeggen dat ik die pijn nog nooit had gevoeld. Verschrikkelijk! Zelfs water brandde! Kon nog niet eens slikken brrr!
    Hier schrok de arts er zelfs van. Antibiotica gekregen 24u later werd het minder.

Ik zou echt teruggaan.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,386
    860
    113
    home sweet home
    Zeker gaan, heb eenmaal z'n keelpijn gehad dat ik in het weekend naar huisarts ging. Was ook echt heel pijnlijk en trok het niet meer. Bleek enorm abses te hebben door moest toen naar spoedeisende hulp.

5. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Ik heb ook eens zo'n keelpijn gehad. Was een virale infectie. Niet veel aan te doen, maar paracetamol met codeine hielp wel. Voorgeschreven door huisarts

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Klinkt als een fikse keelontsteking.
    Dus nee vind het niet overdreven dat je nog een keer wilt gaan.
    Een kuurtje bij een keelontsteking is niet overbodig.

Hebben ze wel in je keel gekeken toen je er was?
    En heb je dit vaker?

7. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Jemig.. Dat klinkt echt niet fijn hoor! Ik zou zelf ook terug gaan dus vind het niet overdreven ofzo dat je weer een afspraak hebt gemaakt. Even een kuurtje er tegenaan en je bent zo weer het vrouwtje

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb twee weken met keelontsteking rondgelopen vorig jaar. Ongeveer hetzelfde als jij omschrijft. Mijn keel was helemaal opgezet en rood, bultjes te zien.
    Het deed zo'n pijn dat ik niet meer kon slikken, ook mijn eigen speeksel niet eens. Toen ik speeksel uit moest spugen omdat het te pijn deed om door te slikken, vond ik het echt te ver gaan.
    Ik had toen al dagen niet gedronken en gegeten van de pijn en was dus heel slap. Ik stond te trillen op mijn benen.

Naar de dokter geweest en die zag binnen een minuut dat ik keelontsteking had. Hij heeft vervolgens naar mijn longen geluisterd en ik zat dus ook tegen longontsteking aan. Per direct aan de antibiotica en binnen een paar dagen ging het beter!

Ik zou dus gewoon aandringen bij de huisarts. Je wilt niet, zoals ik bijna, een longontsteking er bovenop krijgen.
    En als je zo'n pijn hebt en pijnstilling niet helpt... Tja, dan zou ik gewoon terug gaan naar de dokter. Jammer dan.

9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Vraag of de doktersassistente de ontstekingswaarde in je bloed wil testen (vingerprikje, bloed gaat dan even machine in en dan weet je daarna of je bacteriële infectie hebt die met antibiotica kan worden bestreden). Als die te hoog is, kunnen ze bijna niet anders dan je antibiotica aanbieden in deze toestand!

10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Vraag of de doktersassistente de ontstekingswaarde in je bloed wil testen (vingerprikje, bloed gaat dan even machine in en dan weet je daarna of je bacteriële infectie hebt die met antibiotica kan worden bestreden). Als die te hoog is, kunnen ze bijna niet anders dan je antibiotica aanbieden in deze toestand!

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Lekker terug gaan! Maar bij sommige keelontstekingen krijg je wel ab en bij sommige niet ligt er aan of het bacterieel is of virus. Dus 1 x ab gehad en 2e keer moest ik het met zuurtjes/keelpastilles en paracetamol overleven.

12. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik vind ook zeker dat de arts nog een keer goed moet kijken.

Maar buiten dat zou je zelfs nog 2 tabletten paracetamol extra mogen per dag. Dus 8 x 500 mg paracetamol en 3 x 400 mg ibuprofen. Sterkte!

13. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,195
    1,054
    113
    Female
    God ik heb het net achter de rug, vandaag de eerste dag weer zonder pijnstilling. Ik ben niet naar de ha geweest maar heb op advil geleefd. En heb al 2 weken geen fruit op dat brandde nog meer.
    Wat was dat erg zeg, zat te huilen van de pijn, kon niet meer slikken.
    Maar had er ook wondjes in mijn mond bij, wat ons deed vermoeden dat ik iets van de hand mond voet ziekte had oid. Maar sterkte, ik zou als ik jou was ook de ha nog maar eens bellen.

14. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    ah wat veel van jullie die dit ook hebben meegemaakt zeg, echt vreselijk die pijn:( de vervangende arts had wel gekeken naar mijn keel maar zei alleen dat het iets rood was, geen keelontsteking oid.
    maar nu zitten er dus wel bulten op en dat was gister dus niet te zien als ik het goed heb.. ik ga gewoon heen morgenvroeg. iemand zei dat ik nog 2x extra paracetamol mag dus die neem ik zo voor het slapen gaan in!

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,282
    1,437
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ook ik ben helaas bekend met keelontstekingen. Wat mij bij gewone keelontstekingen helpt is diclofenac die je bij het Kruidvat kan kopen. Een gewone keelontsteking duurt bij mij meestal een week en daarna gaat het beter.

Vorig jaar december had ik zoveel pijn, niets hielp ertegen en zelfs na 10 dagen werd de pijn niet minder. Toen toch maar naar de huisarts bleek het bacterieel te zijn, toen AB kuur gehad en dat hielp al na 24 uur. Wat had ik een pijn zeg!

Gewoon weer terug gaan en opnieuw laten kijken.

16. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Manuka honing! Maar hopelijk kijken ze morgen gewoon of het bacterieel is en krijg je gewoon AB er voor. Anders zou ik zeggen cleanse thee met een schepje manuka honing, beetje citroen.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Ik had vroeger, achteraf heel vaak angina waarvoor ik eenmaal antibiotica kreeg. Mijn huisarts noemde het echter vaak een irritatie van de keel.......hallo! Ik kon toentertijd geen fatsoenlijke telefoongesprekken meer voeren, was vaak mijn stem kwijt/hees. Tezamen met heel veel pijn en koorts.
    Oh ja, elke keer als ik bij de huisarts kwam vanwege mijn keelpijn vroeg hij standaard of ik soms rookte. Ehm, nee, nooit gedaan ook.
    Op een gegeven moment kwam ik bij de kno-arts terecht vanwege chronische voorhoofdsontstekingen waarbij ik aan mijn neustussenschot geopereerd werd. Bij de laatste nacontrole vroeg ik de kno-arts om naar mijn keel te kijken en hij zei direct dat de keelamandelen eruit moesten. Er zaten gaten in, pus en nou ja, gigantisch ontstoken dus.
    Nog geen 5 maanden na de neusoperatie gingen mijn keelamandelen eruit. En sindsdien heb ik nooit meer keelontsteking gehad. Heerlijk!
    Na de operatie was het best pittig, ik was 19, maar jee, wat ben ik blij dat ze weg zijn.
    Mijn advies zou zijn: laat je niet zomaar wegsturen met de klachten die je hebt. Het is niet normaal om zoveel pijn te hebben, echt niet.
    Veel succes en sterkte! Ik hoop dat er vandaag beter naar je geluisterd én gekeken wordt.

18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    ik ben vanmorgen weer geweest. Had nu een andere arts maar ook deze zei dat ik geen keelontsteking had en dat die bultjes niks waren. Kwestie van rustig aan doen en uitzieken. Heb gevraagd om zwaardere pijnstilling en heb diclofenac gekregen. Advies om morgen niet te werken, zo veel mogelijk ijsjes te eten en weinig te praten. Tot nu toe heb ik vandaag redelijk overleefd, en lijkt de pijn wat af te nemen. gelukkig :)

19. Gelukkig dat het iets beter gaat nu!
    Beterschap nog en goed uitzieken!

Share This Page