Spaarrente daalt verder...

Discussie in 'De lounge' gestart door SweetPrincess, 30 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben gekozen om te investeren in zonnepanelen. Dit levert ons na 7 jaar ruim 600 per jaar op voor de komende 25 jaar. Gen 1 bank die zoveel rente geeft momenteel.
    Verder zijn wij verhuisd en hebben ons spaargeld in verbouwingen gestoken.
    Echt balen die lage rente

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ter info, ze halen negatieve spaarrente al bij grote vermogens vandaan. Op de zakelijke markt wordt al gewerkt met negatieve rentes.

Banken in nederlands zouden gebaseerd op hun oude verdienmodel, gezien de huidige rentestand van ECB (dus wat het banken kost cq. oplevert) al een negatieve rente aan particulieren door moeten rekenen. Echter omdat dat als onwenselijk wordt gezien doen ze het niet en teren in op hun vermogen ofwel leven van de opbrengsten van oude hoge hypotheekrentes. Maar dat kan niet eeuwig doorgaan.

Dus als de ECB vanuit montair beleid om de economie aan te jagen de rente zo laag blijft houden denk ik dat negatieve rente voor individuen onvermijdelijk wordt.

Alternatieven genoeg maar om meer rendement te maken moet je ook meer risico lopen. Dus zo worden we toch gedwongen economisch gedrag te vertonen wat de ECB graag wil: het geld uitgeven en daarmee de economie verder aanjagen.

NORAH1979 vindt dit leuk.
  3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Ik kan me hier echt niet druk om maken. En wij hebben echt spaargeld, maar wij leven hier ook van hoor. Als het echt 'te' veel gaat worden, dan gaat het de hypotheek in, maar verder spaar ik om leuke dingen te kunnen doen, niet om te profiteren van rente.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nope ik ook niet.
    En als de spaarrentes weer hoog zijn gaan we weer klagen over de hoge hypotheekrente.

Youtan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina