Mag ik even klagen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babbelboxje, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    #1 Babbelboxje, 16 feb 2016
    Laatst bewerkt: 16 feb 2016
    Samen met mij duizenden anderen momenteel, ik weet het, maar zit er even doorheen...

Sinds het begin van mijn verlof (nu 5 weken) ben ik al snipverkouden. Hier is vorige week een oorontsteking bij gekomen aan de rechterkant. Dat is nu aan het genezen maar mijn oor zit nog potdicht. Gisteren begon mijn linkeroor en ook die zit nu dicht. De keelpijn blijft ook steeds terug komen. De huisarts doet er niets aan, die zegt zoutoplossing, stomen, zorgen dat alles open bliijft, en uitzieken. Maar ik heb een neusspray verslaving gehad, en niets anders als Otrivin helpt. Zoutoplossing doet helemaal niets bij mij. Net werd ik wakker en kreeg een bloedneus. Nu ben ik bijna 39 weken zwanger, mijn gehoor is praktisch nihil, en ben bang dat ik zometeen als ik ga bevallen niet eens mijn zoon zijn eerste huiltje hoor... Heb ook cts in beide handen door vocht vasthouden, daardoor in mijn linkerhand krachtverlies. Eigenlijk mag ik niet klagen, ben snel zwanger geworden, een zwangerschap zoals uit het boekje, maar ben er nu even helemaal klaar mee

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Getsie dat zijn naast de laatste loodjes genoeg redenen om te klagen idd :(.
    Verder al tekenen dat je bevalling lijkt te beginnen of nog niet?

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Klaag maar hoor het is Super vervelend! Helemaal met het gene wat nog moet komen. Ik blijf maar een slijmhoestje hebben ook sinds mijn verlof, elke hoest doet zeer in mijn buik. Beterschap, je bent er bijna !

4. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ja er zijn er zo veel die nu last hebben.. verder geen tekenen van een naderende bevalling nog.

Jij ook beterschap Deedee91!!

5. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Misschien helpt het nog om een ui naast je bed te zetten als je gaat slapen... Dat helpt met alles open maken/houden.

6. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ook al geprobeerd, doet niets

7. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Tuurlijk mag je klagen, het is ook niet niks! In ieder geval niet zoals je de laatste weken graag door wilt brengen, logisch dat je je rot voelt. Ik hoop heel erg dat het voor de bevalling nog een beetje bijtrekt!
    Dikke knuffel, nog heel even volhouden.

8. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Nou in plaats van bijtrekken is er nog een keelontsteking bij gekomen.. zucht..

9. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Verse gember kopen en koppen hete thee van drinken

10. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Bedankt voor de tip, maar heb het even opgezocht en vond dit:

11. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Gember zou alleen bevalling kunnen opwekken. Maar dat lijkt me niet meer erg op jou termijn. Zou het daarom gewoon proberen de gember thee.

12. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Nou ik heb liever nu nog even geen bevalling ;) Op deze manier kan ik niet eens het eerste huiltje horen :(

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zul je net zien dat je kleine zich gaat aandienen :$
    Spannende dagen!

14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Och jeetje... Nou als je van zoveel dingen last hebt, mag je best even je verhaal doen hoor!!!
    Hopen dat de kleine zich aandient wanneer jij je wat beter voelt!
    Beterschap en veel sterkte

15. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Bedankt allemaal. Gelezen dat het maanden kan duren voordat je je gehoor helemaal terug hebt na een oorontsteking. Gelukkig is aan 1 oor het gehoor teruggekomen vanochtend. Nu aan de thijmsiroop, waterijsjes, thee met honing, en honingdrop. Fingers crossed!!

16. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Hm.. blijk ik last te hebben van een amandelontsteking. Dacht ik kijk even met een zaklamp in mijn keel, zie ik geen rode geirriteerde keel maar een mooie witte bult op mijn amandel.

Symptomen amandelontsteking:
    Keelpijn. CHECK
    Moeite met slikken. CHECK
    Griepachtige verschijnselen. CHECK
    Opgezwollen lymfeklieren.
    Slechte adem.
    Oorpijn. CHECK
    Voortdurende of telkens terugkerende verkoudheid. CHECK
    Hoofdpijn.
    Koorts.
    Vermoeidheid. CHECK
    Slecht slapen. CHECK
    Snurken. CHECK
    Veel door de mond ademen. CHECK
    Herhaalde oorontstekingen. CHECK

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ah dat verklaard een boel!
    Gelukkig ben je al bijna uitgerekend en hoef je niet een halfjaar op interventie te wachten. Zou het wel bij je huisarts melden morgen, wellicht bestaat er wel een antibiotica die nu ook veilig is (om iig wat op te knappen).
    Vriendin kwam er met 5 wkn achter dat ze een ontstoken galblaas had.. Die is uiteindelijk 6wkn na de bevalling geopereerd.

Sterkte ermee verder!

18. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ga ik doen maandag. Hopelijk wordt ik dan niet weer afgekapt door een assistente die denkt: heb je er weer een met griep, hup gewoon uitzieken jij

Deel Deze Pagina