Kom net van het cb en die zeggen dat mijn meis nog maar 300 ml melk nodig heeft. Ze krijgt nu nog rond de 450/500 ml. Ze eet inderdaad niet zo erg super met brood en groente, dus misschien is het wel een goed idee om eens uit te proberen. Maar het lijkt me zo vreemd om de fles voor het slapengaan te laten vervallen, dat is ze zo gewend, en ik heb ook het idee dat haar maagje daardoor lekker gevuld is waardoor ze goed slaapt. Ik doe het nu zo: - 06.30 papflesje 120cc - 10.00 flesje 90cc - 14.30 flesje 90cc - 19.00 papfles 180cc (daarvan laat ze meestal ongeveer 60cc over) Verder krijgt ze 's morgens fruit, om 12.00 een broodje en een yoghurtje, rond 14.30 een liga oid en rond 17.30 groente. Hoe zou ik het kunnen aanpakken zodat ze minder melk drinkt en meer andere dingen gaat eten?
ik zou dat flesje van 10.00 uur en 14.30 weglaten. en op die tijden gewoon fruit in de ochtend en een koekje en wat te drinken in de middag. je kunt evt wat melk na de boterham geven en dan yoghurt na het avondeten. drinkt je dochter niks anders dan melk? je kunt ook water of diksap of roosvicee proberen. de laatste fles kun je nog wel blijven geven, lijkt mij. misschien in de ochtend een boterham met melk? groetjes, Miranda
Je zegt het precies goed. Ze hebben minimaal 300 ml nodig. 300 ml is het minimale dat ze eigenlijk nodig hebben, en ik zou er dan ook niets aan veranderen hoor. Sowieso zou ik die fles voor het slapengaan niet laten vervallen, ik vind niet dat ze veel melk krijgt hoor, die van mij nu net een jaar krijgt 3 flesjes melk (ochtend-middag-avond) en ik peins er niet over om 1 van die te laten vervallen zolang ik merk dat ze die nog graag heeft. Dan zou ik eerder als je dan toch een flesje wil laten wegvallen die van 10 uur laten zitten en haar om dat tijdstip iets anders bijgeven. (overigens krijgt die van mij geen pap in de avond, maar gewoon melk) Het cb gewoon lekker laten lullen, die houden vast aan de standaarden, en wat zij jou vertellen is wat ze minimaal moeten hebben maar er is niemand die zegt dat 450 te veel is hoor. Het kan best zo zijn dat jouw kindje geen grote eter is, ze eten wat ze nodig hebben. Ik zou die liga dan ff lekker achterwege laten en kijken wat ze dan met haar groente doet, en wat ik al zei dat flesje van 10 uur laten zitten zodat ze haar broodje misschien beter eet. Succes in ieder geval. Gr.sjaan
ALS je wilt minderen (want het is idd niet echt nodig), zou ik de flesjes tussendoor laten vervallen, en de flesjes 's morgens en 's avonds behouden. Wij doen het zo: pap (180+6) brood en yoghurt fruit groenten pap (180+6) Ze krijgt 2 keer pap omdat ze geen fles meer wilt. En dan tussendoor genoeg drinken aanbieden natuurlijk.
Het kan idd geen kwaad om wat meer melkproducten te geven 300 cc in het minumum. Hier krijgt ze sinds 11 maanden ontbijt 200+ pap bij haar boterham 100 cc melk (gaat vaak niet helemaal op) en na haar warm eten 100 ml yoghurt.
Jelle heeft tot voor een week of 4 geleden nog ruim 450 cc melk/melkproducten gehad. 's Ochtends en 'savonds een fles van 200 melk, en een toetje na het eten. Ik heb me ook druk gemaakt of het niet teveel was, maar na eentijdje had ik zoiets van: "Ze bekijken het maar op dat CB... Zij hoeven er 's nachts niet uit omdat hij om 4.00 stikt van de honger... " Nu is hij pas ziek geweest en toen hoefde hij zijn fles van 19.00 niet en nu hij weer beter is vraagt hij er ook niet meer om. Hij slaapt over het algemeen goed, dus hij heeft het ook niet meer nodig...
Nou, ik denk dan dat ik haar gewoon maar blijf geven wat ze krijgt na jullie reacties. Ik vind het zelf ook niet veel hoor, misschien ga ik wel die twee 90cc flesjes vervangen door eentje van 120 ofzo. Zodat ze wat meer brood en groente eet. Maar als ze 's nachts dan weer wakker wordt zal ik gewoon weer teruggaan naar het oude schema. Meiden, bedankt!
Omdat ons ukkepukkie bijna 1 wordt heb ik even gekeken op de site van het voedingscentrum om te zien wat ze nu wel of niet mag. Daar staat het volgende over melk(-producten): "Van de melkproducten hoeft je kind niet meer dan 2-3 bekertjes (300 ml) op een dag. Dat is voldoende. Als je veel meer melkproducten geeft, kan je kind minder trek krijgen in zijn andere eten. Dat andere eten is belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen." http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... 1+jaar.htm Ik las dit als 2 -3 bekertjes van 300 per bekertje, dus bij elkaar opgeteld niet meer dan 900 per dag. Maar misschien bedoelen ze inderdaad 300 op een dag. Dat is heel wat anders! Mijn ukkie drinkt dat niet, helaas. Ze heeft maar een klein maagje en slaapt nog erg veel overdag, dus krijg ik er overdag niet genoeg eten en drinken in. Daardoor wordt ze 's nachts wakker voor een fles... Je baby geeft zelf wel aan wat het nodig heeft, dat is voor alle kinderen anders en per periode verschillend. In een groeispurt hebben ze meer nodig.
als je kindjes slecht eet maar meer melk drinkt kun je peutermelk overwegen, daar zitten meer voedingsstoffen in. Mijn dochter krijgt een papfles 's ochtends en een toetje 's avonds. Bij de boterham krijgt ze een bodempje melk om uit een gewone beker te drinken.