iemand hier een toyota naaimachine? kweet nie hoe die werkt hihi

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

haaaiii

ik wil een kussentje maken, maaarrrrr heb naaimachine gekregen van schoonmoeder... geeeen idee alleen hoe dat garen erin moet...

iemand hier die ook zon ding heeft en mij even kan helpen? :p

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Google eens op Toyata naaimachine? Evt icm het typenummer
    Ja ik heb er zelf eentje, maar vind het heel lastig om het je zo al typend uit te gaan leggen.
    Bij de meeste machines is het trouwens redelijk hetzelfde hoor hoe je de draden moet inspannen.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja ik heb al gegoogled , maar vind alleen sites waar je voor moet betalen.. dat vind ik beetje onzinnig. het ziet er heel simpel uit , maar weet niet waar die draad overal langs moet hihi... :D

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

deze ist :D

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

ohhh sorry ik ben echt zooooon muts.... handleiding ligt gewoon onderin de tas waar die inzat whahaha sorryyyyyyy

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hahahaha, hier zo'n kluns van een man die de handleiding met het oud papier had weggegooid. Gelukkig wilde de verkoper me graag een vervangende handleiding toesturen :D

Maarre..... snappie'um nu?????

7. danip

danip Niet meer actief

Lukt me niet echt om te omschrijven hoe het moet. Maar het is wel heel standaard eigenlijk. Dus als je googled op garen inspannen moet je het wel vinden.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja ik ben bezig nu whaha eerst liep ie 100 keer vast, maar ik snap het nu :D zit nu met volgende dilemma.... 3 kanten van kussen zijn af... maar als ik m dicht naai , kan kussen er nie meer in whahahaha hmkmmmmmm hoe ga ik dit oplossen :p

9. danip

danip Niet meer actief

Heb even een tekeningetje op je foto gemaakt van hoe het bij die van mij gaat. Ik kan niet echt zien of dat ook bij jouw machine zo loopt maar dat denk ik wel. Bij 3 kun je door aan de ronde knop te draaien het haakje wat meer naar boven draaien. En het lipje waar die voor 2 door moet, weet ik ook niet waar die bij zou zit of hoe die eruit ziet.

Hoop dat je er wat aan hebt.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Eerst kussen erin stoppen, dan de laatste kant een stukje naar binnen vouwen en omspelden en zo dicht mogelijk langs de rand dichtnaaien.

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

danip wat lief! maar het was al gelukt! idd op die manier...... nu nog mn kussen dicht krijgen,... iemand nog tips? als ik heb nu binnenstebuiten keer en kussen erin doe, moet nog 1 kant dicht... maar als ik dat zo naai ziet het er niet uit :(

12. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    ik heb het zelf ook een keer gedaan. was wel een gemier, maar tis gelukt.
    wat ik gedaan had was: hoes zo ver mogelijk binnenstebuiten naaien, op zo'n 15 cm na, hoes goed keren, kussen er in wurmen. en had laatste 15 cm met de hand gedaan. stof naar binnen vouwen en dan met naald en draad heel fijntjes dichtnaaien, 'beetje dat de draad aan de binnenkant van de vouw valt, is moeilijk uit te leggen. maar ik hoop dat je er wat van snapt.

ik heb trouwens kussentjes van de leenbakker op de bank. daar zit ook zo'n "raar laatste stukje genaait" randje aan. maar die kant leg ik altijd naar beneden, en dat zie je dan ook niet.

succes met je kussentjes :)

13. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    daar is, zeker met deze machine (die overigens prima is hoor, daar niet van), maar 1 goede manier voor. MET DE HAND :D

sorry, het is niet anders.... dan wordt het het mooist.

Deel Deze Pagina