vandaag gemaakt; Spaghetti met zalm, spinazie en ei. Spaghetti/tagliatelle koken Spinazie koken Pasta in ovenschaal doen, spinazie eroverheen, zalmsnippers eroverheen, dan een ei breken en dat eroverheen gieten en dan 10 min op 200 graden in de oven.
spaghetti met kaassaus en gerooktekip uitje knoflook zakje kaassaus gerapste kaas gerookte kipfilet tuinerwten 2 pannen water opzetten, 1 voor de spaghetti en 1 voor tuinerwten uitje en knolook klein snijden, bakken de gerookte kipfilet in stukjes snijden. De kaassaus maken, en ondertussen de kip opbakken bij de uit en knoflook, als alles klaar is in een pan doen, en eet smakkelijk
Deze SonjaBvariant viel me niet eens tegen! Voor 4 personen. 1 ui, 2 tenen knoflook, 2 wortels, 3 stengels bleekselderij, 500 gram rundergehakt, 3 eetlepels ketchup, 2 dl vleesbouillon, 1 dl rode wijn. Olijfolie Ui en knoflook snipperen, bleekselderij en wortels klein snijden. Verhit de olie in de braadpan. Voeg het gehakt toe en rul dit, schep ui, knoflook, wortel en selderij erbij en bak zon 3 minuten mee. Voeg de wijn, bouillon, ketchup toe en breng het mengsel al roerende aan de kook. Laat de saus 30 minuten zachtjes pruttelen. En dan met natuurlijk spaghetti erbij
Leuk tulip! Ik hoop dat jullie het lekker vinden! ************** ik heb vandaag zelf macaroni gemaakt (zonder pakje). Low budget en snel klaar. voor 2 personen en 1 kind: kleine macaroni (bijv. elleboogjes) 250 gr gehakt 1 prei enkele wortels 125 gr champignons 1 blik gepelde tomaten (in stukjes) (evt. een klein blikje tomatenpuree als je het te weinig saus vindt) 1 teentje knof 1 ui 150gr gruyere (je kunt meer nemen als je wilt) peper peterselie italiaanse kruiden olijfolie nodig: wokpan (ivm. samenvoegen macaroni en de rest) vuurvaste kom/ovenschotel bereid de macaroni zoals aangegeven op de verpakking fruit het uitje in olijfolie knof erbij rul het gehakt peper erop voeg de groenten toe en laat even meebakken voeg de gepelde tomaten (en evt. tomatenpuree) toe en laat even pruttelen. meng de macaroni onder de groenten en gehakt voeg de helft van de gemalen kaas toe vet de ovenschotel in met olijfolie giet alles over in de ovenschotel strooi de rest van de kaas erop 15/20 min in de oven 180 graden (ik gebruik gewone oven tot de kaas gesmolten is, en dan onder de grill tot de kaas bruin is.) Smakelijk!! **goedgekeurd door mijn mannen **
o die klinkt ook lekker, wij lusten alleen geen champignons (dochter wel), zou het voor de smaak heel erg zijn dat ik die weglaat, of er bv courgette bij doen??
3 teentjes knoflook in plakjes snijden olijfolie in een pan en daarbij de knoflook aantal minuten laten bakken daarna spekjes erbij ondertussen spaghetti koken, afspoelen met lauw water en toevoegen aan de spekjes Boursin Cuisine knoflook loskloppen met 2 eiren en veel peper bij de spaghetti doen en even samen warm laten worden lekkere salade erbij en eet smakelijk
o nee hoor deze groenten had ik toevallig voor handen. je kunt inderdaad ook courgette bij doen. is volgens mij ook heel lekker.
Wij doen het op zn italiaans (recept van mijn oom uit italie) 500gr rundergehakt Blik gepelde tomaten blikje tomaten puree (groot) tijm, oregano, basilicum laurierblaadje 2 uien 3 tenen knoflook (en het geheim) droge witte wijn... Uien fruiten, gehakt rullen. Kruiden er door heen (niet te zuinig) en knoflook er door. Gepelde tomaten en puree er door en dan een echt flinke scheut wijn, dat alles lekker zwemt. Vervolgens alles 2 uur laten pruttelen op een klein vuurtje. Voor past gebruik ik altijd grand italie al uevo ( schrijf je vast anders, maar ik ben te lui om naar de kast te lopen om te kijken hoe het hoort...) Heerlijke spaghetti... Een lekkere salade erbij en een lekker glas wijn en afbakbrood...nou geloof me dat is smullen!!! XX
zoe, vervliegt de alcohol uit de wijn bij de bereiding? ik zou niet willen dat tim op tafel begint te dansen
I (L) spaghetti Eten we echt wel 2x per week . Spaghetti met pestö: Pesto genovese (ik maak het zelf) (Basilicum, pijnboompitjes, parmezaanse kaas en olijfolie met elkaar in de keukenmachine) Kipfilet in blokjes crème fraiche ui Spaghetti Kook de spaghetti fruit de ui, bak de kipfilet, doe de pesto en de crème fraiche erbij, dan de gekookte spaghetti. Even op smaak brengen met nog wat zout en peper. Eventueel wat geraspte kaas erover en smullen maar! Wat wij ook vaak eten, lekker lowbudget, snel klaar en we hebben altijd alles ervoor in huis. Pasta met olie, peper en knoflook Nodig: Spaghetti Parmezaanse kaas Rode peper paar teentjes knoflook. Spaghetti koken 100 ml olijfolie, daarin de fijngehakte knoflook en olie even zachtjes aanzetten Gekookte spaghetti erbij. Geraspte kaas erover en smullen maar! Vaak eten wij er dan een stukje vis bij en we doen er vaak wat rucola doorheen voor het frisse, knapperige.
Jahoor de alcohol vervliegt, heb het ook gewoon tijdens mijn zwangerschap gegeten...Weet alleen niet of ik het aan mijn zoontje zou geven, daar moet ik nog even over nadenken...voelt een soort niet goed... X