Spalkje past niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 15 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Bij mij ging 1 tand juist door het spalkje draaien. Toen hebben we die tand losgehaald en het spalkje ingekort en nu is die tand gelukkig weer terug gedraaid en staat nu weer mooi in lijn met de rest

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Hier was na 15 jaar mijn spalkje onder gebroken en heb ik hem er zelf uitgehaald. Boven heb ik nooit een spalkje gekregen. Ik heb denk een klein jaartje zonder spalkje gelopen, maar merkte na een aantal maanden dat het toch ging verschuiven en er tanden naar voren kwamen staan. Heb dus toch weer een nieuw spalkje aan laten meten bij de tandarts en die zit er nu enkele maanden weer in. Op 1 plekje zit er alleen geen lijm, dus zit nu met een mega blaar op mn tong en een stukje beugelwax. Binnenkort maar even naar laten kijken.
    Overigens zijn mijn boventanden denk ik wel wat verschoven, maar niet noemenswaardig.

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ja nou het past dus niet. :p Anders had het spalkje er wel gezeten haha. Toen ie er op zat beet ik er op, door de facings zijn m'n tanden natuurlijk wat dikker dan normaal. Maar ik ga maandag even mijn tandarts bellen of ze er naar willen kijken.

4. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Bij mij brak de bovenste na 6 jaar af in een vakantie, na de vakantie nieuwe laten zetten maar die paste niet goed meer. Dus die is sindsdien aan 1 kant wat korter, zit nog wel aan mijn voortanden en rechts loopt hij door. Links niet en daar is de snijtand een beetje gedraaid.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik beugel nu (blokjes) en mij is gezegd dat als ik straks klaar ben de spalkjes echt blijvend zijn en dat tanden makkelijk terug naar hun "makkelijke" stand gaan. Paar mm kan al verschil maken.
    Dus dat bij kapot gaan of behandeling tandarts deze altijd zsm terug moet geplaatst worden.

En dat geloof ik eerlijk gezegd wel als ik zie hoe snel alles verschuift met beugel nu.

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb al 2x gehad dat mijn spalkje was gebroken.
    Boven had ik binnen een dag (!) alweer een spleet tussen mijn voor tanden.

Deel Deze Pagina