Welke verzekering na GBP?

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetbel, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Welke verzekering vergoedt een buikcorrectie?
    Mijn zusje heeft een gbp gehad en heeft nu veel loshangend vel, dit wil ze graag laten verwijderen. Ik dacht, aangezien er hier ook vrouwen zitten die een gbp hebben gehad, kan altijd vragen voor welke verzekering jullie gekozen hebben.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    volgens mij word dat zelden vergoed. iig niet als je zonder gbp bent afgevallen ( weet waar ik over praat) en zou eigenlijk ook niet eerlijk zijn.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Kijk even op independer, daar staat een keurig overzicht van welke verzekeraars tot welk bedrag vergoeden als het niet medisch noodzakelijk is. Dit zijn wel de duurste aanvullende pakketten bij slechts enkele verzekeraars.

Ik raad je zus wel aan de polis goed door te lezen mochten er aanvullende eisen gesteld worden. Dit mag een verzekeraar namelijk doen bij aanvullende verzekeringen.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Kijk even aan de aanvullende voorwaarden van een verzekering. De diepte van een ploot moet vaak 5-6 cm of meer bedragen en een kwart moet bedekt zijn over de boven benen. Vaak wordt er ook nog naar de bmi gekeken en deze mag niet hoger dan 30 zijn.

5. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

zilveren kruis is nu nog wat soepeler en het heeft tenslotte niets met eerlijk te maken maar wel hoeveel last je ergens van hebt. Als je weinig tot geen last hebt wordt er niets vergoed heb je er enrom veel last van dan kan je in aanmerking komen voor vergoeding. strenge eisen tegenwoordig.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden.

Tina teenslipper, wat bedoel je met eerlijk?

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

ik heb de plastische chirurgie laatst gebeld met deze vraag. Hun antwoord: de regels zijn landelijk (wist ik al) maar VGZ en CZ keuren bijna nooit goed. Verder geen verschillen.

Sweetbel, de kans dat het wordt vergoed is heeeel klein, en als het goed is weet je zus dat ;) Voor je aan de GBP begint wordt je daar wel op voorbereid als het goed is. Ik ben 70 kilo kwijt en zie eruit als een vrouw van 90 onder mijn kleding en dat wist ik ook van tevoren :) Misschien heeft ze geluk, maar ze moet er sterk rekening mee houden dat dit haar lijf is voor de rest van haar leven.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dit is echt onzin. Het wordt puur beoordeeld op hoeveel overschot en bewegingsbeperking je ervan hebt. Of het door een GBP komt, enkel sporten of het weet ik wat voor goed of onzinnig dieet staat er 100% los van.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    GBP of niet, een verzekering kijkt daar niet naar.

Een verzekering kijkt naar hoeveel ver overschot jij hebt en niet naar hoe jij bent afgevallen.

Dat zou juist oneerlijk zijn als je het met ''normaal'' afvallen wel zou krijgen maar met een GBP niet, want waarom zou iemand die met een Weight Watcher dieet is afgevallen meer recht hebben op een correctie dan iemand die is afgevallen met een GBP? Is natuurlijk gewoon kul he wat je zegt.

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ze is nog erg jong, nu 23, dus ik begrijp heel goed dat ze dit niet wil accepteren voor de rest van haar leven. De operatie komt er, met of zonder verzekering, alleen zou het wel leuk zijn als er iets van een vergoeding komt.

Ze heeft haar hele eetgewoonte omgegooid en sport veel. Ze is op eigen kracht nog 30 kg afgevallen nadat ze stilstond ruim een jaar na de gbp. Ik kan niet zo heel goed tegen opmerkingen die insinueren dat afvallen met een gbp makkelijk zou zijn. Tuurlijk gaat het in het begin hard, maar de mensen die een gbp krijgen zijn ook gigantisch veel te dik, zoals mijn zusje was. Maar om het echt vol te houden heb je ook een dosis doorzettingsvermogen nodig. Dus nee, ik denk niet dat het eerlijker is dat je een operatie toegewezen krijgt door afvallen op eigen kracht dan na een gbp. Ik heb met eigen ogen gezien hoezeer het knokken is om je lijf een leefstijl om te gooien. Ik ben ontzettend trots op haar!!!

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Enige wat ik zeg is dat je het zonder gbp ook zelden tot nooit vergoed krijgt dus ook niet met gbp. Ik heb het verder niet over knap met of zonder. Zeg alleen dat ik het zonder niet vergoed krijg dus ook niet zou snappen als je het met wel vergoed zou krijgen. Het gaat idd in hoeverre je er last van hebt en daarvoor moet je idd een hele waslijst aan klachten hebben. Dus een aantal dames hier hoeven zich echt weer niet aangesproken te voelen. Heb het totaal niet gehad over het feit dat een gpb makkelijk is maar voor sommigen is dit zon leuk punt om over te rellen. Daar pas ik verder voor

12. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik weet niet tot hoever je zusje is afgevallen. Ik ben zelf van 120 naar 55 gegaan. Volgens mijn chirurg was ik volledig 'deflated' hierdoor mocht ze een andere code gebruiken en werd een circulaire buikwandcorrectie (lower body lift) sowieso vergoed. Hierdoor hoefde ik het proces van vergoeding aanvragen en wachten op goedkeuring niet eens te doorlopen. Ik lag een week na het eerste consult bij de pc al op de ok. Volgens mijn pc is deze code er omdat het risico op complicaties bij de genezing hoger is bij een grotere hoeveelheid vetweefsel. Ik hoor het overigens vrijwel nooit bij anderen, maar dit is wel hoe het bij mij gegaan is.

13. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Miscshien is het verschil ook wel in de hoeveelheid die men afgevallen is, 25 kilo rekt de huid meestal nog wel aardig mee terug mijn vriendin is 75 kilo afgevallen dat rekt niet meer ze had de "vellen" op haar knieen hangen en kreeg het dus ook wel vergoedmaar de rest zoals armen en benen en borsten moest ze alsnog zelf betalen dat was dan weer niet erg genoeg.

Ik snap best dat men hier streng in is, maar in hoeverre je er last van hebt heeft vaak wel te maken met de hoeveelheid die je kwijt bent ook. Dat heeft niets te maken met op welke manier dan ook, tenzij je met een zak met geld komt dan kan alles. ;)

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nou ik ben er 40 kwijt en dat rekt niet mee hoor. natuurlijk ligt het eraan hoeveel je af bent gevallen.. maar die mooie strakke buik wil iedereen wel hoor;)

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    En in het tijdsbestek van afvallen. Bij bvb een gpb gaat het zo ontzettend hard dat je huid geen kans krijgt.

Bij "normaal" afvallen gaat het een stuk langzamer en heb je kans dat de huid iets meer terug veert.

Al zul je bij heel veel overwicht er niet onderuit komen overtollig vel te hebben.

Deel Deze Pagina