Wonen in Pijnacker/Delft/Leiden

Discussie in 'De lounge' gestart door Noelle85, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Aangezien we allemaal massaal willen verhuizen, nog een topic dan maar :D

Wij willen heel graag naar zuid-holland verhuizen, maar zitten heel erg in dubio welke stad. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Gouda, maar wil absoluut niet meer daar wonen. En mijn vriend heeft eerder in Den Haag gewoond, wilt absoluut niet meer dáár wonen. En een grote stad als Rotterdam trekt ons sowieso niet. Dus daar zijn we in ieder geval uit haha.

We willen wel graag dat Den Haag/Rotterdam/Utrecht te bereizen zijn met het ov (in ieder geval een van deze steden) en er dus een station aanwezig is. Dus zijn we op de steden Pijnacker, Delft en Leiden uitgekomen. Maar verder zijn we helemaal niet bekend wat betreft hoe de wijken zijn, of hoe het is om in de stad zelf te wonen (we zijn wel een paar keer in Leiden en Delft geweest, maar een dagje winkelen geeft nou niet bepaald een goed beeld :D).

Dus wie wilt ons wat meer vertellen over een van deze steden, of weet een andere plaats die wij over het hoofd hebben gezien?

2. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik ben opgegroeid in Zoetermeer, ouders komen uit Den Haag zoals bij veel kinderen in de buurt het geval was. Als kind heb ik daar echt heel erg prima gewoond, rustig, veilig, veel groen, veel kinderen, dichtbij alles (DH-Rotterdam-Leiden). Toen ik wat ouder werd wilde ik er wel weg want het werd wat saai en nu ik zelf een kind krijg ben ik vanuit Amsterdam weer op zoek naar iets in Den Haag. Voor mij is de stap Amsterdam en dan terug naar Zoetermeer weer iets te groot haha. Pijnacker zie ik de charme niet zo van, Delft en Leiden ken ik niet als woonplaats maar wel van bezoeken en studie etc. Daar heb je in ieder geval nog wel een leuk, gezellig centrum.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Delft en leiden vind ik persoonlijk niks om te wonen. Vind beide steden een beetje oud en buiten dat is leiden ook een studentenstad dus enorm druk. Pijnacker is wel leuk maar ik krijg daar wel een beetje een dorp gevoel. Van jou lijstje vind ik Pijnacker het leukste, ik kom zelf uit zoetermeer en ik vind het ook super fijn wonen hier. Misschien is dat ook een optie voor je. Succes met kiezen!

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zoetermeer heeft een groter en leuker centrum dan leiden hoor... 😅 Delft ben ik niet heel bekend.. :)

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik woon zelf in Leidschendam, dus redelijk bekend in de regio. Leiden is erg leuk, maar de goede wijken zijn heel duur... Ik vind de binnenstad erg mooi maar daar zou ik met mijn gezin nooit gaan wonen. Een buitenwijk is leuk, maar dus prijzig. Delft eigenlijk hetzelfde, hier heb je genoeg leuke wijken en volgens mij minder duur.
    Van de drie die je noemt zou ik zelf Pijnacker/Nootdorp kiezen. Leuke dorpen in de randstad (dus eigenlijk niet echt dorpen haha). Vind het zelf daar altijd erg gemoedelijk en de mensen die ik ken die er wonen zijn erg positief.
    Verder zijn bepaalde wijken in Zoetermeer ook erg leuk, maar hier moet je wel uitkijken dat je de goede wijkt hebt.

6. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Zoetermeer is sowieso groter dan Leiden ;) maar zelfs al heb ik niet veel met Leiden, leuker zou ik Zoetermeer niet noemen. Vind de Dorpsstraat nog wel schattig, maar van het Stadshart loop ik echt niet warm. Praktisch misschien, maar leuk of gezellig?

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Zoetermeer was inderdaad ook nog een plaats waar we over aan het twijfelen zijn!

En verder zijn wij juist het 'dorpse' type haha.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Haha echt? Ik vind het juist gezellig in stadshart.. Leuk met dat kindertreintje die er door heen rijd.. Veel winkels en altijd lekker druk..:p grappig hoe smaken kunnen verschillen :)

9. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Wat ik met Zoetermeer wel vind, is dat bepaalde wijken heel dorps zijn, omdat elke wijk z'n eigen winkelcentrum heeft. Als ik nu bij mijn ouders kom dan ken ik nog steeds de caissières van de AH, de mensen bij de bakker, postkantoor enz. Ik wilde daardoor juist iets meer echte stad toen ik ging studeren, maar als je van rustig en dorps houdt zijn die plekken er daar ook wel. Pijnacker is dan misschien ook een goede optie, meer dan Leiden of Delft denk ik.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik als echte Delftse zegt Delft is een leuke stad. Alles binnen hand bereik. Rotterdam Den haag beide snel te bereiken. Goede trein verbindingen en tram. Tram rechtstreeks Den haag en Nootdorp.
    Nieuw ziekenhuis. Het oude centrum is autoluwe, Maar wel gezellig om te winkelen. Het winkel centrum de hoven woord helemaal verbouwd en is ( gezelliger geworden om te winkelen)

Delft is een echte studente stad. Maar daar merk je niet veel van. Ja of je moet de TU wijk in gaan. Haha. maar gezellig veel scholen. Keuze genoeg uit basisscholen. Het Delfstehout is ook fijn om te wandelen. We hebben niet echt veel nieuwbouw ja is er wel maar is toch alweer vrij oud. Ruim 30 de nieuwste wijken.

Binnenstad is met grachten dat heb je in Gouda ook toch lijkt er wel een beetje op vind ik. Het is een grote stad maar toch is het rustig wonen hier. Iedereen kent iedereen wel maar ja ben wel op gegroeid in deze stad daar zal het wel door komen ik ga in elk geval nooit weg uit mijn stadje Delft.

11. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Is Alphen aan den Rijn dan niks voor jullie?
    Ook dicht bij Utrecht, Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam enz.

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Het staat op onze wishlist. We wonen nu in Rotterdam maar dat is niet fijn opgroeien (zeker niet waar we nu wonen). Die hoek lijkt me fijn.. dicht bij Rotterdam, den haag en zoetermeer en toch veel familiewijken

13. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ja ik heb echt niks met zo'n geplande, nieuwe stad. Vind alles veel te gemaakt, de gebouwen ontzettend lelijk. Mijn ouders zijn er ook echt gaan wonen vanwege de veilige en groene buurt voor de kinderen, niet omdat het als stad nou zo inspirerend is. Ben zelf meer van de begin 20e eeuw huizen en een stad met geschiedenis. Het stadshart is ook niet vervelend verder, maar gewoon inderdaad een hele andere smaak :p

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Alphen a/d Rijn vinden we net weer te ver van de grote steden af, dan ben je minimaal een half uur onderweg naar Den Haag, Utrecht of Rotterdam. En we vinden het wel prettig als een van deze steden op een kwartiertje afstand is :)

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Is er ook iemand een beetje bekend met de buurten in Pijnacker?

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja dan is Alphen aan den Rijn inderdaad net iets te ver.
    Succes met je zoektocht!:D

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn vriendin woont in de keyzershof ofzo? Weet niet precies de naam maar ik vind de wijk mooi.. Wel allemaal nieuwbouw maar daar hou ik wel van.. En een Albert Heijn heeft ze om de hoek..

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Delft Rijswijk Den haag Nootdorp Pijnacker het ligt hier echt allemaal tegen elkaar aan geplakt van uit Delft ga je via Rijswijk direct Den haag in hoef je de snelweg niet voor te pakken. In den haag zit je binnen tien minuten Rotterdam zonder file zit je ook binnen het kwartier de a 13 is echt een weg van Den haag Delft Rotterdam. Gelukkig wel de A4 Amsterdam..Schiedam kom je ook eigenlijk gelijk Rotterdam gelijk binnen. die binnenkort door getrokken ( is) na 50 jaar onderhandelen door het groene hart van Schiedam ect ect. Van af Delft zit je ook binnen 8 minuten zonder file bij Rotterdam airport . Je zit ook zo in de glazen stad. Naaldwijk ect ect.

Pijnacker is een groot dorp. Ook veel glas tuinbouw ect ect je hebt ook nog Delftgauw daar is wel een hele nieuwe woonwijk gekomen z.n 10 jaar terug. Deze sluit aan op de A13 en je zit dan ook bijna in Delft.

Het ligt allemaal zo aan elkaar geplakt. vind ik dan.

19. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik woon in Pijnacker. Je mag me PB-en.

Ik woon er heerlijk. Het is inderdaad dorps, maar wij houden daar wel van. Het is wel een actief dorp, van alles te doen. En, voor de grootte van het dorp, genoeg horeca om het gezellig te maken.

Ik kom zelf uit Rotterdam en had daar op zich wel willen wonen, maar mijn man niet. Die komt van het platteland. Ik vind het prettig dat je ook al woon je in een dorp zo in de stad zit. Of het nu Den Haag, Rotterdam of Delft is. Zoetermeer ligt er tegenaan. Zelf vind ik Zoetermeer echt niet veel. Stadshart is heel praktisch met de winkeltjes, maar niet echt mijn ding.

Wat wij deden toen we een nieuwe woonplaats zochten is gewoon in verschillende steden/dorpen boodschappen doen. Even winkelen en ergens lunchen. Dan heb je snel door of het leuk is of niet. Succes met de zoektocht.

20. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik woon in oud rijswijk.
    Vind het leuk wonen echt een dorpje maar toch dicht bij de stad,snelweg.
    Misschien is dat een optie?

Deel Deze Pagina