Hey meiden, Ik zou graag jullie mening hebben over het volgende: Wij hebben afgelopen zomer een huis gekocht in een andere stad dan waar ik vandaan kom. Ik was toen nog niet zwanger en mijn vriend zou bijna klaar zijn met zijn opleiding (militair). Nu ben ik er na een paar weken al wel achtergekomen dat ik hier niet wil blijven wonen. Ik kan er niet wennen, we kennen niemand, ik ben zwanger en mijn vriend is door de week weg... Nu hebben we de mogelijkheid om terug te verhuizen, naar een nieuwbouw woning. Dit huis wordt in oktober 2007 opgeleverd en dan moeten we dus het huidige huis weer verkopen. Financieel zijn we dit nu nog allemaal aan het berekenen. Nu de vraag: Als ik ons inkomen optel en alle vaste lasten er af haal (hypotheek, gas/water/elektra, verzekeringen, kinderopvang, boodschappen en tanken!) dan houden we 250 euro per maand over om 'van te leven'. Dus alleen voor de extra's. Is dit mogelijk met een kleintje..?? Ik hoor graag van jullie wat jullie mening hierover is. En misschien zijn er meiden onder jullie die hier ook van rond moeten komen (of met minder?) Alvast bedankt, Liefs Elma
Lijkt mij ook behoorlijk krap. Maar ik weet nu natuurlijk niet of Nederland duurder of goedkoper is dan België om te leven. In België zou het moeilijk gaan denk ik.
Wat zou je daarnaast nog allemaal moeten doen dan? Wij sparen 100 a 150 euro, alle vaste lasten + boodschappen eraf, dan houden wij geloof ik ongeveer ook rond de 300 a 400 over. Ik vind 250 euro helemaal niet erg weinig. Maar je moet dan wel minstens 100 euro kunnen sparen vind ik, dus 250 euro moet wel echt over zijn. Vergeet je niet, kinderkorting, combinatiekorting en kinderbijslag te berekenen?
Jeetje dat is toch veel te weinig Je moet toch rekenen rond de 100 euro per week, boodschappen etc. en als je ook nog even eruit wil de weekenden, tanken etc.
Dit bedrag houden we over; zonder sparen! Maar het verlangen om terug te verhuizen is erg groot, psychisch is het ook beter. Ik ga bij deze situatie er bijna aan onderdoor! Wel zit hier de kinderbijslag bij en de toeslag voor kinderopvang. Maar kinderkorting? en combinatiekorting? Wat is dit? Liefs Elma
Kijk, als je er geen boodschappen enzo meer van hoeft te doen, oke. Maar vergeet niet dat t kind vaak nieuwe kleren nodig heeft. Op een gegeven moment naar school gaat. Je misschien nog een kindje wil. En wat als de wasmachine kapot gaat? Ik vind dat het wel kan, maar dat je een groot risico neemt!
Volgens mij moet het kunnen. Je moet dan gewoon erg op je centjes letten. mensen die onder bewindvoering staan krijgen met een heel gezin ook vaak rond de 50/70 euro in de week. succes
Oooohhh als dat er al vanaf is, en je houd dan nog 250,- over, is dat toch voldoende! Dan zou je zelfs van dat geld nog 100,- kunnen sparen.
wij hebben met z'n tweetjes in een eigen huis al een vaste lasten van 2000 euro! daar zit het boodschappengeld nog niet eens bij in...
Zo, dat is flink. Onze vaste lasten worden dan ongeveer 2200 euro, maar dit is dan wel incl. boodschappen en tanken en alle andere vaste lasten. Ons inkomen gaat iets dalen omdat ik na de komst van de baby minder wil gaan werken. Dit heb ik al verrekend in de berekening! Niet lullig bedoelt : maar dan hebben jullie vast beide een top-baan?
Als alles er al af is, moet dit gewoon kunnen en dan kun je nog wat sparen. heb je de toekomstige kinderbijslag al meegerekend?
Met iets meer als dat moet ik het ook doen en dan met 5 kinderen, moet makkelijk kunnen lijkt mij dus.
vast elaten van 2200 wow, dat verdienen mijn vriend en ik nog bijlange na niet samen Jeetje en rond komen van 250euro als extra om t maar ff zo te zeggen moet toch echt wel lukken,,, ken mensen die dat echt niet overhouden en ook goed leven
Ja als je 250 euro echt overhoud is het echt wel te doen. Kinderkorting en combinatiekorting kun je even opzoeken bij de belastingdienst. Als jullie beide een baan hebben, dan zelfs aanvullende combinatiekorting. Wij krijgen straks als de kleine er is bijna 100 euro aan kinderkorting en combinatiekorting van de belasting terug. Moet je maar even goed uitzoeken, want dan is het misschien wel 350 euro, i.p.v. 250 euro,
is absoluut goed mogenlijk, ik heb het ruim een jaar moeten doen met 30 euro per week (twee in de luiers, en incl. kleding en alles...) het is alleen moeilijk om om te schakelen. zo moet je boodschappen doen (op de fiets) bij de lidl of de aldi. verder moet je niet vies zijn van (de goedkoopste) diepvriesgroente (groko?)en vlees koop je in de afprijzing/ aanbieding of ook diepvries aldi of lidl. sprijd de aankoop van dingen als wasmiddelen. en wees niet te kritisch. ik vind brood van een euro ook lekkerder, maar als je het niet hebt kan het brood van 37 cent er ook goed mee door. en de luiers van de lidl zijn best goed. heel goed te doen dus, 250 euro per week. daar kan je zelfs nog mee sparen.... maar zoals ik al zei, het is wel een omschakeling groetjes, lidwina