Rat valt baby aan WASHINGTON - Een rat heeft in de Amerikaanse staat Missouri een een paar weken oude baby in het gezicht aangevallen. Het meisje liep verwondingen op aan de neus en de bovenlip, aldus een krant in de stad Kansas woensdag. De ouders werden gealarmeerd toen ze via de babyfoon hun kind hoorden huilen. Ze troffen de zuigeling vervolgens bloedend in de wieg aan. Het knaagdier, dat uitwerpselen achterliet, is vermoedelijk de wieg in gekropen op zoek naar voedsel, mogelijk uitgespuugde melk van het kind. Het meisje is er slecht aan toe. Ze was al zwak na een premature geboorte.
ah wat zielig!Hoop dat ze snel beter word! (gatver een rat,moet er niet aan denken aan al die ziekten die ze over kunnen brengen)
het klinkt misschien onwaarschijnlijk maar het komt wel vaker voor. toen ik een baby was vond mij moeder me op een ochtend in bed met kleine gaatjes aan de onderkant van mijn voetjes (waar we nu die dikke eeltlaag hebben). wat bleek? dat savonds muizen aan mijn voeten knabbelden, omdat ze nog zacht waren. ze kropen in het ledikantje en deden zich te goed aan mn zachte vlees. eng hoor . ik vond het maar een onsmakelijk verhaal. en mn moeder vertelt het nog vol enthousiasme. sinsdien moest ik met sokjes slapen. daar in de tropen gebeurt er wel van alles. (ik kom daar vandaan)
He bah zeg, ik zou helemaal panisch worden als moeder en me kind echt uit die kamer halen geloof ik! Waar kom je vandaan dan als ik vragen mag! Mijn moeder werkte vroeger op een kinderdagverblijf en daar was het ook met een kindje gebeurd, die was ook aangevreten door ratten en stikte zowat in het bloed! Zoooo eng, ieuwwwwwwwww en ik vind ratten al zo vies en eng! Dat zullen wel flinke littekens worden en dan nog maar hopen dat het niet gaan zweren, want die beesten zijn goor!
Och sjees hee, dat is echt eng! Ik zou geloof ik mijn kind nooit meeer alleen op die kamer leggen! Alles dichtspijkeren en lijmen!
ja, eng he, toen mijn moeder het me voor de eerste keer vertelde kon ik het zelfs nauwelijks geloven. ik kom uit de nederlandse antillen, daar is het stikheet, je slaapt met de ramen open in je pampers in de box en tja.. dan willen de muizen wel es binnendringen om te snoepen. alleen wist ik niet dat ze ook mensenvlees lusten. nu je het zegt.. waren het muizen of ratten? dat weet me moeder waarschijnlijk ook niet. ze vond me de volgende dag aangevreten in de box. ze lag lekker te snurken toen ze bezig waren. vies hoor. dat ik niet wakker ben geworden en van de pijn of schrik ging huilen.... ook bizar.. sneaky beesten zeg. wanneer ik terug ga met de baby slaapt ie lekker bij mij hoor. ik moet blij zijn dat ik er geen rare infectie aan heb overgehouden. de pest of zo, die worden toch door ratten overgedragen?
Nou, mijn kinderen zijn dan op Aruba geboren en daar wonen we nu nog, maar ik heb echt de ramen niet open hoor in de slaapkamers, wij hebben gelukkig splituniteds (airco's) in de slaapkamers! En als ik het laat luchten, zitten er nog horen voor! Moet er niet aan denken zeg, blehhhhh!