Spam / viruslinks

Discussie in 'Over deze site' gestart door Rosao, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

De laatste tijd worden er (in elk geval in de lounge) best wat berichtjes geplaatst met spam en/of gevaarlijke links. Is het een idee om daarover een sticky bericht te maken met een waarschuwing daarvoor? Nu zijn er best wat meiden die op de link klikken met alle gevolgen van dien.

Groet Rosa

2. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    oeps ik ben dus zoiemand die net heeft geklikt...

rosa weet jij watvoor gevolgen daaraan zitten dan?

3. Jel

Jel Niet meer actief

Wat zijn de gevolgen van die link dan?
    Ik heb op die link van IJessica geklikt. :) Nieuwsgierigheid!

En de persoon begon ook nog in verkeerd Nederlands tegen iemand anders te praten. Hoe kan dit? Is het via een vertalingssite of zo?

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan zijn dat ze alleen proberen om je naar een bepaalde site te lokken, maar kan ook zijn om een virus te distribueren of een trojan op je pc te zetten. Kan ook phising zijn (weet je wel die mailtjes die van "banken" krijgt om je account gegevens in te typen of te reageren op zo'n mail van kun je even 10 miljoen voor me parkeren) .
    Ik heb niet geklikt dus weet niet precies wat er bij deze gebeurt :)

@Jel, denk het wel dat het via een vertaalsite gaat. Met googletranslate wordt de hele site vertaald bijvoorbeeld.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Je kreeg een site waar je -ik denk- kleding kunt kopen. Heb er niet uitgebreid naar gekeken. Er stond een vrouw op het plaatje met een lange jurk aan.

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ja onze kortjakje vraag lijkt niet meer te werken .. na ja hij heeft het 5 jaar goed gedaan.

Virus links worden niet vaak geplaatst hoor, het zijn vaak spammers uit het buitenland.

Je kunt vaak aan het onderwerp zien dat het spam is en door Google vertaald is naar het Nederlands:

Echt een voorbeeld van een zin die vertaald is en hier geplaatst wordt.

Ik zal Jan vragen er naar te kijken, wellicht dat we wat meer ip adressen kunnen blokkeren.

Lotte

7. Jel

Jel Niet meer actief

Maar kennelijk was er wel echt een persoon actief. Want er werd op (ik geloof) Pnirmal gereageerd toen ze iets zei in het topic. Echt vaag hoor.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ja je hebt er vage mensen bij hoor.

Lotte

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Er zijn meerdere ip adressen en ip blokken geblokkeerd we zouden er nu veel minder last van moeten hebben.

Lotte

Deel Deze Pagina