Het is de bedoeling dat we aankomende zomer met de caravan naar Spanje zouden gaan, echter ben ik zwanger en mocht alles goed blijven gaan in de tweede week van de zomervakantie uitgerekend... met de caravan naar Spanje gaat hem denk ik niet worden, dus ben ik aan het kijken voor de meivakantie. Maar is het niet te koud nog? Heeft iemand ervaringen/tips waar we het beste heen kunnen gaan?
Ik zou het idd diep in Spanje zoeken, de mei vakantie valt best vroeg dit jaar nml en dan heb je kans op wisselvallig weer.
De temperatuur onder Benidorm is vaak prima, zo'n 23-25 graden. Echter zijn ze zwembaden nog ijskoud! Zorg dus voor een verwarmd zwembad. Heel raar, maar de zee daarentegen is vaak wel lekker. Houdt er verder rekening mee dan een hoop aquaparken nog gesloten zijn en dat er voor sommige toeristische attracties ook nog beperkte openingstijden gelden. Wel heb je in deze periode een hoop Spaanse feesten in de dorpen en steden, ook erg leuk om mee te maken. Neem wel een vestje en lange broek mee voor in de avonden, die koelen best nog snel af.
Wij zijn de afgelopen meivakantie in Zuid-Frankrijk geweest. Temperaturen tussen de 15 en 30 graden gehad. Ene deel vd zee konden we niet zwemmen, maar 350 km verderop kon het prima. Hoe dat in Spanje is, geen idee. Zou dat uitzoeken. Neem aan dat het rond die tijd prima kan. Wij gaan komende meivakantie ook weer lekker weg.
Wij zijn een paar jaar geleden in de meivakantie naar Andalusie geweest. Sommige dagen hadden we regen en 13c maar we hadden ook dagen waarop we wel lekker konden zwemmen 25c. Het ligt er ook aan waar je heen gaat, bijvoorbeeld Rhonda ligt heel hoog op een winderig soort klif, daar was het echt aan de frisse kant. Maar Andalusie is prachtig en er is zoveel te zien, dus wij vonden het prima dat het niet alle dagen zwemweer was.
Ik woon in Barcelona en de laatste jaren kan het hier flink regenen in de lente... Als de zon doorkomt is het wel meteen warm maar mei is wel wisselvallig.. Ik zou wat zuidelijker gaan nog. Echt garantie op 100 %regenvrij heb je nergens in Spanje in mei maar ik zou dan zuidelijk gaan en aan de middellandse zee.
Omgeving murcia is het in die tijd al heeeerlijk! En inderdaad, ik ben een koukleum maar de zee was goed te doen.