Wanneer boeken bij Ryanair

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mythique, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.789
    3.912
    113
    Ik hoor altijd mensen die voor vier tientjes retour vliegen naar allerlei bestemmingen in Europa met Ryanair. Nu hebben mijn man en ik het plan opgevat om een paar nachtjes samen naar Marrakech (niet helemaal Europa, misschien zit daar ook het probleem) te gaan en dus hou ik de Ryanair website nu een tijdje in de gaten maar die 40 euro tickets kan ik niet vinden! Wel voor enkele reis maar met bagage erbij zit je dan toch snel aan de 100 euro pp. Op zich prima maar als het voor minder kan...

We willen begin april gaan. Moet ik gewoon langer wachten met boeken? Ik dacht wel eens te hebben begrepen dat vijf maanden van te voren boeken goedkoper was dan last minute. Ik heb geen ervaring met Ryanair dus if anyone could enlighten me I would be very grateful :).

2. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Met losse vluchten geldt vaak wel: hoe eerder hoe goedkoper. Dit om sneller een vliegtuig vol te krijgen. (Dacht ik)

Marrakesh is wel heel leuk trouwens! Pb voor tips is welkom! Wij vlogen ook met Ryanair. Wel via Brussel, goedkoper naar zooooo’n reis ernaartoe met file enz! Achteraf had via NL beter geweest.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.568
    14.147
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 jaar geleden voor €12,50 per enkele reis naar Spanje gevlogen met Ryanair.
    Dit boekte ik toen zo'n 4 weken van te voren met een of andere actie.
    Je moet dus wel ook erg flexibel zijn, normaal vlieg ik op vrijdagochtend en dat moest nu op donderdagmiddag voor die prijs. Terug op maandagmiddag ipv maandagavond. Daarnaast was dit vanaf Eindhoven ipv Schiphol of Rotterdam waar ik normaal van vlieg.
    Het leuke was dat de mensen naast mij bijna €250 hadden betaald voor de zelfde reis. :eek:
    Maar als je niet flexibel bent, dan zou ik als ik jou was, op tijd boeken. Hotels worden namelijk ook steeds duurder als je langer wacht.

Bailey07 vindt dit leuk.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.789
    3.912
    113
    We zijn zeker flexibel en naar Marrakech is sowieso vanuit Eindhoven. Het maakt voor ons weinig uit Eindhoven of Amsterdam, Eindhoven is 10 minuutjes verder rijden maar ik denk dat je die tijd ruimschoots inhaalt op het vliegveld... ben er nog nooit geweest dus ook dat is even afwachten.

Naar Brussel rijden ga ik echt niet doen, dan betalen we wel een paar tientjes meer ;).

Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het helpt om even verschillende dagen te bekijken.

6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gaat Ryanair weer vliegen op Eindhoven ja? Want nu is de basis dicht als het goed is en zijn hun slots verdeeld onder andere maatschappijen. Ik woon heel dichtbij Eindhoven airport en zie idd geen ryanair meer geloof ik.. eens op letten.
    Maar met al het gedoe afgelopen tijd zou ik er niet op durven vertrouwen dat je vlucht doorgaat.. of ligt dat aan mij?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.839
    6.000
    113
    Vrouw
    Wij2018, Jessi79 en IkbenTess vinden dit leuk.
  8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wilde het niet zeggen,maar inderdaad. Zoals ik zei wonen wij heel dichtbij eindhoven airport, maar wij vliegen meestal vanuit schiphol omdat we niet met Ryanair reizen.

Zoe123 vindt dit leuk.
  9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.828
    2.682
    113
    Dit inderdaad! Wij vliegen uit principe niet meer met Ryanair.

Zoe123 vindt dit leuk.
  10. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik zou ook niet met Ryanair willen vliegen, na alle negatieve publiciteit en als het personeel zo slecht wordt behandeld lijkt me dat vroeg of laat ook ten koste gaan van de veiligheid.

Persoonlijk betaal ik liever meer, voor een grotere zekerheid van dat er gevlogen wordt en het geeft mij een veiliger gevoel.

Maar dat is persoonlijk. Als antwoord op je vraag: het werkt in principe zo dat er een paar stoelen voor het ene bedrag worden verkocht, een paar stoelen voor een iets hoger bedrag enzovoort. Hoe vroeger je boekt, hoe groter de kans op een goedkope stoel. Dit werkt ook bij veel andere maatschappijen zo.

Maar het kan verschil maken door flexibel te zijn in dag en tijd.

Succes!

11. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.973
    687
    113
    Vrouw
    Soms hebben ze (de vliegtuigmaatschappijen) acties en dan is het ook wat voordeliger als je dan boekt. Weet zelf eigenlijk alleen niet wanneer dat precies, maar meen dat de eerstvolgende acties in januari zijn.
    Ik prefereer trouwens ook Transavia, maar dat was je vraag niet ;)

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.717
    5.743
    113
    Ik heb 1 keer met Ryan air gevlogen en nooit meer. Toen was de ophef er nog niet over het behandelen van het personeel maar ik vond het personeel verschrikkelijk. Zo onaardig en net zombies die hun werk deden kwam geen lach af. Later begreep ik waarom.... Nee wij gaan weer lekker met Transavia. Daarnaast hadden wij ook stress of de boel wel ging vliegen.

Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.789
    3.912
    113
    Ja mensen, bedankt voor alle meningen over Ryanair maar dat is niet waar ik om vroeg. Antwoord op mijn vraag ben ik uiteraard nog steeds blij mee!

Deel Deze Pagina