Ik ga op vakantie met 11 maanden oud meisje en ik neem mee...?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sunshine1976, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan voor het eerst 2 weken op vakantie naar de zon in Italie als ons meisje 11 maanden oud is.

Ik ben benieuwd naar andere moeders hun ervaring.
    Waar moet ik aan denken en vooral niet vergeten?
    Moet ik aan 2 weken luiers meenemen?
    Zelf eten voor haar meenemen in de vorm van potjes?
    Hoe zit het met brood ( dat hebben ze nergens zo lekker als in NL:D)

Namen jullie een koelbox mee voor onderweg? we willen waarschijnlijk in de nacht gaan rijden.

Ik ben nu alvast maar begonnen aan een lijstje, hou ik wel van:D

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij gingen met 8 maanden met onze zoon op vakantie wij namen mee :

potjes ... dit omdat wij gewoon niet wisten hoe de potjes in het buitenland voor hem zou smaken en we met potjes gewoon zeker wisten dat hij het zou eten

luiers, omdat we simpelweg niet wisten hoe de luiers zouden vallen daar, en of het wel fijne luiers zouden zijn, dus wij hebben ze gewoon meegenomen.

zwemluiers, we hebben gerekend op 2 a 3 per dag, omdat we elke dag zouden zwemmen (zwembad bij het hotel) en hij misschien zou poepen in de luier en in de middag en in de middag ging hij slapen en dan na het slapen weer eventueel zwemmen.

rompers,t-shirts-korte broeken,
    vestjes eventueel voor als het in de avond afkoeld,
    lekkere joggingbroek eventueel voor in de avond als het afkoeld,
    petjes ( ook voor in het water en deze maakten we dan nat)
    zwemband
    zwembroek
    slaapzak

fles opvolgmelk

tandenborstel tandpasta shampoo dermalex care voor na het zwemmen zonnebrandcreme,
    paracetemol,thermometer , nagelschaar ,genoeg te spelen.

ga je kamperen? dan zou ik ook insectenspray mee nemen.

verder weet ik het zo even niet meer.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar met ons kereltje toen 7,5 maand met de auto naar spanje gegaan,

Heel veel is denk ik afhankelijk waar je heen gaat

wij hadden bij ons

potjes zowel fruit als groente voor iedere dag tijdens de vakantie heeft die enkele keren met ons meegegeten,
    luiers dit was niet nodig hebben daar prima luiers ook heel veel dezelfde als hier sommige zelfs veel goedkoper
    flesvoeding
    flesjes
    slaapzakjes
    campingbedje
    zwemband hebben we daar gekocht
    zijn limonade hebben we wel meegenomen

Ik had heel veel kleertjes meegenomen en heb nu ook gezegd alles leeuk en wel maar dat doe ik niet meer wij gaan in juni weer en er zit op de camping een wasserette dus ik was daar wel een keertje

Voor onderweg wij zijn in de avond gaan rijden en waren begin van de middag op plaats van bestemming met dank aan mij afslag gemist in belgie waardoor we ruim 150 km om zijn gereden,
    maar het ging perfect toen hij eenmaal goed wakker werd had toen al zijn ochtendfles gehad zijn we uitgebreid gestopt en lekker gespeeld en gedaan toen waren we al bijna in spanje

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou voor 1 week luiers meenemen, gelijk even kijken wat ze daar hebben en als ze écht minder zijn, kun je gelijk in het begin om gaan wisselen en de goede luiers voor de nacht bewaren. Hoewel ze bijna overal wel pampers hebben overigens.

Kleding: Tja, wij wisten ook dat we konden wassen ter plekke, dus dat hebben we ook gedaan (laten doen), scheelt toch best wat spullen.

Vooral niet vergeten: O.R.S - zetpilletjes - zonnebrand - aftersun

verder komen tegen de zomer vaak bij Etos etc weer uv-bestendige badpakjes met mouwtjes en pijpjes in de aanbieding, ideaal voor een zeer zonnige vakantie - voor 8 euro en het werkte bij ons in Griekenland perfect

Potjes zou ik een stuk of 5 / 6 meenemen en dan écht met groente, dus geen pasta's etc. Fruit een paar... Als je kindje 11 maanden is kan het vast al wel stukjes eten van bepaalde dingen? Banaan, (water)meloen? Zachte peren?
    Brood is vaak in het buitenland volgens mij wat minder zacht, voor jezelf misschien wat minder lekker, voor je kindje juist vaak wat fijner ;) .

Wij zijn toen ze 11 maanden was met het vliegtuig naar griekenland geweest... dus dat is toch nét wat anders..

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een goede tips!

Hoe kan ik het vergeten, zwemluiers! @mejojo, thanks!!

En het zwempakje van de Etos is ook een fijne tip! @Athina, dank je!

Wassen kan inderdaad gewoon op de camping! We gaan met de auto en willen ook in de avond gaan rijden. Hopelijk slaapt ze lekker de nacht door in de auto!

6. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Hier nog een die met een kleintje van 11 maanden op vakantie gaat, dus ik lees lekker ook mee. Wij gaan naar Frankrijk met de vouwwagen (en een dakkoffer) en we hebben onze oudste zoon ook mee.

Wij nemen wel een koelbox mee, maar die gebruiken we op de camping gelijk als koelkast. Ik vind het wel handig voor onderweg en ook als je bijvoorbeeld gaat picknicken.

Wij gaan ook 's nachts rijden en ik hoop maar dat ze lekker gaat slapen. Mijn zoontje was met drie jaar de hele reis wakker, van 11 uur 's avonds tot kwart voor 12 de volgende dag en 's middags natuurlijk niet willen slapen. Hij was gelukkig niet vervelend, mede dankzij de dvd speler.

Ik heb al aan het CB gevraagd hoe erg het is als ze met 11 maanden mee zou eten in een restaurant, ivm zout. Volgens hun was het met 11 maanden (bijna een jaar, dan mag zout wel) niet meer zo heel erg als ze een keertje zout zou krijgen, zolang je zelf maar zoutloos kookt. De enkele keer dat ze dan zout binnenkrijgt is dan niet meer zo heel erg. Ik neem sowieso wel een paar potjes mee, maar verder kijk ik gewoon wat ik klaar ga maken. Fruit is overal te krijgen, groenten kan ik zelf ook koken, pasta vind je ook overal, dus dat is denk ik niet het probleem.

Luiers weet ik zelf ook nog niet. Ze zullen in Frankrijk (net als in Italie) heus ook wel goede luiers hebben, maar ik weet niet of ik de gok durf te wagen. Ik was zelf trouwens wel de zwemluiers vergeten :D, dus bedankt voor de tip.:D

Wij hebben als campingbedje de Derryan Travelcot. Deze wordt dichtgeritst met muskietengaas, dus er komen geen muggen bij haar. Het gewone campingbedje nemen we mee als box.

Zelf twijfel ik nog over een ventilator. Wij gaan begin juli naar de Ardeche en daar kan het warm worden ;). Ik neem trouwens wel veel mee, maar ik vind dat met een kleintje ook wel belangrijk. Wat kleding en handdoeken betreft neem ik niet al te veel mee, ik was wel een keertje op de camping.

Wat wij verder nog meenemen naast wat hierboven al is genoemd:
    Opblaasbaar zwembadje (zo'n kleintje)
    Kinderwagen (niet de buggy, kw rijdt veel lekkerder)
    Bandenplaksetje voor de kinderwagen
    Babyfoon
    Muziekmobiel
    Kinderstoel (opklapbaar van de ikea)
    Hydrofiele luiers
    Wikkeldoek
    Zonnebril (van baby-benz met een bandje)
    Zonnemutsjes
    Zinkzalf (is ook gelijk sunblock)
    Bepanthen (ideaal voor alles)
    Prikweg (of iets dergelijks)
    Parasol (als er geen aanwezig is)
    Iets lekkers voor onderweg (vooral voor de oudste denk ik)
    Drinken in een antilekbeker/rietjesbeker voor onderweg
    Kinderbordje/lepels/beker/fles
    Fleece-dekentje zowel voor in de auto als voor daar op de grond
    DVD-speler voor afleiding in de auto
    Een paar cadeautjes, hoewel het voor die kleine denk ik nog niet echt nodig is, is het vooral voor de oudste wel een goede afleiding en dan MOET zijn zusje ook krijgen natuurlijk. Het houdt haar wel even bezig, papier eraf scheuren, dus misschien een idee.

Gaan jullie in een huisje of kant en klare tent, of nemen jullie een caravan/vouwwagen mee? Bij ons kan in ieder geval veel in de vouwwagen en in de dakkoffer, zou niet weten hoe ik het anders mee moet krijgen.

Groetjes

7. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    @ Wilma. Wat leuk! Wij gaan ook naar de Adeche. Van 20 juni t/m 4 juli. Wij gaan naar het plaatsje Ruoms. Jullie dan? Ben heel benieuwd hoe het gaat. Ons mannetje is dan dik een jaar en onze dochter 3,5. Dus ik lees ook even mee voor alle tips.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar in een tent geweest en zeer goed bevallen dit jaar gaan we met meerdere en hebben we 1 hele grote stacaravan ook zodat we een keertje oppas hebben voor de kleine oma en ooms en 1 tante gaan mee dus ideaal.

9. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    @ Mama van Isabelle: Ik denk dat ik ergens op de snelweg gewoon naar je ga zwaaien in de auto :D.
    Wij komen op 4 juli aan, maar wij gaan dan naar Villeneuve de Berg. Ik heb er nu al heel veel zin in hoor. Even er tussen uit.

Deel Deze Pagina