Spannend! 3 a 4 dagen overtijd maar negatieve test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kleintjuh85, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Misschien over heen gelezen hoor, maar je was niet aan de pil oid voor deze ronde?

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Een bloedtest gaat je niet meer vertellen dan een urine test.Doe gewoon nog een test,en als die negatief is dan ben je echt niet zwanger nu.
    Heb je ook AC gebruikt voor je zwanger wilde worden en welke?
    En wat de huisarts zegt klopt.Iedereen kan wel eens een langere cyclus hebben,of even in de war.Rustig afwachten,je zit pas in de eerste ronde,je bent net bezig.Er staat gemiddeld een jaar voor.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben ook vrij regelmatig (zie banner), maar toch inmiddels in mijn vruchtbare leven een paar uitschieters gehad.

Ik zit dus meestal rond de 29-30 dagen, maar af en toe zit er een cyclus van 35-36 dgn bij.
    Toen ik zwanger werd van mijn 2e had ik pas op dag 40 (10 dgn overtijd) een tuurstreepje, die daarna snel opliep. Bij termijnecho werd ik een week terug gezet, dus zwanger geworden in een cyclus met late eisprong. Was toen waarschijnlijk mijn langste cyclus ooit geweest ;).

Vorig jaar was mijn 'heftigste' uitschieter (toen overigens niet zwanger proberen te worden). Ik zou ongesteld moeten worden (dag 30) maar ik voelde eigenlijk niets, geen pms maar ook geen kwaaltjes. Dat was voor mij vreemd en opeens op dag 31 kreeg ik vruchtbaar slijm, het leek wel alsof ik mijn eisprong had. En warempel... 2 wkn daarna, dag 44, werd ik netjes ongesteld.

Daarna gewoon weer netjes cyclus zoals normaal.

Veel sterkte met afwachten, maak jezelf niet gek. Ik vond het toen bij mijn 2e ook erg spannend allemaal, maar vooral ook omdat ik me wel zwanger voelde (misselijk, moe, huilerig etc). Mede daardoor heb ik iedere 2 dgn toch een testje gedaan en bleek ik toch zwanger te zijn.

Die spanning was voor mij reden om bij de derde te gaan temperaturen, zodat ik zeker zou weten wanneer ei was geweest en dus ook wanneer testen zinvol zou zijn...

4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Even terugkomend op de vragen van jullie.

@Ballon, Ik slik al een tijdje geen pil meer. Dus ook om even meteen te antwoorden op de vraag van Pipo30. Ik heb altijd die mycrogynon 30 geslikt. Ik denk dat ik morgen of zaterdag toch nog een keer ga testen dan is het een week geleden na mijn negatieve test. Als die test dan nog steeds negatief is dan moet ik net zoals Kache maar mijn volgende cyclus afwachten en goed in de gaten houden of mijn eisprong eraan komt.

@Kache, Ik gebruik geen ovulatie testen en temp ook niet omdat ik dan het idee heb dat ik er teveel mee bezig ben en teveel druk op leg. Ik heb dat bij mijn 1e ook niet gedaan, maar alleen met een app op mijn tel mijn cyclus bijgehouden en daarnaast in de gaten gehouden of ik mijn vruchtbaar slijm zag in mijn onderbroek of wc papier. Ik zie dit heel vaak wel. Ik ben namelijk ook redelijk regelmatig ongesteld. Omdat ik wel wat vruchtbaar slijm denk gezien te hebben en ik er vanuit gegaan ben dat ik rond die tijd mijn eisprong heb ik gehad, zou ik nu ook ongeveer 10 dagen over tijd zijn. Dus het zou zomaar kunnen. Maar ja, misschien heb ik wel een week later mijn eisprong gehad zonder het opgemerkt te hebben en was ik vorige week nog niet over tijd.

Maar jullie hebben gelijk, ik kan beter nogmaals testen, en als die weer negatief is, kan ik er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben en dat ik mijn volgende cyclus maar af moet gaan wachten.

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zou gewoon 1x per week even testen en het tussendoor gezellig maken af en toe. En dan op hoop van zegen.

6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Nog een testje gedaan? Ben benieuwd!

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Stringetje, helaas echt totaal geen tijd gehad om een test te halen. We hebben deze week twee bezichtigingen gehad dus ben flink aan de poets geweest. Daarnaast heb ik al een dag of drie die bekende het begin van de ongesteldheids krampjes gehad. Soms voelde het echt zo van nu wordt ik ongesteld. Maar nee hoor. Nog niks. Dus dacht ik dan doe ik dit weekend een test. Als doe negatief is dan bel ik maandag de ha op. Nu heb ik sinds vandaag constant het idee dat ik moet plassen, zo'n druk op mijn blaas. Ik ging douchen en keek in de spiegel en meteen vielen de duidelijker zichtbare aders in mijn borst op. Ook had ik het idee dat het rondom mijn tepels donkerder is geworden en zie ik wittere vlekjes op mijn tepels. Gek genoeg herken ik dit van mijn eerste goede zwangerschap. Dus ik wil nu zeker dit weekend gaan testen. Misschien houdt mijn lichaam en alles mij gigantisch voor de gek, dat kan! Maar daar komen we maar op 1 manier achter.

8. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Oh kan me jouw vermoedens heel goed voorstellen als die dingen je zo bekend voorkomen. Dan zou ik ook haast denken dat het toch raak is en de vorige test gewoon te vroeg was. Haha en te druk met poetsen is ook weer een bepaald signaal. ;) Maar dit was dus ivm bezichtigingen. Haal die test nou...!

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Helaas! De vermoedens waren niet juist. Een hartstikke witte test.
    Ik hou op met hoop hebben op een goede afloop. Maandag bel ik wel weer de huisarts want heb echt het idee dat niet zomaar mijn menstruatie uitblijft. Ook omdat ik toch nu al twee keer in deze cyclus van die ongesteldheidskrampen heb. Soms een paar dagen achter elkaar. Heb gewoon last van vage klachten en pieker mij kapot over wat er zou kunnen zijn.
    Op dit moment hoop ik gewoon dat ik dit weekend ongesteld wordt. Want dit komt mijn eczeem ook niet ten goede. Heb weer kei erge jeuk en krab mij kapot, puur omdat ik mij druk maak en vanalles door mijn hoofd gaat.

Gelukkig heb ik vandaag tennis competitie dus kan ik even mijn gedachte verzetten en flink tegen de bal aan meppen haha.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Balen van je witte test zeg.
    Helaas kan je cyclus zomaar ineens langer zijn of gewoon een keer overslaan zonder gekke reden (vrouwenlichaam is geen robot).
    Je zegt dat je niet het idee hebt dat je ongi zomaar uitblijft.
    Wat denk je zelf dan dat er aan de hand is? (Je zal vast een vermoeden hebben, anders ga je niet naar de huisarts).

Die krampjes kunnen nu duiden op een aankomende eisprong of aankomende menstruatie ;)

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Je hebt ook gelijk. Ik lees vaker zowel hier als op andere forums dat het zovaak voor komt dat er cyclussen langer zijn etc. I know. Maar ik ken dit totaal niet. En ja, ik kom even niet op de benaming, maar ik kan mij over heel veel dingen te druk maken. Ik ga dan meteen van erge dingen uit. Terwijl daar helemaal geen reden voor hoeft te zijn.
    Ik wil eigenlijk puur voor mijn eigen gemoedstoestand naar de huisarts. Dan kan ik verder en weet ik dat er niks aan de hand is.
    Heel stom ik weet het! Maar ik merk aan heel mijn doen en laten en mijn lichaam dat ik er teveel mee bezig ben.

Die krampjes en steekjes kunnen idd komen door een naderende eisprong. Want ik zou nu ongeveer 13 dagen over tijd zijn.

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dames, ben gisteren ongesteld geworden. En daar was ik eigenlijk best blij mee. Het is een gewone normale menstruatie, zonder al teveel bloed verlies en stolsels. Waarschijnlijk heb ik dus veel later dan ik gedacht had mijn eisprong gehad. Heb nu ook maar een app op mijn tel gezet zodat ik mijn cyclus bij kan houden. Dus op naar de volgende ronde.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Inderdaad een later ei ;)
    Balen van je ongi.
    Hopelijk heb je snel een posi test in handen!

14. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    He! Ik heb dit topic gevolgd laatste tijd. Hmm gek he hoe je lichaam je soms zo fopt. Succes verder, zo'n app kan inderdaad weleens handig zijn. ;)

Deel Deze Pagina