Spannend! 37 weken in eerste week september

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mams1, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb een twee persoons molton. En merk totaal geen verschil met gewone molton. Kraakt niet oid. Hij ligt er ook wel eens op als de andere moltons in de was zitten.

Hier zijn we nog niet klaar met de babykamer. De kledingkast komt vrijdag. Dan nog het hemeltje, kapstokje en andere accesoires ophangen. En de kast inruimen. Dan ben ik wel zo'n beetje klaar.
    Wil het dit weekend wel afronden.

Vorige keer zijn mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis door de vk.
    Het lijkt mij wel wat dat ze spontaan breken. Weet je direkt dat er wat aan Zit te komen.

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nu dan echt 37 weken! Gisteren goede nesteldrang en een gezellige peuter (dat wil ook nog wel is anders zijn)
    Dus erg druk geweest en dan slaap ik een stuk beter dan na een 'rust' dag

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Goede morgen,

Mag ik ook mee kletsen? Ben sinds zondag 37 weken.

Zit al sinds 28 weken thuis door bi dus heb alle tijd gehad om alles klaar te maken. De kleine mag wel komen! Alleen het kraambed komt pas volgende week haha.

De kleine ligt al helemaal vast ingedaald en heb af en toe een voorwee en veel harde buiken. Maar dat zegt niet zoveel helaas. Had dat ook al vroeg met onze dochter en zij kwam pas met 40+6

Hb gehoord dat als je kindje al ingedaald is en je vliezen breken er amper vruchtwater komt omdat het hoofdje gelijk als een stop werkt?!
    Daar hoop ik nu maar op en draag een inlegkruisje.(in de hoopndat die het op kan vangen..)

4. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Oh Blemma, wat vervelend dat je al zo lang thuis zit met BI! Nu maar hopen dat de kleine zich snel aandient ;)

Ik hoop echt dat ik niet over tijd ga, maar ja, helaas heb je dat niet voor het zeggen. Jantje ongeduld hier o! Komt ook omdat alles al klaar is en ik echt niet goed ben in rust pakken. Ik moet gewoon altijd wat doen, zal ik wel van mijn vader hebben. Dat is ook zo'n bezige bij.

Waar kiezen jullie voor (zolang er natuurlijk geen medische reden is): thuisbevalling of het zkh?

Ik heb voor thuis gekozen. Lijkt me zoveel knusser. Maar als ik dan bevallingsverhalen hoor over bloed verlies, niet loslatende placenta's etc. begin ik toch weer te twijfelen. Hoe hebben jullie die keuze afgewogen?

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Vorige x moest ik ivm hoge bloeddruk in t zh en geluk bij een ongeluk want mijn placenta kwam dus niet
    Moet dus nu weer in zh

Maar in nood komt er gewoon ambulance hoor

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Bij de eerste vond ik de tijd ook veel langer duren dan nu.
    Mijn dreumesje houdt me gelukkig wel bezig. En de poetsdrang

Wil deze keer weer thuis bevallen. Heb een beetje afkeer van het ziekenhuis(en dan werk ik er zelf nog wel al verpleegkundige)
    Vond het erg fijn om thuis te kunnne bevallen en mijn eigen plan te kunnen trekken.
    Ik woon trouwens letterlijk een straat bij het ziekenhuis vandaan. Dan maakt mijn keus ook wat makkelijker.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook gisteren precies 37 weken. Ik ben nog niet met verlof, ga vrijdag, maar doe het al langer op half tempo. Mijn tas staat klaar (ga in het ziekenhuis bevallen), de wieg is ook klaar en verder wil ik vooral veel poetsen en alles gestreken hebben. Babywas is ook gedaan.
    Ik ben er al langer geestelijk klaar voor omdat ik vanaf 32 weken al voorweeën heb.

Succes iedereen met de laatste loodjes! Ben benieuwd wanneer jullie beebjes zich aandienen!

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Welkom dames!

Nescio heftig hoor zo lang doorwerken. .dat mag dus in België?

Kheb nog best veel energie maar wordt terug geroepen door harde buik. Als ik dat heb is t niet komen en gaan van harde buiken maar gewoon half uur keiharde buik

9. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hier vrijdag 37 weken. Ik ben afgelopen vrijdag met verlof gegaan en nu zit ik lekker thuis. Ben in de weer met wasjes draaien en alles op orde maken. M'n oudste is vandaag naar de opvang, dus heb het rijk alleen. Ben benieuwd wanneer onze beeb komt, m'n oudste is met 39+2 geboren.

10. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    @mams: die harde buiken heb ik ook. Heb ook al een paar uur buikpijn en lage rugpijn. Pffff....hopen dat het zo over gaat, ben nog niet toe aan een bevalling ;)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

mams1, heftig he die harde buiken! Bij mij werkt warm water heel goed. Als ik merk dat ik harde buiken krijg ga ik in bad zitten en zakt het af.

Ik ben zelfstandige dus mag zelf een beetje verlof 'bepalen'. Gezien ik maar recht heb op 8 weken heb ik liever wat meer tijd na de bevalling dan ervoor. Ook al wordt het nu wel zwaar met een verkoudheid die maar niet overgaat en een peutermeisje van 2 jaar en 4 maanden ;)

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Knap zeg dat sommige dames tot 37 weken kunnen doorwerken!
    8 weken verlof is wel heel weinig zeg. Kun je daarna nog iets van ouderschapsverlof opnemen?

Vervelend zijn die harde buiken he. Soms dat wil je gewoon het klusje afmaken dus ga je door, maar ze kunnen soms zo pijnlijk worden.
    Wat bij help is om smiddags even op bed. Niet eens om te slapen maar gewoon de andere houding op de zij. Dan is het gewicht er wat vanaf.

13. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ik heb geen harde buiken. Ergens moet ik daar blij om zijn natuurlijk, maar het voelt ook als iets 'negatiefs', omdat het daardoor lijkt alsof de bevalling nog eeuwig op zich laat wachten... En ik ben er juist zo klaar voor! Ben zo benieuwd...

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Verabloembos: Bij de eerste ook totaal geen teken van bevallen en geen harde buiken. Ineens plons, gebroken vliezen. Het kan altijd zomaar een keer beginnen.

Hier vandaag 36 weken. Morgen mijn eerste afspraak bij de gyn (ivm ks en veel bloedverlies tweede bevalling)

15. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Blemma herkenbaar dat je nog wat wil afmaken etc ondanks een harde buik!

Iedereen succes vandaag met de afspraken!

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Succes bij de gyn lonneke! Waarom moet je een ks? Ligt de kleine in stuit?

Ml heeft de griep en loopt de hele tijd te roepen dat ik nu nog niet mag gaan bevallen. Uhm nee stop m wel weer terug hoor haha

17. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Haha Blemma verschrikkelijk zo'n zielige zieke man als je hoog zwanger bent!
    Kga er even van dat hij zielig doet want zo zijn zieke mannen hihi

Net controle gehad en baby ligt in t bekken maar nog niet vast maat gaat zeker de goede kant op

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Haha ja hij kan heel goed zielig doen. Maar is dan ook extra knuffelig en dat vind ik niet erg :)

Fijn dat kleine goed ligt mams1! Dacht de vk dat er nog ruimte was dat hij eventueel kon draaien?

Heb nu de bekleding van de maxicosi en kinderwagen bak in de was. Vluchttas voor mij en mn dochter staan ingepakt.
    En volgens mij ben ik er nu echt helemaal klaar voor.
    Alleen het bed nog binnen krijgen volgende week.

19. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ik heb vandaag ook controle gehad. Alles was goed. Bloeddruk nog mooi laag. Bevalplan besproken. Allemaal prima!! Maarrrr, ons meisje is eigenwijs... Vorige keer was ze al wel ingedaald, maar lag ze nog los in het bekken. Nu ligt ze weer boven het bekken!!!! Nog wel met dr hoofd naar beneden gelukkig. Volgens VK is de kans klein dat ze nog omdraait in een stuit (ze ligt ook al heel lang met dr hoofd naar beneden), maar als mijn vliezen nu zouden breken moet im ongeacht de kleur wel direct bellen. Ze gaan dan controleren of ze met dr hoofdje goed naar beneden gezakt is, of dat ze eigenwijs dr arm naar voren heeft gestoken... Dat laatste hopen we maar niet!

Fijn mams, dat je controle ook goed was!
    Blemma, beterschap met je mannetje! Hopelijk knapt hij gauw weer op!

20. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Oh en Lonneke,
    Hoe is jouw afspraak gegaan?

Deel Deze Pagina