Ja hier is hij of zij ook al x ingedaald geweest en weer los haha Dus hoop dat die nu wel zijn of haar weg vind en daar blijft Blemma hier ook tas gepakt voor dochter ben benieuwd hoe dat gaat met opvang
Haha en maar wachten Dames vandaag nog controles? Volgende week wordt t weer slechter weer kunnen we onder kleedje op de bank wachten
Haha ja wat kun je ongeduldig zijn. Denk ook met elke voorwee van was deze nou pijnlijker? Zijn ze regelmatig? Wat het dus nog niet is. Als opvang hebben wij familie die maar net kan haha. En als het nacht is, is de kans groot dat we chloë gewoon laten slapen. Vanmiddag heb ik co bij de vk.
Blemma ik ben zo bang dat ze dan wakker word. Misschien dat ik mijn moeder dan alsnog bel dat die beneden is voor als ze wakker wordt of er complicaties zijn bij mij of de baby
@Verabloembos: Ik had precies hetzelfde! Meisje lag mooi ingedaald, maar nog niet vast, en daarna "kroop" ze weer omhoog (waarschijnlijk omdat ik net wat begonnen met de epi-no). Nu ligt ze sinds gisteren toch weer ingedaald, maar nog niet vast helaas. Mn vk heeft me gisteren uitgelegd en laten voelen hoe ik dit zelf kan vaststellen door in mn liezen te duwen. Best handig, want nu check ik gewoon elke dag zelf even hoe ze ligt! Fijn dat alle andere afspraken van alle dames ook goed zijn verlopen. Hier was alles ook oké. Bloeddruk is wel weer een beetje aan het stijgen, maar dat is bij mij standaard aan het einde het geval lijkt wel. Het is nu nog niet zorgwekkend gelukkig. Hier trouwens sinds gisteren ook hele pijnlijke harde buiken. Alleen verdwijnen ze wanneer ik kan ontspannen, dus duidelijk nog niet het echte werk (is ook nog heel vroeg natuurlijk). @Blemma en mams1: het is toch net weer een beetje extra stress he, als je er ook voor moet zorgen dat je dreumes/peuter goed wordt opgevangen tijdens je bevalling. Wij hebben hier een tiener, waar we ons niet druk over te hoeven maken, want hij vermaakt zich sowieso wel en kan wel even alleen zijn. Daarnaast een peutermevrouw, die het liefst 24/7 bij mama is. Ik vind het best spannend hoe zij straks gaat reageren op dat ze even bij iemand anders moet blijven. Ik heb het haar al wel uitgelegd, maar het vervelende is dat we 4 mensen paraat hebben staan en het afhankelijk van de dag is bij wie ze zal verblijven. Ik kan het haar nu dus nog niet met zekerheid zeggen. Maak me hier toch wel zorgen om. Eigenlijk hoop ik dat ik overdag beval als ze op het kinderdagverblijf is, want daar vind ze het altijd super. Maar ja dat zijn maar een paar uurtjes per week, dus de kans is klein .
Blemma: Fijn dat alles klaar staat en ook fijn dat het geregeld is wanneer je bevalling begint je opvang hebt voor je dochtertje. Succes vanmiddag bij de vk. Je man nog ziek? Mams1: Jij bent er dus ook klaar voor. Vind het maar niks dat het nu weer wat warmer wordt, normaal lekker, maar zwel er nu meteen van. Dus doe mij maar wat minder weer nu Verabloembos: Fijn dat alles weer goed was bij de vk. Jammer dat jullie meisje nog niet vast ligt, maar volgens mij komt dat vaak voor. Hopen dat ze niet meer draait, maar als ze al een hele tijd in hoofdligging zit zal het niet snel gebeuren. Hier helaas wel gebeurd bij nr. 1..draaide met 39 weken nog in stuit. Moet er wel bij zeggen dat ze toen al vaker was gedraaid van stuit naar hoof en andersom. Humptydumpty: Handig dat je dat nu zelf kan voelen zeg. Hoop dat je bloeddruk niet doorstijgt, beetje omhoog is natuurlijk niet erg. Een tiener en een peuter. Tiener zal zich inderdaad wel kunnen redden, maar peuter dus echt wel opvang nodig. Lastig. Hier ook een heel schema voor de beide kids..maar ook afhankelijk van hoe/wat/wanneer waar ze naar toe moeten. Probeer ze er op voor te bereiden, maar merk dat het erg lastig is. Mijn controle gisteren...heeeel anders dan verwacht. Was met mijn kids naar het zkhuis gegaan, want ik dacht..ach ff standaard eerste controle met 36 weken en weer naar huis (oke..hooguit wat uitloop doordat het altijd druk is bij de gyn.) Begon al mooi..bloeddruk een stuk hoger. Had twee weken geleden nog een onderdruk van in de 60, nu in de 90 met daarna uitschieters tot wel 107. Gyn aan mijn buik voelen..oei, klein kindje..zitten meten, komt op ondergrens uit, weinig vruchtwater. Dus doorgestuurd voor CTG en bloeddruk meten op de verloskamers. Daar was het druk, dus 45 min. moeten wachten voor ik aan de beurt was. Gelukkig CTG goed, bloeddruk en urine van mij niet. Ik moet vanmiddag weer terug aan de CTG en bloeddruk en krijg bloedonderzoek. Daarna heb ik een uitgebreide echo met doppler om kindje goed te meten, naar de placenta en navelstreng te kijken en het vruchtwater. Adhv vanmiddag wordt er een plan van aanpak gemaakt. Even flink spanning dus...
Ik ben vandaag 38 weken 1 dag, begin nu ook wel zenuwachtig te worden cq mij te vervelen heel mijn huis is bijna klaar . ook hier een kleine die 2x in het bekken zat en gezellig weer naar boven is gekropen. baal daar wel wat van voor als de vliezen breken
Jeetje was schrikken zeg L0nneke! Hopelijk daalt je bloeddruk weer. Hadden ze al eerder gezegd dat de baby klein zou zijn? Succes! @mams1 ja der is dan natuurlijk wel kans op dat ze wakker word. Mijn moeder slaapt hier wel bijna elke week (woont ver weg) dus hoop dat zij er is als de bevalling begint.
Wat een hoop berichten alweer, ik zal zo alles nog even goed gaan lezen! Lees in ieder geval veel over goede controles, fijn! Ik ben net weer geweest en de baby is nu wel wat ingedaald gelukkig Mijn bloeddruk was echter gestegen in vergelijking met normaal dus ik moet morgen terugkomen en dan gaan ze kijken of ik naar het ziekenhuis moet voor verder onderzoek Heb ook hoofdpijn en hou (weer) vrij veel vocht vast dus ze vertrouwde het niet helemaal. Toch wel spannend ineens! Succes allemaal met afwachten/controles/klaarmaken van de laatste dingetjes!
@HumptyDumpty Begonnen met epi-no? Wat is dat? Wel grappig dat je exact hetzelfde hebt met jullie baby! We hebben ook nog eens dezelfde uitgerekende datum. Ik hoop dat die van ons ook weer snel het plekje terugvindt naar de bekken. @Lonneke Jeetje, daar had je je ook niet op ingesteld! Hoe is het vandaag gegaan in het ziekenhuis? @Jezz84 Ook voor jou erg spannend morgen! Laat je morgen even weten hoe het is gegaan in het zkh? Sterkte! hier vandaag nogal rustig. Ik heb baby al wel gevoeld, maar toch anders en minder dan de dagen ervoor. Ik hoop dan ook maar dat ze bezig is met indalen, haha! Verder maak ik m eniet teveel ongerust hoor. Ik heb haar gevoeld en ook het minimale, maar de bewegingen zijn gewoon wat zachter. Misschien komt dat ook wel door mijn horrornacht. Heb vannacht zo slecht geslapen!! Echt aan het spoken geweest en klaarwakker. Irriteerde me aan de diepe ademhaling van VL, maar dat was gewoon omdat ik zelf klaarwakker was. Uiteindelijk nog 2 uur in de woonkamer gelezen. Vandaag natuurlijk erg moe... Is even wennen, zo'n slechte nacht, want tot nu toe heb ik de mazzel dat ik nog erg goed kan slapen de hele tijd.
@jezz84 ai vervelend dat je bloeddruk te hoog was, hopelijk is het morgen weer gedaald! @verabloem als je met je handen de baby probeert te voelen gaat hij dan ook niet bewegen? Dit kreeg ik ook als tip van de vk. Ik voelde mijn baby ook weinig. Dit kwam ook meerendeel omdat ik het te druk heb met zijn zus. Vervelend he als slapen niet wil. Ik lig ook veel nachten wakker en irriteer me dan aan alles. Hier was de controle goed. Bloeddruk was netjes en de kleine zit mooi ingedaald. Ze doen bij mij steeds een schatting over hoe groot de baby gaat zijn. De eerste zei een 8 ponder, vorige week zei de vk een 7 ponder en vandaag zei de vk dat het een kleintje was die ws maar 6 pond word... Erg duidelijk dus haha. Heb trouwens voorkeur voor een 6 ponder(lijkt mij iets makkelijker persen )
Ik heb ook weer controle gehad. En een extra echo omdat de vk met het apparaat wilde oefenen (ze doet de echo-opleiding). Kindje lag er goed bij, maar nog niet helemaal ingedaald. Ze zag dat het een smal kindje is met lange benen en dat klopt wel want dat zit in de familie. Denk een 6 of 6,5 ponder bij de geboorte. Dat was m'n oudste ook.
@Blemma ja, als ik mijn hand op de buik ligt, reageert ze wel. Maar met een schuif dan een duw, zeg maar. Ze duwt dan even haar kont/ruggetje omhoog bijvoorbeeld. Ik maak me ook niet heel veel zorgen, hoor, omdat ik haar wel gewoon gevoeld heb. Maar toch... Fijn dat de kleine bij jou netjes is ingedaald! Hahaha, en die schattingen! Bij mij zei ze alleen maar dat het een gemiddelde baby zou zijn qua gewicht. Dus ben benieuwd! @Azrit Fijn dat jouw controle ook goed was! Leuk dat je even je kindje kon zien op de echo!
Verabloemb. Sat bewegingen anders worden is logisch hoor ze krijgen minder ruimte! Maar moet eerlijk zeggen dat er hier geen uur voorbij gaat dat ik m niet voel dus zou t wel in de gaten houden. Azrit vervelend zo'n extra echo hihi heel leuk! Blemma ik vind dat inschatten ook altijd wel lastig hoor. Heb een vk die doet t al 42 jaar em voelt altijd goed met buitenkant buik en handen dus niks geen schema's enzo dus benieuwd. Ze denkt 7 pond met geboorte rond 39 weken en dat denk ik ook
Ik ben gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Er is geen vruchtwater meer en de baby wordt op 2000gram geschat. Nu proberen te rekken tot 37 weken en afwachten. Indien ctg niet goed is, dan grijpen ze meteen in.
Jeetje wat heftig zeg l0nneke! Hopelijk valt het nog even te rekken, maar soms is het ook beter als de baby eerder gehaald word