Spannend! 37 weken in eerste week september

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mams1, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @verablossem wat vervelend datje nu last krijgt van migraine krijgt! Zou het wel ff bij de vk aankaarten

@lonneke hoe gaat het??

Vannacht weer een bagger nacht gehad. Veel voorweeën, rusteloze benen en een drukke baby in de buik. Heb uiteindelijk maar van 4 tot 7 geslapen en ben nu echt zo min!
    Het kraambed is eindelijk gebracht dus baby kom maar!!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oh wat vervelend zeg! Ik heb zelf ook heel regelmatig last van migraine in de zwangerschap (als ik niet zwanger ben misschien 1 keer per jaar). Hier werkt 1 gram pcm wel goed (bruistabletten), en ik ga meteen op bed liggen met ogen dicht. Meestal blijft de hoofdpijn dan een beetje weg.

Sterkte in ieder geval!

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

@Blemma, vervelend die slechte nachten! Je wil juist zo goed mogelijk uitrusten en dat lukt niet. Ik maak me ook zorgen over mijn belabberde fysieke conditie. Zelfs bij trappenlopen heb ik al zware benen. Als ik even meer loop dan normaal op een dag kan ik 's aonds niet meer op de bank zitten van de bekken- en stuitjepijn. Hoe moet ik een bevalling gaan doen met dit lijf?

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Irritant he dat je lichaam je zo kan belemmeren. Ik heb ook bekkenklachten, maar kan niet stil zitten. Moet mn taakjes doen

Ik hoop dat als de bevalling begint ik een stoot adrenaline krijg om zo de bevalling(die hopelijk maar een paar uurtjes duurt) vol te houden

5. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    PCM werkt helaas (al) niet meer. Inmiddels is het m.n. Met de ogen toe op bed. Inmiddels ook overgegeven... Vanmiddag bij de VK geweest, toch maar doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook gezien de bloeddruk die toch hoger was dan normaal. Normaal zit ik rond de 110/65 en nu ineens 140/85. Verhoogd, maar nog niet dramatisch. Voor de zekerheid een uur aan de ctg gezeten, bloed afgenomen, echo en urineonderzoek. Allemaal goed gelukkig! Toch echt migraine. Dus zo gauw weer onder de dekens en hopen dat het gauw overgaat!

Blemma en Nescio, snap jullie helemaal met de conditie. Ik ben daar nu ook er bang voor nu ik m.n. Met een zwaar hoofd op bed lig. Maar heb ook vertrouwen in onze lichamen en de adrenaline die vrijkomt. Hopelijk komen onze wondertjes gauw!

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Oh bah zeg dat de migraine door zet?
    Gelukkig dat de andere controles wel goed waren.
    Hopelijk is het snel weg

7. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Verabloem wel goed die extra check hoor!

Lichamelijk komt t wel goed tijdens bevalling.
    Ik was vorige x meer dan 25 kilo aangekomen en ernstige bekken instabiliteit en al nachten amper geslape maar tijdens bevalling geen problemen

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    @vera: he, bah migraine! Ik heb normaal ook hele veel last va migraine (4x per maand ofzo), maar had het nu alleen in het eerste trimester. Het lijkt me echt super vervelend zo op het laatst met alle andere kwaaltjes erbij :(. Zo balen dat je geen triptanen mag nemen tijdens de zwangerschap vind ik. Werken die normaal bij jou wel?
    Maar wel gelukkig dat het geen PE of e.d. was!

@Nescio: heel erg herkenbaar! Maar volgens mij maak het voor een bevalling inderdaad niet uit hoor. Bij mn dochter had ik PE en kon ik echt nauwelijks nog lopen. Ik sliep 's nachts ook niet meer dan 3 a 4 uur per nacht, omdat ik overal jeuk had. Alles was enorm opgezwollen en traplopen ging tree voor tree en dan om de drie treeen even rusten. Toch verliep de bevalling voorspoedig en was ik goed in staat me te concentreren en te persen wanneer het moest. Op de één of andere manier haalt je lijf het dan toch uit de reserves ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat het wel andere koek is als je bevalling 30 uur duurt. Hopelijk is dat straks bij niemand van ons het geval!

@Hier: ik ben nu verder zwanger dan ik ooit ben geweest. Best een gek idee, omdat ik op de één of andere manier nu nog veel meer het idee heb dat er een echte baby in me zit... Ik vind het ook zo'n raar idee dat het leven nu bij tijd en wijlen toch best nog even relaxed is (beetje met een ipad en groot glas fris op de bank hangen nu dochter naar de opvang is), maar dat dat zomaar ineens 100% om gaat slaan als de baby er is.

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Heeeeeel herkenbaar
    Kzei al tegen me man mag er wel niet teveel aan wennen, tijd voor mezelf ,)

Hier moe maar dat is logisch. Verder niks

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jeszz: Gefeliciteerd!!

Sorry dames..jullie in spanning gelaten. Even snel een bericht. Ben woensdag middels een keizersnee (gewone bevalling was geen optie ivm geen vruchtwater, te veel risico) bevallen van een dochtertje. Ze is klein, net 2 kg, maar doet het fantastisch! Liggen nog in het ziekenhuis,maar hopen dat we snel naar huis mogen.

11. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ahhh wat fijn! Gefeliciteerd!!

Ik reageer later even op de andere Posts, maar t gaat al beter iig!

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Gefeliciteerd Lonneke!
    Rustig aan

Hier helemaal niks :(

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd L0nneke! Nu maar fijn genieten van elkaar!

@verabloembos fijn dat het al iets beter gaat!

Hier ook nog geen baby. Wel veel voorweeën en weinig slaap.
    Word er langzamerhand een beetje gek van.
    De voorweeën waren vannacht als behoorlijk pijnlijk en werden steeds sterker. En na 1,5 uur hielden ze op... Zo frustrerend.
    Wil mij kleine man!!!

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Lonneke gefeliciteerd!!! :D Wat fijn dat je een gezonde baby hebt!

@Blemma: Ik had dat een paar nachten geleden ook een nacht. Zo irritant... Dan denk je dat het gaat beginnen en dan verdwijnen ze zomaar ineens. Bij de eerste heb ik dit nooit gehad. Ik vind het maar irrtant die nepweeen. ;)

15. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nee idd je kan beter meteen t echte werk hebben he!

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het dames? Zijn er al meer dames bevallen?

Hier zit de kleine man nog lekker warm in mn buik.
    Heb steeds vaker voorweeën ook overdag, maar na een uur houden ze vaak op.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gefeliciteerd Lonneke!

Vandaag precies 39 weken. Nog geen veranderingen te zien. Veel voorwerk, maar t zet niet door. Vind het maar irritant. Vrijdag weer naar de verloskundige, ik denk dat ze me gaat strippen.

Dames die aan het wachten zijn, nog even volhouden! Het eind komt echt in zicht

18. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Lonneke, gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met jullie?

Wachten kan lang duren he? Kan me voorstellen dat jullie graag willen bevallen!

Hier gaat alles goed, onze mooie dochter is alweer een week oud. Ze is klein maar doet het super! Gek genoeg mis ik mijn buik best wel. Voor mij is de zwangerschap vrij plotseling geëindigd en daar moet ik emotioneel best even van bijkomen.

Ik blijf meelezen en hoop dat jullie de laatste dagen goed doorkomen en snel ook kunnen genieten van jullie kleintjes!

19. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik ben bevallen van onze 2e dochter en alles gaat goed!!!

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @jezz snap helemaal dat je moet bijkomen dat de bevalling zo plotseling was. Fijn dat het goed gaat met de kleine!
    Gaat jou herstel ook goed?
    Je mag hier best je bevallingsverhaal plaatsen hoor! Ook de andere dames. Vind ik leuk om te lezen :)

@mams1 gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Hoe is het gegaan en hoe gaat het nu met jullie?

Nu wil ik ook bevallen!! ;p

Deel Deze Pagina