Mams1, gefeliciteerd!! Hoe is het gegaan? Jezz, dat snap ik wel. Zeker omdat het zo onverwAcht is gekomen! Ik ben ook benieuwd naar je verhaal, als je die wilt delen. Blemma, wat jammer dat de voorweeen nog niet doorzetten! Hopelijk gaat het gauw gebeuren! Ik wil ook heeeeel graag, hihi! Humpty, hoe is het met jou? Mijn migraine is weer overgewaaid! Gelukkig maar! Gister nog wel ctg gehad ivm minder leven, maar alles was goed. Minder leven was vast een reactie op mijn migraine. Vandaag alweer een stukje drukker!
@mams1 wat fijn dat je een goede en snelle bevalling hebt gehad! Nu maar lekker genieten! @verabloem gelukkig dat de migraine over is! Bleg zit er echt doorheen. Alles doet pijn en slaap erg slecht. En die irritante voorweeën die niet door willen zetten. Net bij de vk geweest. Het eerste wat ze zei was dat ze mij nog niet wilde strippen(had zelf het woord nog niet laten vallen) dit omdat ik al zo aan het rommelen ben en het door het strippen ws nog meer gaan rommelen. Maar de de bevalling niet zou laten beginnen. Ze gaan mij nu in het team bespreken of ze mij volgende week wel willen strippen. Ze strippen liever niet voor de 41 weken. Ze heeft nog geopperd hoe ik tegenover inleiden stond. Maar dat wil ik liever niet. Kan erg slecht tegen hormonen. Heb een slaaptablet mee gekregen en moet mn urine voor de zekerheid op een blaasontsteking laten testen En nu maar weer vrolijk verder...
@mams1: wat fijn dat je bevallen bent en alles zo goed is gegaan! Gefeliciteerd!! @Vera: blij dat je migraine over is. Het is al zwaar genoeg die laatste weekjes, daar heb je geen migraine bij nodig! @Jezz: lijkt me ook heftig hoor, als het allemaal zo plotseling gaat. Dan heb je die hormonen helemaal niet eens nodig om een beetje ondersteboven te zijn. @Blemma: Pffff, vervelend dat het zo rommelt, maar tot niets leidt! Bij mij rommelde het vorige week ook, maar dat is nu weer helemaal over. Jammer dat ze niet willen proberen te strippen, hoewel je natuurlijk ook niet op nog meer onnodige gerommel zit te wahcten. Bij mij zijn ze ook niet zo happit op te vroeg strippen en zeiden ze ook al dat ze dit pas rond 41 weken doen. Maar met 41 weken wil ik toch echt ingeleid worden (liever eerder eigenlijk, maar dat mag vast niet). Ik ben gewoon heel bang voor een mega baby, omdat ze nu al aan de grote kant is. Aangezien ik al uitscheur bij een baby van 3 kilo, zit ik niet op een enorme baby te wachten .
@humptydumpty snap je angst. Daar ben ik zelf ook bang voor. Hopelijk beval je nog spontaan voor die tijd. En hopelijk hebben de grote schatting fout, wat ook redelijk vaak voorkomt.
Jezz: Wat fijn dat het bij jullie ook goed gaat. Wel lekker aan het genieten? Ondanks dat voor je gevoel zo'n abrupt einde is gekomen aan je zwangerschap? Mams1: Gefeliciteerd! Twee uurtjes, dat is snel gegaan dan zeg! humptydumpty: Hoe groot wordt de baby geschat. Misschien een troost dat ze er vaker naast zitten (alhoewel ik moet toegeven dat ze er hier toch aardig in de buurt zaten..) Vervelend dat wachten.. Blemma: Jij ook nog aan het wachten. Krijg je wel een beetje je dagen om? Verabloembos: Bah, migraine. Voel je je nu weer helemaal oke? En de kleine weer druk? Hier: Vandaag de laatste dag kraamzorg. Ik herstel iedere dag weer een beetje meer. Mijn wond is een klein stukje ontstoken, dus nu drie keer per dag schoonmaken en laten luchten in de hoop dat het niet verergerd. Voel me verder vrij goed Ons kleine meisje doet het ook fantastisch. Zit al boven haar geboortegewicht (nu 2240 gram). Wat betreft bevallingsverhaal..dat plaats ik wel een keer als de rest bevallen is
Lonneke, gelukkig dat je goed herstelt en dat het met jullie meisje zo goed gaat! Hoop dat de wond ook goed geneest. Mams1, dat is heel snel, gefeliciteerd! Verabloembos, heb ook reg last van migraine, het enige "positieve" is dat je kindje er echt niets van meekrijgt (gelukkig). Blemma, hoe is het bij jou? Rommel je nog altijd? Humptydumpty, snap je angst. Al zitten ze er ook best vaak naast met die schattingen en is geen bevalling hetzelfde... Hoop dat je er positief en ontspannen in kan gaan. Vandaag 39+4 en afspraak gehad. Heb een soepele bmm en 2 cm ontsluiting. De vroedvrouw kon bij het hoofdje ze ligt vast in mijn bekken. De vroedvrouw heeft wat gerommeld en heb nu regelmatig harde buiken. Die heb ik al 3 weken, maar ze zei dat het niet waarschijnlijk is dat ik tot volgende week doorloop. Het kan zelfs dit weekend gebeuren zou het
@Lonneke: Jeetje, alweer de laatste dag van de kraamzorg. Pfff, dat lijkt voor mij nog zover weg, hihi. Wat fijn dat het zo goed gaat met je meisje en dat ze nu alweer op haar geboortegewicht zit! Hopelijk gaat die ontsteking gauw weer over! @Nescio: Dat klinkt goed! Hopelijk heeft ze gelijk en komt het nu spoedig op gang! Wel fijn dat ze bij jou al willen controleren. Mijn vk vindt het nog niet nodig. Ik ben ook wel benieuwd of er al iets gebeurd is na al die oefenweeen... @Lonneke, Nescio en Blemma: Ik hoop ook dat ze ernaast zitten. Vandaag had ik weer controle en ze schatten haar nu zo tussen de 3700 en 4000 gram. Ze is gelukkig weer ingedaald, maar ligt nog steeds niet helemaal vast, dus wie weet komt ze wel voor een 4e keer omhoog. Ze lijkt niet helemaal te weten wat ze wil. Mijn vk was ook optimistisch over de kans dat ik aankomende week ga bevallen, maar dan dus wel zonder gekeken te hebben . Tja, dan denkt de scpeticus in mij dus gelijk, statistisch zou het wel logisch zijn, dus daarom zal ze het wel zeggen (of om me gerust te stellen). Zelf heb ik niet het gevoel dat het heel snel gaat gebeuren, maar we zullen het wel zien.
@l0nneke was het zo heftig de bevalling? Fijn dat het zo goed gaat en de kleine zo goed groeid! @nescio spannend zeg dat je al 2 cm ontsluiting hebt! Hopelijk heeft het strippen gewerkt en zet het door! @humptydumpty nu al een koppig kindje? Hopelijk blijft ze nu ingedaald! Heb hier al een paar dagen geen voorweeën meer gehad. Wel veel harde buiken. De pijn in mijn benen is nu ook minder gelukkig en slaap weer wat meer. Hoop dat ze mij willen strippen dinsdag. Ml en ik zijn dan 5 jaar samen dus zou heel romantisch zijn als ons kindje dan geboren word
Hoe gaat het met iedereen hier? Blemma voor jou vandaag de uitgerekene datum zie ik. Ik hoop ook voor je dat ze dinsdag willen strippen. Het zou wel heel bijzonder zijn als je dan die dag mag bevallen!! Ik heb woensdag of donderdag weer een afspraak (moet morgen even bellen) en ga dan toch vragen of ze willen strippen, onder het mom van 'nee' heb ik, 'ja' kan ik krijgen . Ik hoop vooral heel erg dat de baby ervoor kiest om wel in september te komen en niet wacht tot oktober. In oktober is haar grote zus jarig en die roept al maanden dat kleine zusje in september jarig gaat zijn. Ze zal echt not amused zijn als straks blijkt dat ze haar verjaardagsmaand moet delen. Ook vind ik het lastig als de verjaardagen straks zo dicht op elkaar zitten. Moet ik dan iedereen 2x uinodigen of het samenvoegen (is niet zo leuk voor hen als ze wat ouder zijn natuurlijk)? Goed, allemaal kleine onzinnige zorgjes, maar zo in de laatste weekjes met verder weinig om handen lijken het hele grote issues . @Nescio: hoe gaat het bij jou? Nog steeds gerommel? Of is het misschien al wel doorgezet? Ik hoop dat het opschiet! @Lonneke: hoe is het leven zonder kraamzorg? Ben je alweer een beetje gewend aan de nieuwste aanwinst in jullie gezinnetje? En gaat alles redelijk met jou?
Ja heb de 40 weken bereikt. Kleine man is volgroeid! Dus kom nu maaaaar! Had zelf ook gehoopt dat de kleine man eerder had gekomen, want ben zelf volgende week maandag jarig. Maarja kleine man beslist. Hoop dat het strippen dinsdag wil. Denk ook dat het uitmaakt of je bij de gyn of de vk zit. Heb het idee dat de gyn een stuk eerder stript. @humotydumpty Idd lastig dat het bij jullie. De verjaardagen ook zo dicht op elkaar zitten. Vaak heb je dan de tweede verjaardag niet meer zoveel te vertellen
Zit ook te wachten op de laatste baby's hoor! Hier ook alweer laatste dag kraamzorg en ik ben goed aangesterkt! Natuurlijk mijn peuter nog niet tillen voor mijn bekken maar dat moet goedkomen
@mams1 wat gaat dat snel alweer zeg. Geniet van de laatste dag kraamzorg. Is je man nog langer vrij om je te helpen of moet je het vanaf morgen helemaal zelf doen? Er beginnen nu ook steeds meer(goed bedoelde, maar zo irritante) berichten binnen te stromen van: en? gebeurd er al wat? Was er gister zo saggi om. Vooral dat mn moeder dat stuurt, net alsof ik haar niet zal bellen na de bevalling
Nescio: Ben benieuwd of het gerommel van de vroedvrouw ergens toe heeft geleid. humptydumpty: En al bekend wanneer je een afspraak hebt? Niet te druk maken of verjaardagen. Vriendin van me heeft kids twee dagen uit elkaar..vieren het samen. Hier zit er een maand tussen de jongste twee..hier zal iedereen waarschijnlijk ook twee keer in vier weken op een verjaardag zitten Zo zonder kraamzorg is wel lekker. Blij dat we weer beetje 'back to normal life' gaan. Vandaag hulp gehad van mijn zus. Morgen de twee oudste naar het kdv, dus de hele dag voor mijn kleine meisje. Lekker Woensdag eerste dag met drie kids alleen..benieuwd hoe dat zal gaan. Blemma: Overtijd nu..wachten duurt lang Vervelend dat men nu zo begint te vragen. Zeker als het je moeder betreft. Hoop dat ze je morgen willen strippen. mams1: Fijn dat je je alweer zo goed voelt. Zorg maar dat je je peuter zo min mogelijk tilt. Hier nog last van mijn wond, maar lijkt al wat beter te worden. Helaas is mijn litteken er niet echt mooier op geworden ( bij de eerste ook een keizersnee)..maar goed..heb drie prachtige kids, dus ik vind dat ik niet mag klagen.